Citat:
Ursprungligen postat av
Ripples
http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&brandid=7&shoeid=1577
Någon som vet om dessa är bra? Passar de till en casual stil, t.ex. chinos, marinblå överrock, skjortor osv. Tänkte ha som höstskor varvat med ett par chelsea boots. Tycker dock färgen är lite mörk, någon som vet om det finns liknande i lite ljusare nyans för samma pris och samma kvalitet. Herring Classic har inte någon motsvarande.
http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&brandid=6&shoeid=5895
Gillar även denna skarpt, men lite mörkare brun hade jag föredragit. Tips?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ripples
Ja, ett par fullbrouges är något jag velat ha länge. Dock vill jag ha öljetter och scottish grain-skinn om jag inte väljer mocka. Får se vad det blir. Loake-skorna är väl knappt billigare i Sverige. Vet att de kostar 2600 på CareofCarl, känns lite överpris.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ripples
Jadå, jag förstår, var inte menat att rikta något mot dig!

Men t.ex. Herring går ju bara att få tag på via hemsidan, men Loake kan man prova innan om man nu skulle hitta billigt på nätet.
Gud vad jag är trött på den här slentrianmässiga inställningen till att allt är billigare på nätet alltid, och allt är svindyrt i Sverige och "överpris". Har du ens tänkt eller kollat upp någonting innan? Loake-skon kostar 215 pund, vilket är cirka 2500 SEK (Herring anger det till och med själva som 2495 SEK om du surfar med svenskt IP). Alltså en hundralapp billigare, men då kostar frakten 15 pund vilket innebär ett totalpris på 2668 kronor. Alltså dyrare än att köpa från Care of Carl eller gå in till en skomakare eller skobutik i Sverige och köpa dem där, vilket också innebär att du stöttar en svensk agent, och en svensk butik, som möjliggör svenskars arbete betalar svenskars löner som i sin tur betalar skatt i Sverige, och du betalar svensk moms vilket gör att andelen kronor som hamnar på hemmaplan och kan gå till sjukvård, skola, sociala skyddsnät osv här blir betydligt högre. Samtidigt som du sparar pengar.
Att du dessutom insinuerar att du kan gå och prova skorna hos någon butik i Sverige, ta upp dennes arbetstid, och sedan gå och beställa dem på nätet tänker jag inte ens kommentera.
Ja, det kan absolut vara billigare på nätet. Men långt ifrån alltid, och särskilt inte när den svenska kronan är så relativt svag som den är idag. Ändå läser jag hela tiden kommentarer och tips likt de du gör här.