2014-09-29, 02:59
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Det förstår inte jag heller. Inte alls många sidor bak där jag skrev att hon borde spärras in på rättspsyk när hon knivhotar öppet och håller på som hon gör, jag hoppas att *ina polisanmäler Berny så hon får smaka lite på sin egen medicin. Tycker inte hon ska ta att Berny knivhotar henne sådär, tydligen har ju Berny tänkt dyka upp med kniven när hon minst anar det.

Behöver hon ens polisanmäla det? Faller det inte under allmänt åtal? Har inte personalen ett ansvar här? Det är så mkt med den där kvinnan som inte stämmer....

Hon blir inte straffad trots upprepade våldsamheter, hon får sjukbidrag trots att hon skryter om att hon jobbar som krönikör och tjänar pengar på sina böcker, hon skriver öppet att hennes hund blir traumatiserad av hennes utbrott men länsstyrelsen gör inget?

Och i mitt tycke är det extremt osmakligt att ett vinstdrivande företag som finest profiterar på hennes misär, men man kan väl inte vänta sig så mkt annat av äckel-alex.
Citera
2014-09-29, 03:06
Medlem
sstheslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Behöver hon ens polisanmäla det? Faller det inte under allmänt åtal? Har inte personalen ett ansvar här? Det är så mkt med den där kvinnan som inte stämmer....

Hon blir inte straffad trots upprepade våldsamheter, hon får sjukbidrag trots att hon skryter om att hon jobbar som krönikör och tjänar pengar på sina böcker, hon skriver öppet att hennes hund blir traumatiserad av hennes utbrott men länsstyrelsen gör inget?

Och i mitt tycke är det extremt osmakligt att ett vinstdrivande företag som finest profiterar på hennes misär, men man kan väl inte vänta sig så mkt annat av äckel-alex.

Jag är ingen expert men personalen har väl tystnadsplikt? Rätta mig någon om jag har fel. Dessutom skedde sagda hot på facebook och tror nog inte att de skulle få lägga sig i vad hon gör där.

Tycker också det är märkligt att hon ska blogga på finest. Finns en person som ifrågasatt alex om detta på hans blogg. Han påstod då att ett avtal fanns om att hon skulle vara drogfri om jag minns rätt. Nu var detta en diskussion med ngt som tydligen ska ha stalkat alex eller ngt så..

Ska ju självklar stå någon..inte något. Eller, ja, vad vet jag?
Senast redigerad av sstheslayer 2014-09-29 kl. 03:11.
Citera
2014-09-29, 03:08
Medlem
sstheslayers avatar
Jag skriver från en läsplatta så jag får be om ursäkt för om jag fattar mig kort och luddigt och uppfattas som under medelbegåving . Beklagar OT
Citera
2014-09-29, 03:11
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sstheslayer
Jag är ingen expert men personalen har väl tystnadsplikt? Rätta mig någon om jag har fel. Dessutom skedde sagda hot på facebook och tror nog inte att de skulle få lägga sig i vad hon gör där.

Tycker också det är märkligt att hon ska blogga på finest. Finns en person som ifrågasatt alex om detta på hans blogg. Han påstod då att ett avtal fanns om att hon skulle vara drogfri om jag minns rätt. Nu var detta en diskussion med ngt som tydligen ska ha stalkat alex eller ngt så..

Jag är inte heller någon expert, men jag tror inte att personalens tystnadsplikt gäller om hon hotar och är en fara för annan person eller sig själv. Vi har ju trots allt tvångsmedel för att vårda människor som är farliga för sig själva eller andra. Någon annan kanske har bättre koll på juridiken?

Fan ta sömnlösheten som gör att jag ens läser hennes blogg och orkar posta inlägg om det. Det är krig i halva världen och jag retar upp mig på en narcissistisk liten dum brud med storhetsvansinne.
Citera
2014-09-29, 03:13
Medlem
sstheslayers avatar
Citat:
Jag är inte heller någon expert, men jag tror inte att personalens tystnadsplikt gäller om hon hotar och är en fara för annan person eller sig själv. Vi har ju trots allt tvångsmedel för att vårda människor som är farliga för sig själva eller andra. Någon annan kanske har bättre koll på juridiken?

Fan ta sömnlösheten som gör att jag ens läser hennes blogg och orkar posta inlägg om det. Det är krig i halva världen och jag retar upp mig på en narcissistisk liten dum brud med storhetsvansinne.

Man tycker ju att det borde vara så. Det låter ju logiskt.

Skyller på sömnlösheten även jag..
Citera
2014-09-29, 03:19
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sstheslayer
Man tycker ju att det borde vara så. Det låter ju logiskt.

Skyller på sömnlösheten även jag..

Vi får strypa John Blund, han bidrar till vårt mentala förfall.

Nu har jag plöjt igenom hennes blogg, och jag vet inte om det är tröttheten men herregud vilken grandios självbild hon har. "Hyllad författare". Jag fnissade så högt att jag väckte hundarna som sov i andra sidan lägenheten. De i sin tur väckte sambon som väste ngt om att jag var patetisk när jag berättade vad som hade utlöst min skrattattack. Antar att det blir hundkojan för min del inatt.

Och givetvis skyller jag allt på Berny. Jag är ofelbar.
Citera
2014-09-29, 05:41
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Vi får strypa John Blund, han bidrar till vårt mentala förfall.

Nu har jag plöjt igenom hennes blogg, och jag vet inte om det är tröttheten men herregud vilken grandios självbild hon har. "Hyllad författare". Jag fnissade så högt att jag väckte hundarna som sov i andra sidan lägenheten. De i sin tur väckte sambon som väste ngt om att jag var patetisk när jag berättade vad som hade utlöst min skrattattack. Antar att det blir hundkojan för min del inatt.

Och givetvis skyller jag allt på Berny. Jag är ofelbar.

Glöm inte "bästsäljande författare"! "Hyllad författare" var hon när hon var aktuell med sina böcker och alla tyckte synd om henne där hon satt med offerkoftan på sig, tills folk insåg att det är inte bara henne det är synd om, utan alla som har med henne att göra.
Citera
2014-09-29, 08:40
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Glöm inte "bästsäljande författare"! "Hyllad författare" var hon när hon var aktuell med sina böcker och alla tyckte synd om henne där hon satt med offerkoftan på sig, tills folk insåg att det är inte bara henne det är synd om, utan alla som har med henne att göra.

Just ja, bästsäljande var det ja. Skyller på sömnbristen. Jag har väl också haft på mig offerkoftan i mitt förflutna, men herregud hon tar det till en helt annan nivå. För mig räckte det med att en person upplyste mig om att det var det jag hade (väldigt rakt och utan att skona mina känslor, vilket var PRECIS vad jag behövde) men på henne verkar ju inget hjälpa? Och hon gör det inför öppen ridå, som ngt sorts cirkusshow.

Hon är ju sjuk på riktigt, men vad är de runt om henne? De som ska skydda henne (både familj, vänner och de som har det som jobb) kastar ju henne till vargarna.
Citera
2014-09-29, 10:18
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Jag har läst hennes blogg, förstår ändå inte hur man kan leva i sådan total avsaknad av självinsikt.

Vi formas till de vi är när vi är yngre. Hon kommer för alltid att vara på det här sättet oavsett om vi vill det eller ej. Man kan inte lära en gammal hund att ligga. Samtliga svar på hennes beteende, går att finna i barndomen. Det är egentligen inte så märkligt att en person som aldrig riktigt fått kärlek kommer bli lite udda när personen växer upp. Och Berny tog Benzodiazepiner redan när hon var ung, vilket man också får räkna in i den kalkylen.

Offerrollen kan också vara någon sorts trygghet för henne. Hon har i hela sitt liv byggt sin personlighet som offer.
Citera
2014-09-29, 10:26
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Vi formas till de vi är när vi är yngre. Hon kommer för alltid att vara på det här sättet oavsett om vi vill det eller ej. Man kan inte lära en gammal hund att ligga. Samtliga svar på hennes beteende, går att finna i barndomen. Det är egentligen inte så märkligt att en person som aldrig riktigt fått kärlek kommer bli lite udda när personen växer upp. Och Berny tog Benzodiazepiner redan när hon var ung, vilket man också får räkna in i den kalkylen.

Offerrollen kan också vara någon sorts trygghet för henne. Hon har i hela sitt liv byggt sin personlighet som offer.

Det här kanske kommer som en nyhet för dig, men rätt många har haft RIKTIGT trasiga barndomar utan att bli som berny. Resonerar man som du gör så behöver ingen människa ta ansvar för sitt liv.
Citera
2014-09-29, 10:27
Medlem
Zebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson

Jag tror att hon är född sjuk. Jag tror också att en hel del av hennes "minnen" är rent ljug. Psykopatdiagnosen är nog det som ligger närmast sannningen med henne.
Citera
2014-09-29, 10:47
Medlem
sstheslayers avatar
Är det bara jag som är extremt nyfiken på att se miss Bs nya tatueringar? Ännu inte sett bild på vad A kan åstadkomma. Vore ju inte helt fel..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in