2014-09-29, 01:21
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skepparkavaj
Men fattar ni inte? Hon har såklart gjort en deal med A för att få en större lägenhet längre bort från centrum iväg från nyfikna blickar. Om hon ska bli sambo behöver de en större lägenhet, därav satellitlägenhet. När hon fått den och han hittat egen, drar han. Personalen tycks ju tillåta allt så det är fritt fram att ansöka och bli beviljad då. Riktig lyx må jag medge, medan vanligt folk får köa i åratal för en central lägenhet i Malmö. Dum är hon inte när det gäller att kunna sina rättigheter.

Kanske har hon det. Men hon är ju så trygg och älskad för första gången i hela sitt liv!
Sen tror jag att det bara vore bra för både Berny och Theus att komma bort från centrum. Jag har sett några bilder på den här typen av boenden och en del av dem ser ju ut som små stugor (upp till kring 65m²) runtomkring ser man inget city iaf, mest gräs. Mindre risk också att hon stör grannar då många av dem är fristående. Så det vore ju enklare och trevligare att rasta Theus utanför centrum också. Kunna gå mer i gräset, slippa betongen liksom.

Men samtidigt är jag lite kluven inför om jag tycker att hon ens förtjänar såhär fint boende när hon beter sig så illa som hon gör (och egentligen tycker jag inte att hon förtjänar att ha kvar Theus heller). Typ som att knivhota trebarns mamma på facebook, också har hon oskyddat sex och sen när hon blir gravid så skiter väl hon i det och sveper sin whiskey ändå och hoppas att hon får missfall så hon slipper släpa sig till abortkliniken. Fan ingen respekt för liv. Sen har hon fan ingen skam i kroppen heller vilket gör det värre, för hade hon haft det så hade hon blivit ödmjuk nog att be om förlåtelse i efterhand för dom gånger hon typ hotar att göra 3 barn moderslösa. Du drar liksom inte in knivar i det hela om du inte ska försöka ha ihjäl någon eller åtminstone skada allvarligt. Och även om man kanske inte ens försöker ha ihjäl någon så är ju dödsfall stor risk om du hugger någon med en kniv. Berny är alldeles för kaxig för sitt eget bästa.

Jag efterlyser lite mer ödmjukhet och respekt för livet. Det här kommer låta jävligt taskigt men förr i tiden tvångssteriliserade dom såna som Berny, men eftersom det är nu för tiden så har hon hunnit bli gravid 3 gånger enligt egen utsago. Då tycker jag det är dags för P-spruta, P-stav eller bäst av allt vore kanske om hon knipsade sig på en gång, hon ska ju ändå aldrig ha barn. Möjligheterna till abort är inte till för att missbrukas, vissa ställen i världen får man inte ens göra abort, då spelar det ingen roll om du är typ en 11 åring som blev våldtagen och mest troligt kommer dö av förlossningen. Så du ska vara jävligt glad Berny, att du kan missbruka möjligheten till abort. Men jag önskar att hon kunde ha sådan pass respekt för liv att hon åtminstone skyddar sig när hon har samlag. Är det för krångligt och för många moment att trä på gummi så finns det gott om andra alternativ. Ta en jävla p-spruta eller whatever and be done with it! Då slipper hon blir gravid på ett helt år iaf!
Senast redigerad av Denosynlige 2014-09-29 kl. 01:28.
Citera
2014-09-29, 01:36
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Hon har varit helt förstörd sedan hon var liten. Läs på om hennes historia så kanske några poletter börjar trilla ner till slut?

Jag har läst hennes blogg, förstår ändå inte hur man kan leva i sådan total avsaknad av självinsikt.
Citera
2014-09-29, 01:57
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Jag har läst hennes blogg, förstår ändå inte hur man kan leva i sådan total avsaknad av självinsikt.

Hon är ju faktiskt traumatiserad och psyksjuk så det förklarar ju en del. Men det förklarar inte hur man kan vara så arrogant att man struntar i folks oro och varningsord. Hon lär sig aldrig av sina misstag heller, gör om samma gång på gång. Hälften av allt hon gör och skriver är för att provocera och starta drama.
Citera
2014-09-29, 02:12
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Hon är ju faktiskt traumatiserad och psyksjuk så det förklarar ju en del. Men det förklarar inte hur man kan vara så arrogant att man struntar i folks oro och varningsord. Hon lär sig aldrig av sina misstag heller, gör om samma gång på gång. Hälften av allt hon gör och skriver är för att provocera och starta drama.

Visst förklarar diagnoser och bakgrund endel, men knappast allt. Man har alltid ett visst ansvar över sitt eget liv och sitt agerande. Det vimlar av människor som är traumatiserade och har psykiska funktionshinder som inte beter sig som hon gör. Hon har ju proffs runt om sig och allt stöd som går att få, betydligt mer än vad många andra får, och jag anser att hennes barnsliga utåtagerande beteende är en skymf mot andra med liknade problematik.

De runt om henne borde skydda henne mot henne själv, och uppenbarligen mot andra eftersom hon upprepade gånger är våldsam mot andra och sedan viftar bort det som en bagatell...
Citera
2014-09-29, 02:12
Medlem
sstheslayers avatar
Varför Berny är son hon är kommer vi nog aldrig helt förstå då historierna alltid ändras. Det är väl till stor del för att hon tillåts bete sig som hon gör. Utåt sett verkar det ju som om hon sällan får leva med konsekvenserna särskilt länge. Däri ligger det som är intressant enligt mig. Varför verkar det som om alla gör undantag för damen ifråga? För, lets face it, om vi alla gjorde samma saker har jag svårt att se att vi suttit i en gratis lägenhet med vecknya möbler och lyxpizza. Publicerade författare eller ej. Och då tycker jag ändå att jag är väldigt bra på att få som jag vill
Citera
2014-09-29, 02:25
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Visst förklarar diagnoser och bakgrund endel, men knappast allt. Man har alltid ett visst ansvar över sitt eget liv och sitt agerande. Det vimlar av människor som är traumatiserade och har psykiska funktionshinder som inte beter sig som hon gör. Hon har ju proffs runt om sig och allt stöd som går att få, betydligt mer än vad många andra får, och jag anser att hennes barnsliga utåtagerande beteende är en skymf mot andra med liknade problematik.

De runt om henne borde skydda henne mot henne själv, och uppenbarligen mot andra eftersom hon upprepade gånger är våldsam mot andra och sedan viftar bort det som en bagatell...

Jag håller med dig om precis allt. Hon är helt respektlös, bara hon får som hon vill är hon nöjd. Och får hon inte som hon vill då är lösningen att ställa sig och skrika och gorma och ställa till med en scen. Får hon ändå inte som hon vill, typ som när hon blev nekad plats på behandlingshem, så kan man ta ett återfall bara för att vara tvärsöver.

Och ja, hon har personal kring sig som finns där som hjälp och stöd. Därför är jag väldigt bedrövad över att hon verkar faktiskt oftast få göra som hon vill, utan konsekvenser. Hon löper amok med knivhot, graviditeter, fyllor, prostitution, slagsmål och ja allt möjligt verkar hon komma undan med. När någonsin säger någon stop? Hon skadar sig själv och andra omkring henne i sin framfart.
Citera
2014-09-29, 02:30
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Jag håller med dig om precis allt. Hon är helt respektlös, bara hon får som hon vill är hon nöjd. Och får hon inte som hon vill då är lösningen att ställa sig och skrika och gorma och ställa till med en scen. Får hon ändå inte som hon vill, typ som när hon blev nekad plats på behandlingshem, så kan man ta ett återfall bara för att vara tvärsöver.

Och ja, hon har personal kring sig som finns där som hjälp och stöd. Därför är jag väldigt bedrövad över att hon verkar faktiskt oftast få göra som hon vill, utan konsekvenser. Hon löper amok med knivhot, graviditeter, fyllor, prostitution, slagsmål och ja allt möjligt verkar hon komma undan med. När någonsin säger någon stop? Hon skadar sig själv och andra omkring henne i sin framfart.

En sak som jag inte riktigt förstår är hur hon kommer undan med alla sina våldsamheter? Har hon någon form av frikort? Andra människor som agerar som hon gör döms antingen till psykiatrisk tvångsvård eller fängelse.

Sen måste den elaka sidan av mig säga att det är hysteriskt kul att hon på allvar tror att hon kan få bort den här tråden. Hela hon är som en bilolycka man inte vill titta på, men ändå gör.
Citera
2014-09-29, 02:40
Medlem
sstheslayers avatar
Frågan är ju bara om det hon skriver ens är sant. Hon kanske sitter snällt i lägenheten och dricker kaffe med theus mestadels av tiden. Det kanske aldrig var ambulanskaos, polisbesök, bodygourds eller kravlande på golvet. Knivhotet har vi väl dock alla läst..
Citera
2014-09-29, 02:45
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
En sak som jag inte riktigt förstår är hur hon kommer undan med alla sina våldsamheter? Har hon någon form av frikort? Andra människor som agerar som hon gör döms antingen till psykiatrisk tvångsvård eller fängelse.

Sen måste den elaka sidan av mig säga att det är hysteriskt kul att hon på allvar tror att hon kan få bort den här tråden. Hela hon är som en bilolycka man inte vill titta på, men ändå gör.

Det förstår inte jag heller. Inte alls många sidor bak där jag skrev att hon borde spärras in på rättspsyk när hon knivhotar öppet och håller på som hon gör, jag hoppas att *ina polisanmäler Berny så hon får smaka lite på sin egen medicin. Tycker inte hon ska ta att Berny knivhotar henne sådär, tydligen har ju Berny tänkt dyka upp med kniven när hon minst anar det.
Citera
2014-09-29, 02:49
Medlem
sstheslayers avatar
Citat:
Det förstår inte jag heller. Inte alls många sidor bak där jag skrev att hon borde spärras in på rättspsyk när hon knivhotar öppet och håller på som hon gör, jag hoppas att *ina polisanmäler Berny så hon får smaka lite på sin egen medicin. Tycker inte hon ska ta att Berny knivhotar henne sådär, tydligen har ju Berny tänkt dyka upp med kniven när hon minst anar det.

Håller med här. Tycker polisanmälan är väldigt viktig då personen dessutom har barn.
Citera
2014-09-29, 02:54
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sstheslayer
Håller med här. Tycker polisanmälan är väldigt viktig då personen dessutom har barn.

Jo det är viktigt att anmäla.
Men skulle det visa sig att hon blir skadad eller dödad så vet vi ju vem vi ska skylla på.
Citera
2014-09-29, 02:59
Medlem
sstheslayers avatar
Citat:
Jo det är viktigt att anmäla.
Men skulle det visa sig att hon blir skadad eller dödad så vet vi ju vem vi ska skylla på.

Jaa, usch vad obehagligt det skulle vara om något faktiskt hände. Nu tror ju jag att B mestadels är all mouth and no trousers och det hoppas jag verkligen. Det är ingen utmaning om du nu läser detta Berny. Mer en önskan..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in