2014-10-01, 07:12
Medlem
Finnar är generellt både fulare och otrevligare. Undviker dem helst.
Citera
2014-10-01, 08:12
Medlem
Babianens avatar
Finska kvinnor har generellt bättre kroppar och bättre attityd än svenska kvinnor.
Citera
2014-10-01, 08:15
Medlem
Biotopes avatar
En snygg tjej är väl en snygg tjej, oavsett om hon kommer från Sverige, Finland, USA eller Spanien osv. Eller?

Sen är det väl upp till var och en vad dom föredrar.
Citera
2014-10-01, 08:20
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Bruden på den första bilden är ju uppenbarligen invandrare.

Du vet att vara brunögd och mörkhårig på samma gång med olivfärgad hudton är varken nordiska eller specifikt finska anlag va?

Sen att påstå att svenskor skulle vara "för långa" kan ju bara komma från en man som själv lider av dvärgväxt och napoleonkomplex. Jag står 186 cm ovanför jordytan och jag hittar nästan aldrig svenskor som matchar min längd eller är längre än jag. Och i de extremt sällsynta fall jag gör det så brukar jag bara uppskatta det då långa tjejer oftast har vackra ben.
Senast redigerad av Coffe_K4n0n 2014-10-01 kl. 08:22.
Citera
2014-10-01, 08:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eero94
Kanske ni som inte kan få snygga tjejer i Sverige, borde dejta finska tjejer? Dom föredrar svenska killar före finska killar och pratar svenska. Jag är själv finsk och jag vet att finska tjejer är precis lika snygga eller snyggare än svenskor. Vet inte varför svenskar verkar tycka att finska tjejer är så fula? Kanske är de främst alkoholister som åker på färjan till Sverige? Gå ut på nattklubb I Åbo eller Helsingfors och ni fattar att vi faktiskt har världens snyggaste tjejer! Våra tjejer är klassiskt sköna och medans era tjejer är för långa och har maskulina drag då ni faktiskt är vikingar.

Här finns det några VANLIGA snygga finska tjejer (ej modeller)

http://instagram.com/p/r2RP-fmOOc/?modal=true
http://instagram.com/p/sxahIArJ4I/?modal=true
http://instagram.com/p/seid-YQagB/?modal=true

Eller tycker ni dom är fula? Iaf de här tjejerna ser man alltid på vardagen. Och ursäkta min dåliga svenska.

Jag har aldrig förstått mig på vad det är som är så speciellt med svenska kvinnors utseenden. Utan smink ser de oftast ut som albinos, helt livlösa ansikten. Kvinnor med mörkt hår har naturligt mörkare drag i ansiktet, även utan smink och är behagliga att titta på. Svenska kvinnor skrämmer vettet ur en på morgonen och dessutom har de oftast manliga kroppar (platta rumpor/små tuttar/breda axlar) och grov käke.
Citera
2014-10-01, 08:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ElCampeador
Håller helt med TS. Jag är svensk, men alla mina flickvänner har haft finskt påbrå eller har varit finska. Bortsett från väldigt korta och totalt horribla små episoder. Även den ädla dam jag nu har gift mig med är finsk. Klart högre kvalitetsstämpel även på saker som värderingar och hur väl de fungerar i relationer just på grund av att de uppfostras till att bli kvinnor snarare än feminister. I regel i alla fall. Att finsk mat är sjukt äcklig är väl priset man får betala. Jag väljer att ta matlagningsbördan på mina egna axlar, så var det problemet löst. Regeln är helt annorlunda för svenska tjejer, de blir någon sorts manshatande feminister oavsett om de ser ut som grisiga butches eller har en fin fasad. Hursomhelst så kan man glömma någon sorts normalt familjeliv med 99 procent av alla svenskor. Som det är nu så verkar det sluta med skilsmässa, förlust av barnen och betalning av underhåll för så gott som alla. Åtminstone om man någonsin haft en åsikt i sitt liv.

Nu inte sagt att jag hatar kvinnor. Jag är ytterst förtjust i kvinnor, men jag undviker svenska tjejer som pesten och har alltid gjort det. Tack och lov finns det otroligt mycket finnar där jag bor och jag har väl lite finskt i mig själv, så det kvittar.

De flesta "tjejer" går väl att bota och det är inte deras fel att de är lättledda. Felet ligger hos oss män, att vi accepterar vad som helst. Tur att fler har börjat sätta ned foten och vägra vara med galna mångkulturalister/liberaler/feminister!

Grattis till din goda smak. Ditt inlägg stämmer in väldigt bra på mig, liksom andra som skrivits om oss finskor hittills- förutom det Liljor skrev men vem bryr sig, hon är tjej.

Jag har aldrig uppfostrats till feminist. Har min pappa velat prova ett nytt recept och laga mat eller ta disken så visst, varsågod. Men har aldrig varit något krav på honom, och har aldrig sett honom städa i hela mitt liv. Han har andra uppgifter i och utanför hemmet helt enkelt.
Jag själv är oerhört traditionell när det kommer till vem som ska göra vad i hemmet, en kille som diskar eller städar hos mig- inte en chans. De får knappt hämta vatten själva.
Citera
2014-10-01, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Grattis till din goda smak. Ditt inlägg stämmer in väldigt bra på mig, liksom andra som skrivits om oss finskor hittills- förutom det Liljor skrev men vem bryr sig, hon är tjej.

Jag har aldrig uppfostrats till feminist. Har min pappa velat prova ett nytt recept och laga mat eller ta disken så visst, varsågod. Men har aldrig varit något krav på honom, och har aldrig sett honom städa i hela mitt liv. Han har andra uppgifter i och utanför hemmet helt enkelt.
Jag själv är oerhört traditionell när det kommer till vem som ska göra vad i hemmet, en kille som diskar eller städar hos mig- inte en chans. De får knappt hämta vatten själva.
Kan inte vara lätt att vara en finne. Ni är mer som en finne i röven, enligt min och närståendes erfarenhet. Svenskar är mer sansade och lugna vilket får ses som positivt.
Har aldrig sett någon finne som ser bra ut heller(kom på att man har en finsk tv kanal också), nästan lika fula som britter.
Senast redigerad av Liljor 2014-10-01 kl. 08:51.
Citera
2014-10-01, 08:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Kan inte vara lätt att vara en finne. Ni är mer som en finne i röven, enligt min och närståendes erfarenhet. Svenskar är mer sansade och lugna vilket får ses som positivt.
Har aldrig sett någon finne som ser bra ut heller, nästan lika fula som britter.

Svenskens feghet och konflikträdsla tas ofta för "lugn, sansade, toleranta" osv. Man undviker helst att uttrycka sig i det offentliga. Sen i det anonyma kommer svenskens verkliga åsikter/känslor fram.
Citera
2014-10-01, 08:50
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88

Så... du vill ta över rollen som deras mamma?

Inget illa om att man gör små vardagstjänster för sin partner nu, men att se det som någon sorts självklarhet som inte förtjänar någon form av tacksamhet verkar just som att man är ute efter en mammaroll mer än en partnerroll.

Iofs är städning och diskning rätt trist, men nog fan anser jag att jag som man borde klara av dessa uppgifter. Det har inget med feminism att göra då jag är anti-feminist, utan det har med självständighet och självförsörjning att göra. Tanken på att bli hushållsmässigt handikappad utan en kvinna närvarande borde oroa en självständig och självförsörjande man.

Och när det kommer till att tvätta så är jag rätt fascistisk att få ta hand om min tvätt själv, då mina erfarenheter gång på gång visat att om man låter någon annan tvätta åt sig, så blandas ens grejer med andras tvätt och strumpor och underkläder försvinner alltid spårlöst på något jävla vänster. Så min tvätt är och kommer alltid vara off-limits för en kvinna. :P
Citera
2014-10-01, 08:53
Moderator
tobess avatar
Kan inte påstå att jag ser någon större skillnad på svenskor och finskor. Kanske större andel blonda i Sverige och större andel brunetter eller kvinnor med svart hår i Finland. Annars känns det som att det är rätt lika, vi är ju trots allt grannländer.

Däremot kan jag hålla med om finskor i allmänhet inte lider av samma genushybris som många svenskor gör, och kanske även är mer lojala i slutändan. Traditionella familjevärderingar verkar slå högre här på östra rikshalvan, kanske både bland kvinnor och män.

Vill inte ens tänka på hur det skulle ha varit att skaffa ett barn med en svenska
Citera
2014-10-01, 08:56
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonex619
Svenskens feghet och konflikträdsla tas ofta för "lugn, sansade, toleranta" osv. Man undviker helst att uttrycka sig i det offentliga. Sen i det anonyma kommer svenskens verkliga åsikter/känslor fram.

Och du tror att finnar skulle vara mer utåtriktade? Har du ens varit i finland?

Själv saknar jag konflikträdsla, och angående att uttrycka mig offentligt så ligger snarare olusten i att jag sällan upplever att jag befinner mig i ett sällskap som kan förstå eller svälja det jag skulle säga, då samtalsämnen som intresserar mig oftast är mer åt det teoretiska och avancerade hållet, och ibland också väldigt kontroversiella ämnen.

"Omgiven av idioter" som det så fint brukar kallas är en känsla jag är mycket van vid om jag inte umgås med väldigt nära vänner.
Citera
2014-10-01, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Bruden på den första bilden är ju uppenbarligen invandrare.

Du vet att vara brunögd och mörkhårig på samma gång med olivfärgad hudton är varken nordiska eller specifikt finska anlag va?

Sen att påstå att svenskor skulle vara "för långa" kan ju bara komma från en man som själv lider av dvärgväxt och napoleonkomplex. Jag står 186 cm ovanför jordytan och jag hittar nästan aldrig svenskor som matchar min längd eller är längre än jag. Och i de extremt sällsynta fall jag gör det så brukar jag bara uppskatta det då långa tjejer oftast har vackra ben.

Citat:
Ursprungligen postat av Lonex619
Konflikträdsla på gott och ont, men är temperamentsfulla sura kvinnor bättre?

Jo tydligen kommer allt skit fram på flashback, hade varit intressant att se vilka omkring en som florerar här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in