Citat:
Ursprungligen postat av
WailingJohn
Vad är det för märkligt med "Climat Research Unit, East Anglia University" och grafer refererade till väl kända oberoende empiriska studier gjorda av kända vetenskapsmän?
Du har ju ingen aning om vad du pratar om.
Innan jag postade funderade jag på att lägga till "+/- 0 grader = Ingen uppvärmning", men sen tänkte jag, äsch det måste han väl ändå fatta. Men det gjorde du ta mig fan inte heller!

Men då skriver jag det nu istället, så där förbannat övertydligt du vet.
Temperaturen från 1998 fram tills idag har ökat lika mycket som den har minskat. Det betyder att utfallet har blivit 0 graders uppvärmning. Det här är exakt alla forskare, meteorologer, hydrologer, oceanologer, biologer, klimatologer och alla övriga forskare överens om. DU ÄR DEN ENDA I VÄRLDEN SOM TROR ATT DET FINNS "VETENSKAPLIGA BEIVS" OCH ATT TEMPERATUREN HAR STIGIT SEDAN 1998.
Nu får du ta mig tusan ta och kamma dig!
Du kan inte utgå från 1998, eftersom det var ett väldigt varmt år. Enstaka år är överhuvudtaget inte signifikant i sammanhanget, det är förloppen över längre tid, som är det viktiga.
Om du ser på ett diagram över temperaturen under 1900-talet och fram till nu, är ökningen väldigt tydlig, dock varierar den. De senaste åren har varit mycket varma, och som jag skrev har perioden juni-augusti 2014 passerat motsvarande period 1998.
Citat:
Ursprungligen postat av
WailingJohn
Ja, om du inte ens kan utläsa ett simpelt diagram, då vet jag inte vad det är för mening med att svara ö.h.t.
Men det var då själva....! Jag postade precis ett diagram som uppenbarligen falsifierar IPCC's siffror. Vad gör du då? Jo, du hänvisar naturligtvis till IPCC's siffror.

Vad är det som händer här egentligen...
Om du tycker att diagrammet är så tydligt, så kan du väl förklara det.
Tills vidare tror jag dock att IPCCs värde är vad man får utgå från. Koldioxidens livslängd i atmosfären kan inte fastställas till mer exakt än 5-200 år, beroende på att den varierar så stort.
Edit:
Här är bra info från wiki:
"Carbon dioxide has a variable atmospheric lifetime, and cannot be specified precisely.[29] The atmospheric lifetime of CO2 is estimated of the order of 30–95 years.[30] This figure accounts for CO2 molecules being removed from the atmosphere by mixing into the ocean, photosynthesis, and other processes. However, this excludes the balancing fluxes of CO2 into the atmosphere from the geological reservoirs, which have slower characteristic rates.[31]
While more than half of the CO2 emitted is removed from the atmosphere within a century, some fraction (about 20%) of emitted CO2 remains in the atmosphere for many thousands of years."
http://en.wikipedia.org/wiki/Greenhouse_gas
Nu skall jag faktiskt kamma mig, på riktigt.