Citat:
Ursprungligen postat av
LionQueen88
Grattis till din goda smak. Ditt inlägg stämmer in väldigt bra på mig, liksom andra som skrivits om oss finskor hittills- förutom det Liljor skrev men vem bryr sig, hon är tjej.
Jag har aldrig uppfostrats till feminist. Har min pappa velat prova ett nytt recept och laga mat eller ta disken så visst, varsågod. Men har aldrig varit något krav på honom, och har aldrig sett honom städa i hela mitt liv. Han har andra uppgifter i och utanför hemmet helt enkelt.
Jag själv är oerhört traditionell när det kommer till vem som ska göra vad i hemmet, en kille som diskar eller städar hos mig- inte en chans. De får knappt hämta vatten själva.
Så... du vill ta över rollen som deras mamma?
Inget illa om att man gör små vardagstjänster för sin partner nu, men att se det som någon sorts självklarhet som inte förtjänar någon form av tacksamhet verkar just som att man är ute efter en mammaroll mer än en partnerroll.
Iofs är städning och diskning rätt trist, men nog fan anser jag att jag som man borde klara av dessa uppgifter. Det har inget med feminism att göra då jag är anti-feminist, utan det har med självständighet och självförsörjning att göra. Tanken på att bli hushållsmässigt handikappad utan en kvinna närvarande borde oroa en självständig och självförsörjande man.
Och när det kommer till att tvätta så är jag rätt fascistisk att få ta hand om min tvätt själv, då mina erfarenheter gång på gång visat att om man låter någon annan tvätta åt sig, så blandas ens grejer med andras tvätt och strumpor och underkläder försvinner alltid spårlöst på något jävla vänster. Så min tvätt är och kommer alltid vara off-limits för en kvinna. :P