2014-09-22, 10:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Serien är skriven av Vebjørn Verlo, som säger något mycket klokt:

- Nettopp fordi jeg ikke er rasist, lar jeg ikke folks hudfarge avgjøre om jeg kan tulle med dem eller ikke. Jeg synes det er legitimt å pirke i kultur og bedrive kulturkritikk. Det har ingenting med rasisme å gjøre, mener han.

http://www.aftenposten.no/kultur/Aftenposten-beklager-tegneseriestripe-7591507.html#.U48_gSjflew

Det är alltså Åsa som är rasistisk här.
Det är ju såna som Åsa som är rasister för i deras värld får man bara skildra "vita". Ingen annan grupp verkar få synas eller skildras och min slutsats av detta kan bara vara den att sådana som Åsa vill osynliggöra alla förutom de "vita". Rasism alltså.
Citera
2014-09-22, 13:06
Medlem
Ankdammsmans avatar
Linderborg känns tröttare och tröttare. Dags att byta jobb?

Jag tror på allvar att hon skulle vara lyckligare som författare eller politiker, eller bara långledig. Kulturdepartementet stå säkert öppet när hon är sugen.
Citera
2014-09-24, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Linderborg känns tröttare och tröttare. Dags att byta jobb?

Jag tror på allvar att hon skulle vara lyckligare som författare eller politiker, eller bara långledig. Kulturdepartementet stå säkert öppet när hon är sugen.
Eller kanske det är daga för en kandidatur till riksdagen 2018 för vp som gäller? Just det, de är förmodligen inte tillräckligt radikala.
Citera
2014-09-30, 21:54
Medlem
Aron Flam körde, inte helt oväntat, över henne rätt rejält i Simon Svenssons podcast Veckans viktigaste intervju för någon vecka sen. http://www.veckansviktigasteintervju.se/uncategorized/aron-flam-antiantisemit/
Citera
2014-09-30, 22:07
Medlem
utan.att.stannas avatar
Såg henne på bokmässan. Hon skulle prata med en historiker. Tyvärr orkade jag inte varken höra eller se människan ( Å L)så jag gick vidare.
Citera
2014-09-30, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Såg henne på bokmässan. Hon skulle prata med en historiker. Tyvärr orkade jag inte varken höra eller se människan ( Å L)så jag gick vidare.
Vilken historiker skulle hon prata med?
Citera
2014-09-30, 23:24
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Vilken historiker skulle hon prata med?
Henrik Arnsted.

Citera
2014-10-02, 17:51
Medlem
No-n-sences avatar
Känns som ett bra läge för Ekeroth att anmäla Åsa Lindeborg/Aftonbladet för förtal.
http://www.aftonbladet.se/kultur/kronikorer/linderborg/article19632956.ab

Var hotar han? Är han dömd eller ens åtalad för det?
Samt att han gång på gång skall ha visat sig ha "våldskapital"? Exempel på det, tack?
Citera
2014-10-03, 20:38
Medlem
No-n-sences avatar
Och häpp, nu har man ändrat i texten och tagit bort att Kent hotade med järnrör.
Citera
2014-10-03, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence
Och häpp, nu har man ändrat i texten och tagit bort att Kent hotade med järnrör.
"Våldskapital", det finns inte inspelat att han hotade eller slog någon. Nu tycker jag då att järnrörsgate var avslöjande nog ändå. Det är inte vem som helst som går och hämtar järnrör. Inga kul snubbar det där. Men det kan hända att Linderborg går över gränsen till förtal med "våldskapital" ändå.
Jag såg henne på TV när hon kommenterade Alice Bah som kulturminister. Jävligt snygg var hon ju, och flirtig eller hur man ska säga.
Citera
2014-10-03, 20:56
Medlem
Juristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
"Våldskapital", det finns inte inspelat att han hotade eller slog någon. Nu tycker jag då att järnrörsgate var avslöjande nog ändå. Det är inte vem som helst som går och hämtar järnrör. Inga kul snubbar det där. Men det kan hända att Linderborg går över gränsen till förtal med "våldskapital" ändå.
Jag såg henne på TV när hon kommenterade Alice Bah som kulturminister. Jävligt snygg var hon ju, och flirtig eller hur man ska säga.

Öh va? Inget speciellt med att plocka upp ett järnrör i nödvärnssyfte. De var rädda för att, i likhet med många andra SD-representanter, bli misshandlade. Jag har varit i en liknande situation och plockade också med mig ett järnrör ifall jag skulle bli påhoppad. Det är bara här i fjoll-Sverige som det är fult att försvara sig.
Citera
2014-10-04, 14:23
Medlem
JBernards avatar
Hon håller ganska låg profil tycker jag, har bok- och filmintäkterna gjort henne latare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in