Citat:
Ursprungligen postat av
JayGatsby
De flesta brukar ha ett staket ja. Ungefär som att bo i lägenhet med balkong typ.
Även om berget ju inte är spikrakt ner; ramlar man så fastnar man nog, inte raka vägen ner till havet.
Nej jag vet ju att det är varierande terräng men rent hypotetiskt så borde det finnas många mer branta ställen där man inte vill ramla. Jag tror inte heller att balkongjämförelsen är fullt jämförbar, det blir mer lek och stoj med upptäckaranda när man är utomhus. Spelar barnen fotboll och den flyger över staketet kanske hunden hoppar efter....osv.
Jag låter som värsta katastrofmänniskan nu men så är det inte

jag bara funderar lite på helt vardagliga risker, tex. har jag själv erfarenhet av branta trätrappor som börjat murkna och varit slippriga av både dagg och regn, en olycka när man ska ner till båten kan hända vem som helst.
Helt klart väldigt vacker utsikt från såna här tomter men sen rent praktiskt så skulle jag inte föredra att bo så.
Edit, jag tänker även på allt man brukar bära med sig när man ska ut med båten, det är inte bara båtnycklarna man kånkar på alltid. Kan vara ganska mycket packning beroende på hur länge man tänkt vara ute.