2014-10-01, 21:56
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerQ
Jag skrev att jag inte hade använt renovatören och jag har inte använt grease. Jag har ingen anledning att uttrycka mig annorlunda när innehållande information är den samma.

För övrigt spelar det ingen roll vad jag skriver, bemötandet från den ignoranta pöbeln är ändå det samma. Endast de hugade äro tacksamma, som det brukar heta.

För att friska upp minnet så skrev du exakt såhär:

"Jag hade nog struntat i renovatören på nya skor. Har ingen erfarenhet av den produkten men det låter som en renoverande produkt för gamla och slitna skor."

"Saphir Grease vet jag ingenting om så den kan du avvakta med."

Informationen är ju inte den samma eftersom du faktiskt ger rådet att inte använda produkterna samtidigt som du skriver att du inte har någon erfarenhet av dem. Eller t.o.m i andra citatet att personen ska avvakta med grease för att du inte vet något om den.

Det kan ju vara så att du inte menade på det sättet men du kan ju inte blir upprörd om folk påtalar det för dig. Bemötandet kommer absolut inte vara det samma.
Citera
2014-10-02, 08:15
Medlem
AlisterGs avatar
^^^ Jag tror helt enkelt att det bara är så att RogerQ inte är särskilt smart. Det är ingen idé att försöka förklara för honom varför mycket av det han skriver här är helt galet, han kommer ändå aldrig klara av att förstå och ta det till sig. Och när han inte förstår tar han till det enklaste knepet, att övertala sig själv om att det är alla andra det är fel på, "pöbeln missförstår mig oavsett vad jag skriver".
Som ett svenskt rockband en gång i tiden uttryckte det: "Hopeless case of a kid in denial".
Senast redigerad av AlisterG 2014-10-02 kl. 08:22.
Citera
2014-10-02, 09:26
Medlem
Hur vore det om stjärtgossarna började diskutera skor och skovård istället för att påtala vem som kan och inte kan någonting om skor. Eller huruvida någon är smart eller inte är smart.

Mina råd om att hålla sig till Kräm 1925 och eventuellt Pate De Luxe på ett par nya skor kvarstår. Sålänge ingen är av någon annan uppfattning så är det ni som är osmarta och grälsjuka eftersom ni känner er hotade av min kunskap, expertis och erfarenhet.
Citera
2014-10-02, 09:29
Medlem
Enligt skomakaren Davidsson i Uppsala tar det honom 45-60 minuter att lägga en hyffsad spitshine så Mr. Keke får gärna lägga upp ett klipp där han fixar en hyffsad spitshine på 5 minuter.
Citera
2014-10-02, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Keke
Jag lärde min bror som fick en grym spitshine på 5 minuter. Bara för att du kan eller inte vet så betyder det inte att andra inte kan/vet.

Nu tror inte jag att du är beredd att åka hem till frågeställaren fulgroggaren och lära upp honom i den ädla konsten i att anlägga spitshine. Således saknar frågeställeran en så eminent lärare som Mr. Keke.

Därav mitt påstående om att frågeställaren inte bör förvänta sig att kunna lägga en spitshine på 5 minuter.

Därför ber jag dig vänligen att sluta skriva massa skit i tråden som du uppenbarligen saknar kunskap om.
Citera
2014-10-02, 10:08
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Hur vore det om stjärtgossarna började diskutera skor och skovård istället för att påtala vem som kan och inte kan någonting om skor. Eller huruvida någon är smart eller inte är smart.

Mina råd om att hålla sig till Kräm 1925 och eventuellt Pate De Luxe på ett par nya skor kvarstår. Sålänge ingen är av någon annan uppfattning så är det ni som är osmarta och grälsjuka eftersom ni känner er hotade av min kunskap, expertis och erfarenhet.

"Stjärtgossarna", wow, giftigt.

Jag tror att folk är angelägna om att de som frågar ska få de bästa tipsen som kan ges, när du då hela tiden skriver saker som folk upplever inte stämmer, går det åt utrymme i tråden när folk försöker rätta till de sakerna.

Jag har skrivit mina råd när det gäller grundläggande skovård så många gånger i det här forumet att jag känner att nya hellre får söka upp dem än att jag ska upprepa de igen. Eller så kan man läsa här: http://www.shoegazing.se/2013/01/21/skovard-den-kompletta-guiden/
Senast redigerad av AlisterG 2014-10-02 kl. 10:14.
Citera
2014-10-02, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG

Jag tror att folk är angelägna om att de som frågar ska få de bästa tipsen som kan ges, när du då hela tiden skriver saker som folk upplever inte stämmer, går det åt utrymme i tråden när folk försöker rätta till de sakerna.

Så du anser att det är nödvändigt att påpeka huruvida någon är smart eller inte för att de som frågar "ska få de bästa tipsen som kan ges"?
Citera
2014-10-02, 13:39
Medlem
Citat:
Så du anser att det är nödvändigt att påpeka huruvida någon är smart eller inte för att de som frågar "ska få de bästa tipsen som kan ges"?

Skulle inte du diskutera skor? Driv inte detta vidare. Du gör dig själv till allmänt åtlöje.
Citera
2014-10-02, 13:45
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
Nu tror inte jag att du är beredd att åka hem till frågeställaren fulgroggaren och lära upp honom i den ädla konsten i att anlägga spitshine. Således saknar frågeställeran en så eminent lärare som Mr. Keke.

Därav mitt påstående om att frågeställaren inte bör förvänta sig att kunna lägga en spitshine på 5 minuter.

Därför ber jag dig vänligen att sluta skriva massa skit i tråden som du uppenbarligen saknar kunskap om.

Nu tog jag det på telefon samt länkande till de inlägg fulgroggarn har fått ta del av.

För den andra delen så kan jag bara säga: Cool story bro.
Citera
2014-10-02, 14:10
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:

Nej. Det var så klart för att förklara varför det är lönlöst att försöka få dig att förstå problemet med att du skriver felaktigheter hela tiden.
Citera
2014-10-02, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Nej. Det var så klart för att förklara varför det är lönlöst att försöka få dig att förstå problemet med att du skriver felaktigheter hela tiden.

Hur vore det om du "taggade ner din approach" lite och började diskutera skor och skovård istället?
Citera
2014-10-02, 14:23
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Hur vore det om du "taggade ner din approach" lite och började diskutera skor och skovård istället?

Nu är det ju du som ställer frågor hela tiden, inte jag. Och jag kan inte veta säkert, men tror att besökare av den här tråden generellt uppfattar min approach lite annorlunda än de uppfattar din, om man säger så.
Senast redigerad av AlisterG 2014-10-02 kl. 14:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in