2014-07-17, 12:30
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Haha "rörig", snygg härskarteknik. Du har väldigt svårt att acceptera mothugg va? Särskilt från kvinnor? Du och Janne har nog en hel del gemensamt, ni borde ta en öl en dag. Men okej, låt mig förenkla mitt å så röriga inlägg åt dig:

Berny äter mer än hon vill ge sken av och ditt försök att skylla på medicinering som en faktor till varför hon inte är pinnsmal bevisar bara min poäng d.v.s. att hon äter fast hon påstår att hon inte gör det. Hänger du med nu? Bra!

Kan meddela att Janne är den sista personen jag vill ta en öl med. Jag har INGA problem med att ta kritik/"mothugg" från kvinnor då jag haft en kvinnlig chef i ett utav mina tidigare jobb som jag anser vara den bästa chefen jag någonsin haft! Till skillnad från vissa andra så har inget emot kvinnor med stark personlighet pga jag vet var jag har dom pga deras ärlighet som ofta går emot jante-lagen i detta samhället. Så där har du mina personliga åsikter om detta!

Åter igen. Jag återgav Min version utav vissa saker som jag anser är objektiv åtminstone när det gäller IRL-scenarion där Jag var med och såg vad som hände. Har inga som helst problem med dina personliga åsikter om Berny.
Senast redigerad av Hyperexium 2014-07-17 kl. 12:34.
Citera
2014-07-17, 12:33
Medlem
Nu kommer ett forsvarstal i bloggen, tydligen har hon och kronofogden nagon hemlig overenskommelse sa de kommer inte driva in forran vintern, plus att hon ska borja arbeta men aven det ar hemligt (tank dig att ha henne som arbetskompis hujedamig). Dessutom anmaler hon nu Madde69 for fortal eller nagot sadant, och anmaler sjukhus hit och dit. Helt sjukt hur ofta hon rakar hamna i offerposition - tur att hon ar sa "stark" att hon orkar ta sig igenom det.
Citera
2014-07-17, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag
Nu anmäler hon hyresvärden Madde för förtal! Och bestrider dessutom skulden... Hur tänkte hon där? På vilka grunder då?

Med tanke på alla bilder från när hon & Amelia bodde där... Hur kan hon ens vilja ta upp det igen?
Jag är övertygad om att de båda inte hade det bra då för det var ju ren misär i huset. :/
Citera
2014-07-17, 12:46
Medlem
Tyvärr har hon ju vid ett flertal tillfällen sagt emot sig själv ang. skulden till Madde. Nu tänker hon plötsligt inte betala den? Fast hon på sin bilddagbok (11 november 2012) under en av sina "ärliga" perioder på behandlingshemmet skrivit utförligt om hur hon inte betalade hyran och stack ifrån huset i ett förjävligt skick för att "rädda sig själv". Hon skriver också att hon varit i kontakt med madde och vill göra upp en långsiktig återbetalningsplan. Mindre än två år senare så tycker hon plötsligt inte att Madde har rätt till sina pengar. Fantastiskt.

Fråga till juridiskt kunniga: är det förtal att lägga ut bilder på sitt förstörda hus och skriva ut vem som ställt till med skiten? Är det ens förtal om det är sant? Hon har väl skrivit ett fåtal inlägg i den här tråden också.

Sen förstår man ju att berny inte vill betala Amelias halva av skulden. Det är inget konstigt, eller?
Citera
2014-07-17, 13:12
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Fråga till juridiskt kunniga: är det förtal att lägga ut bilder på sitt förstörda hus och skriva ut vem som ställt till med skiten? Är det ens förtal om det är sant?

Är inte mer juridiskt kunnig än gemene man men så mycket vet jag att det är inte förtal. Har nämnt detta förut och förtal är någonting som inte faller under allmänt åtal vilket innebär att Berny i så fall får driva en civilrättslig process mot Madde som hon själv får bekosta. GLHF Berny.

Alltså det är ju helt uppenbart att hon går på någonting igen för nu börjar det balla ur på samma sätt som förr. Hon tar tillbaka erkännanden och bulldozrar loss med nya anklagelser mot helt otippade människor helt plötsligt. Nu är det Madde, Amelia och Jonas nu är hennes nya targets samt avdelningen där hon låg inlagd. Var kommer detta ifrån? Och att hon ska börja JOBBA.......... I don't even. Låter som illusionerna från en amfetamingrillad hjärna helt ärligt. Fantastiskt hur hon över en natt gått från mer eller mindre totalt invalidiserad till att driva diverse processer mot allt och alla, har en hemlig överenskommelse med fogden samt ska börja arbeta. Den fullständigt psykosen är nog inte långt borta just nu.
Citera
2014-07-17, 13:26
Medlem
Gafflens avatar
Hur allvarligt tar polisen det när samma narkoman sitter och anmäler person efter person efter person hela tiden .
Om jag har rätt nu så har hon under denna månad anmält 3 Pers.

Mot madde kan hon ju knappast vinna då det finns så mycket bevis mot b och vad hon själv gjort.

Förresten, Finns det någon partner berny INTE knarkat ihop med?
Citera
2014-07-17, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokemeaway
Med tanke på alla bilder från när hon & Amelia bodde där... Hur kan hon ens vilja ta upp det igen?
Jag är övertygad om att de båda inte hade det bra då för det var ju ren misär i huset. :/

Ja och när hon samtidigt den senaste tiden stoltserat med alla de nya möbler&blablabla hon köpt till "projekt hem" för x antal 1000 lappar.

Jag kan förstå om fogden anser att hennes grundinkomst inte går att utmäta men hon har ju knappast berättat om alla dessa tusen som plötsligt dykt upp. Lilla Berny har ju trots allt en betalnings förmåga då

Jag hoppas Madde fortfarande läser denna tråd alt har "koll" på Berny så hon vet om detta "projekt hem för x antal tusen"

Det är rent ut sagt vidrigt som hon håller på nu. Visst kan jag hålla med om att Jonas och Amelia borde stått för hälften av hyran. Men jag är skeptiskt till att hon så många år efteråt kan komma och kräva hälften?
Citera
2014-07-17, 15:24
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Fantastiskt hur hon över en natt gått från mer eller mindre totalt invalidiserad till att driva diverse processer mot allt och alla, har en hemlig överenskommelse med fogden samt ska börja arbeta. Den fullständigt psykosen är nog inte långt borta just nu.

Japp, nu håller hon helt klart på att tappa det.

Jag råkar ha en vän som jobbar på Kronofogden, och han skrattade bara när jag berättade hennes senaste story. Han sa att det enda som avgör ifall de försöker driva in skulderna eller inte är om borgenären (den hon är skyldig pengar) har begärt det, genom att betala för ett eller flera utmätningsförsök. Det kostar nämligen att anlita Kronofogden för att få igen sina pengar, så de flesta skulderna studsar in och ut hos dem beroende på när borgenären vill att de försöker igen (man kan alltså har långt mycket mer skulder än vad som står under aktuellt skuldsaldo hos fogden). Annars gör de ingenting, man är ju inte skyldig dem pengarna utan de fungerar bara som ett slutgiltigt verktyg för den som äger skulden. Man kan absolut INTE ha några överenskommelser eller egna avbetalningsplaner med Kronofogden, har skulderna gått dit från inkasso så är det bara utmätning av inkomst eller prylar som gäller.

Självklart vet Berny detta, och jag tror hon ljuger för att 1. någon av alla hon är skyldig pengar (eller någon som bara stör sig på henne) har noterat hennes senaste spenderande och begärt utmätning igen/meddelat Kronofogden, eller 2. hon har själv insett att något sådant kan hända och försöker avleda eventuella försök.

Min vän berättade också att man i stort sett aldrig beviljas skuldsanering ifall man har dragit på sig nya skulder de senaste åren - skulderna ska vara gamla och man ska kunna visa att man verkligen försökt lösa dem. Knappast något Berny gjort va? Dessutom måste alla borgenärer godkänna/gå med på skuldsaneringen. Inte särskilt aktuellt i Bernys fall va? Men det känns antagligen bättre att låtsas att det är för att hon ska börja jobba (hahahaha!) som det inte är aktuellt, för då kanske hon kommer att kunna betala dem istället (hahhahahahahahaha!).

Till sist fick jag veta att man inte bara kan anlita ett inkassoföretag och försöka driva in skulder efter flera år som hon menar att hon nu ska göra mot Jonas. Det säger iofs sig själv, hur fan skulle det se ut? Man måste först få skuldens riktighet fastställd hos Kronofogden (och ge den "anklagade" möjlighet att erkänna skulden eller bestrida den), och skulle man nu lyckas med det så finns det dessutom en preskriptionstid att tänka på.

Oh well. Jag undrar vad det är som har hänt som föranledde denna sagostund på bloggen. Hoppas hoppas det är någon som surnat till och kräver in sina pengar
Citera
2014-07-17, 15:42
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Nu anmäler hon hyresvärden Madde för förtal! Och bestrider dessutom skulden... Hur tänkte hon där? På vilka grunder då?

Men det är ju för att det är ju inte bara Bernys fel, det är ju Amelias fel. Fasten Berny sagt själv att hon hyrde huset för att hon ville att hon och hennes dåvarande flickvän skulle bo fint. Och visst är det väl så att Amelia och Berny bodde tillsammans men tror inte Berny lyckas bestrida fram mer än att Amelia får betala sin del själv, dom lämnade ju stället med flera obetalda hyror, ofärdiga måleri projekt, trasig utrustning som förmodligen var helt innan dom flyttade in. Och inte att förgrlömma röran, skedarna och avföringen. Äckligt. Förstår inte riktigt heller hur hon tänker när hon säger att hon ska bestrida och anmäla för förtal? Vad har Madde förtalat om? Sist jag kollade fanns det bildbevis på röran dom lämnade efter sig. Finns även bild bevis på hennes egen dayviews (fd bdb) när hon och Amelia bor i huset med alla stackars djuren.
Citera
2014-07-17, 15:45
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frastructura
Helt sjukt hur ofta hon rakar hamna i offerposition - tur att hon ar sa "stark" att hon orkar ta sig igenom det.

När man har lämnat så mycket skit efter sig så gäller det att inte titta bakåt. Med jämna mellanrum hinner det ju ifatt henne ändå, men då är det ju bara att slåss allt vad man orkar och sedan springa ännu snabbare. Det är det Berny tror är styrka, och hon kommer att få springa resten av sitt liv tills hon fattar att det är precis tvärtom.
Citera
2014-07-17, 16:09
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
När man har lämnat så mycket skit efter sig så gäller det att inte titta bakåt. Med jämna mellanrum hinner det ju ifatt henne ändå, men då är det ju bara att slåss allt vad man orkar och sedan springa ännu snabbare. Det är det Berny tror är styrka, och hon kommer att få springa resten av sitt liv tills hon fattar att det är precis tvärtom.

Berny är som ett flyktdjur, vad som än händer måste hon reagera med flykt. Det är ett antal saker hon inte klarar av att hantera det på ett annat sätt än flykt. Alltid stoppa ner huvudet i sanden istället för att ta itu med saker och ting på en gång, istället för att dra ut på det och göra det värre. Hon har förmodligen mycket problem med prokrastinering.

Edit.
Hon hittar nog på mycket historier om sig själv i bloggen... En del grejer hon berättar är ju bara allvarligt talat för bizarra för att var sanna asså for real.
Senast redigerad av Denosynlige 2014-07-17 kl. 16:12.
Citera
2014-07-17, 16:19
Medlem
sinfons avatar
Hittade det här inlägget från Madde i tråden: (FB) Skvaller om Berny Pålsson?

Hon har alltså inte velat betala ännu mer för att i slutändan ändå inte få någonting, så skulden har inte varit hos Kronofogden. Att Berny nu plötsligt ska bestrida skulden, anmäla för förtal och allt möjligt, tyder dock på att den är det nu?

Hittade förresten det här också. Sista stycket. Priceless: (FB) Skvaller om Berny Pålsson?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in