2014-09-12, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Om Silbersky sålde konceptet till Eklund så var det för att han själv gjorde bort sig med sin högläsning och ville sona sitt misstag. Silbersky tjänar dubbelt så mycket på att ta ett varv i HR men han hade allt att förlora på en holmgång till med pressen och föräldrarna.

Mindre egoist än så är han inte.

Beträffande koncept, så finns det inget man kan sälja till personer som Eklund. Eklund lever i sin egen värld och när han väl uppfattar något så blir tolkningen hans egen.

Enligt rättsordningen så ska han ha advokat och rätt till ett försvar och en rättegång. Men det finns faktiskt inget att försvara och lagstiftningen är tydlig. Det finns inga förmildrande omständigheter, eller möjlighet att nå Eklund med argument eller förnuft. Eklund är ett exempel på en person som måste förvaras och det handlar endast om att vi, allmänheten måste skyddas.

Ingen tjänar frivilligt pengar på att försvara Eklund, men yrket gör att en advokat blir tvungen att ha med de värsta brottslingar att göra. Det som utmärker Eklund är hans enfald i kombination med total empatiöshet. Advokater som Silbersky har ingen ekonomisk vinning på att företräda Eklund, och det finns inga ord att tillgå som skulle kunna vara till Eklunds fördel. För det finns inga förmildrande omständigheter eller snällt att påstå om Eklund, inte ens för en advokat som behärskar ordets makt så väl som Silbersky!
Citera
2014-10-01, 20:07
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19626142.ab

"Två intagna på Norrtälje-anstalten åtalas nu för att ha misshandlat livstidsdömde mördaren Anders Eklund inne på fängelset.

De attackerade honom med en kraftig gummiklubba och slog mot huvudet.

– Det svartnade för ögonen, säger Eklund i förhören."

Fräscha bilder på Eklunds sönderslagna ansikte ovan.
Citera
2014-10-01, 20:14
Medlem
Ja vad ska man säga..
Ett kok stryk lite nu o då ska han väl ha
Citera
2014-10-01, 20:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19626142.ab

"Två intagna på Norrtälje-anstalten åtalas nu för att ha misshandlat livstidsdömde mördaren Anders Eklund inne på fängelset.

De attackerade honom med en kraftig gummiklubba och slog mot huvudet.

– Det svartnade för ögonen, säger Eklund i förhören."

Fräscha bilder på Eklunds sönderslagna ansikte ovan.
Patetiskt när low-life låtsas stå för någon typ av högre moral än liknande kryp som de själva ...
Citera
2014-10-01, 20:17
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annonsmannen
Ja vad ska man säga..
Ett kok stryk lite nu o då ska han väl ha
Absolut att han är värd det, minst, men jag kan bli lite trött på brottslingars rangordning, d v s jag har bara mördat 14 stycken och våldtagit en 21-åring så därför får jag spöa på en pedofil.
Citera
2014-10-01, 20:19
Medlem
GoFuckADucks avatar
Han skall vara glad att han inte är i ett fängelse i central/sydamerika för då hade han blivit rövknullad varje dag.
Citera
2014-10-01, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoFuckADuck
Han skall vara glad att han inte är i ett fängelse i central/sydamerika för då hade han blivit rövknullad varje dag.

Nej, det skulle han inte.
Citera
2014-10-01, 20:47
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Absolut att han är värd det, minst, men jag kan bli lite trött på brottslingars rangordning, d v s jag har bara mördat 14 stycken och våldtagit en 21-åring så därför får jag spöa på en pedofil.

Det skulle vara kul att gå veta mer exakt än att dom två som misshandlade honom var dömda för sexbrott. A E må ha gjort det värsta man kan göra men ännu bättre vore det ifall han hade lyckats fått in någon lyckosmäll tillbaka...
Citera
2014-10-01, 21:02
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Patetiskt när low-life låtsas stå för någon typ av högre moral än liknande kryp som de själva ...

För en gångs skull delar jag helt din åsikt. De som bankade skiten ur honom är av samma skrot och korn, även om de själva tror sig vara bättre för de våldtagit vuxna. Jag tycker inte synd om Eklund, men ska han ha stryk är det löjligt att han får det av andra svin för att de ska känna sig bättre än de förtjänar.
Citera
2014-10-01, 21:26
Medlem
MeggieClearys avatar
Tänk om klubban hade varit av järn istället för gummi . Jag tror inte dessa människor bråkar p.g.a de brott de har begått. Jag tror det är själva situationen som gör att det blir konflikter, att dom går och nöter på varandra och retar upp sej.
Citera
2014-10-01, 22:02
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolaa
Nej, det skulle han inte.

för tjockfläskig? tar dem kanske "pojkigare" fångar till det syftet?
Citera
2014-10-01, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
För en gångs skull delar jag helt din åsikt. De som bankade skiten ur honom är av samma skrot och korn, även om de själva tror sig vara bättre för de våldtagit vuxna. Jag tycker inte synd om Eklund, men ska han ha stryk är det löjligt att han får det av andra svin för att de ska känna sig bättre än de förtjänar.
Inte ett smack, svinen får gärna utarma sig själva och om ett svin gör ett annat illa så inte mig emot, det misshandlande svinet får en dag själv samma behandling, det är säkert. Jag mös när jag såg bilden av svinet Eklunds ansikte och anser att han ska hållas levande och utsättas för samma behandling morron och kväll!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in