2014-09-29, 10:49
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sstheslayer
Är det bara jag som är extremt nyfiken på att se miss Bs nya tatueringar? Ännu inte sett bild på vad A kan åstadkomma. Vore ju inte helt fel..

Haha, jag är också galet nyfiken Tror vi får se skrangliga text-tatueringar, typ Carpe Diem etc.
Citera
2014-09-29, 10:55
Medlem
sstheslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Haha, jag är också galet nyfiken Tror vi får se skrangliga text-tatueringar, typ Carpe Diem etc.

Förväntar mig inget annat. Vem vet iofs? Den nya ska ju tydligen täcka hela underarmen. Det kanske blir en skalenlig kopia av sixtinska kapellet? Då hon gillar text kan de annars göra det hon hunnit skriva på En psykopats dotter?
Citera
2014-09-29, 10:56
Medlem
sstheslayers avatar
Nej nu var jag elak. Får skylla på sömnbrist igen...
Citera
2014-09-29, 11:17
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sstheslayer
Nej nu var jag elak. Får skylla på sömnbrist igen...

Det är hårt med sömnbrist, själv har jag pratat engelska med sambon hela dagen istället för svenska. Så blir det när man får en halvtimmes sömn.

Alla som tatuerar in carpe diem borde kölhalas, för att iaf FÖRSÖKA hålla mig on topic.
Citera
2014-09-29, 11:59
Medlem
Fajerflajs avatar
Tyvärr så händer det nog inget om man polisanmäler knivhotet, man kan ju inte bevisa vem som har skrivit det. Det svaret fick vi när sonen dödshotades via facebook

Jag hoppas ändå att en anmälan görs, för man vet aldrig vad den där Berny tar sig till, hon verkar ju inte ha ngr skrupler...
Citera
2014-09-29, 12:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Vi formas till de vi är när vi är yngre. Hon kommer för alltid att vara på det här sättet oavsett om vi vill det eller ej. Man kan inte lära en gammal hund att ligga. Samtliga svar på hennes beteende, går att finna i barndomen. Det är egentligen inte så märkligt att en person som aldrig riktigt fått kärlek kommer bli lite udda när personen växer upp. Och Berny tog Benzodiazepiner redan när hon var ung, vilket man också får räkna in i den kalkylen.

Offerrollen kan också vara någon sorts trygghet för henne. Hon har i hela sitt liv byggt sin personlighet som offer.
Det var ett jävla snack om hennes barndom. Den enda som sagt att hon hade en svår och jobbig barndom är hon själv. Hon har dessutom ändrat sig om hur den var lite titt som tätt. Ibland pratar hon om underbara somrar i en stuga vid en sjö, ibland om hur hon drogades med benso och blev våldtagen när hon var fyra år.

Relationen med hennes föräldrar förändras beroende på vad som passar Berny just då. När det var R så var föräldrarna rena rama monster, någon månad senare var det mysig fika tillsammans. Hon har visat bilder på hennes pappa som ung i ett positivt tonläge. De är dessutom vänner på facebook.

Hennes lillebror som hon skriver om i boken har själv sagt i tråden att han inte har några som helst minnen av allt Berny beskriver. Han har även sagt att de inte har kontakt längre pga. hur hon beter sig.
Citera
2014-09-29, 13:23
Medlem
Fy och usch, nu är jag också fast i Berny-träsket. Men jag har aldrig hävdat att jag har god smak. Läste första boken när den kom, men jag tillhörde kanske inte rätt målgrupp för den gick spårlöst förbi.

Vad är hönan och vad är ägget? Jag känner flera personer med riktigt rejäl tragik i sin bakgrund. De är ändå hyggliga och ärliga människor som man kan umgås med utan ansträngning. Man blir onekligen nyfiken på om Berny också skulle kunna uppföra sig hyfsat under en längre tid om hon ville, om det skulle gå om någon ställde tillräckligt hårda krav (utpressning), eller om hjärnan är så felkopplad att inget hjälper. "Softa" grejer som att hon gör bort sig offentligt funkar uppenbarligen inte.
Citera
2014-09-29, 13:34
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Det här kanske kommer som en nyhet för dig, men rätt många har haft RIKTIGT trasiga barndomar utan att bli som berny. Resonerar man som du gör så behöver ingen människa ta ansvar för sitt liv.

Det är ingen ursäkt, men en förklaring. De flesta människor har någon form av udda egenskap. De flesta kan han hantera detta och gå vidare med sina liv - Berny är inte en av dom. Hon är en 30-åring som ligger på en 15-årings mentala nivå.

Jag tror inte hon är varken Narcissist eller Psykopat, men att det finns brist på omdöme, etik, moral och självinsikt. Hon lever lögnen som hon själv har skapat och är trygg med det.
Citera
2014-09-29, 13:45
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Det var ett jävla snack om hennes barndom. Den enda som sagt att hon hade en svår och jobbig barndom är hon själv. Hon har dessutom ändrat sig om hur den var lite titt som tätt. Ibland pratar hon om underbara somrar i en stuga vid en sjö, ibland om hur hon drogades med benso och blev våldtagen när hon var fyra år.

Relationen med hennes föräldrar förändras beroende på vad som passar Berny just då. När det var R så var föräldrarna rena rama monster, någon månad senare var det mysig fika tillsammans. Hon har visat bilder på hennes pappa som ung i ett positivt tonläge. De är dessutom vänner på facebook.

Hennes lillebror som hon skriver om i boken har själv sagt i tråden att han inte har några som helst minnen av allt Berny beskriver. Han har även sagt att de inte har kontakt längre pga. hur hon beter sig.

Jag vågar nog påstå att hon vet mer om sin egen barndom än någon anonym självutnämnd expert som dig på ett internetforum.
Citera
2014-09-29, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Det här kanske kommer som en nyhet för dig, men rätt många har haft RIKTIGT trasiga barndomar utan att bli som berny. Resonerar man som du gör så behöver ingen människa ta ansvar för sitt liv.

Jag vet inte hur mycket jag tror på Bernys historier, så detta är inget försvar av henne.
Men det har säkert inte undgått Dig att folk har olika benägenhet att klara svårigheter och utmaningar i livet.
Vissa har ljuvliga barndomar men lyckas fucka upp allt ändå.
Andra lyckas inte skapa nya mönster och förmåga att hantera sin barndom.
Ansvar för sitt eget liv har man alltid. Och i slutändan går det ju alltid ut över en själv när man inte tar ansvar (det kan som bekant gå ut över andra också. Men man slipper ju inte undan själv för det).
Med detta sagt, "taskig barndom" må vara ett dåligt försvar, men det kan vara en förklaring.

Men som sagt, vad Bernys barndom beträffar har jag ingen aning om vad som är sant och inte...
Citera
2014-09-29, 14:31
Medlem
aabesees avatar
Jag har personligen inte haft världens bästa barndom, men inte heller har den varit katastrofal. Jag har aldrig blivit slagen exempelvis. Aldrig våldtagen. Men jag har utvecklat en hel del problem ändå och klarar inte av ett vanligt arbete. Jag tänker att man föds med olika grader av sårbarhet och att många andra som skulle haft identisk barndom som jag säkert hade kunnat bli hur välfungerande som helst. Och det är inte mitt fel. Det beror inte på att jag skulle välja att vara som jag är.

Jag kan inte klandra Berny för att hon är som hon är. Hon vet helt enkelt inte bättre. Men så tror jag inte på fri vilja heller.

Dock så kan jag inte låta bli att avsky henne för hur hon behandlar sina djur, men det är en annan historia.
Citera
2014-09-29, 14:49
Medlem
Denosynliges avatar
"Vi har ansökt om.en större central lägenhet. Plus boendeparkering. Snart ska vi köpa ny bil"

Asså hur funkar det riktigt med LSS boenden och friska som inneboende? Jag menar varför ska typ Andreas som är frisk och jobbar och tjänar pengar bo gratis i LSS boende med Berny? Eller får han bara betala halva hyran?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in