2014-09-28, 22:42
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
Det där måste vara ett av era sämsta och mest intetsägande "bevis". Någon letade igenom alla tidningar under en 100-års period efter siffran 6 miljoner. Fick några träffar, koncentrerade dem på en sida och börjar gapa om samband.

Du tycker alltså inte att det är det minsta underligt att 6 miljoner alltid nämns?

Fråga 10 slumpvist utvalda personer på stan hur många judar som dog under förintelsen, och samtliga kommer svara 6 miljoner.

Det magiska numret: 6 miljoner.
2014-09-28, 22:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Jo då!! hela denna tråden är full med det. Men det är svårt att folk acceptera det.
Hade du följt tråden, så hade du inte sagt det. Om inte du har varit en inbiten jude hatare förstås.

Här haglar personangreppen. Plötsligt är jag en judehatare för jag funderar kring varför "just" 6 miljoner judar dödades. Just det talet är lite lustigt. Jag har inte förnekat att ett folkmord försiggick. Så fort man har funderingar så är man per automatisk en judehatare. Vidrigt av dig att hugga alla i ryggen som har funderingar kring detta tal "6 miljoner".
2014-09-28, 22:45
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Mmm... Allting är alltid fake, naturligtvis.

Det nämnde jag inte.. se så men ingen tycks hitta hitta original scannade helsidorna på dessa "tidningsnotiser". Gör du?? Så fall skulle jag blide glad. Sedan är det lit elustigt de bara nämner 6 miljoner, men inte andra siffror. Hur vet du inte att de har nämnt andra siffror typ 2, 5 , 4 , 1 miljoner vilket de har inte tagit upp givetvis. Allt förvirra den som ser filmen. ??

Sedan är det oväsentligt om de det dog 2 miljoner eller 6 miljoner, eftersom folkmord är folk mord.
2014-09-28, 22:46
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
Här din dumme fan.

"We were faced with the question: what about the women and children? – I decided to find a clear solution to this problem too. I did not consider myself justified to EXTERMINATE the men – in other words, to KILL THEM or have them KILLED and allow the avengers of our sons and grandsons in the form of their children to grow up. The difficult decision had to be made to have this people DISAPPEAR from the earth. For the organisation which had to execute this task, it was the most difficult which we had ever had".

I klarspråk för de som inte (vill) förstår.
Att männen skulle dö var bestämt, men vad skulle de göra med kvinnor och barn? Ett svårt beslut men det judiska folket måste försvinna från jorden.
Att döda kvinnor och barn var den tuffaste uppgift de har haft.

Det är vad han faktiskt säger.

Är det någon mer än Skoll som tror att han talar om deportation?
Himmler syftade uppenbarligen på att döda dem "ekonomiskt" eller att kanske deportera dem österut och därmed "döda" deras rättighet att stanna kvar...?
2014-09-28, 22:51
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Här haglar personangreppen. Plötsligt är jag en judehatare för jag funderar kring varför "just" 6 miljoner judar dödades. Just det talet är lite lustigt. Jag har inte förnekat att ett folkmord försiggick. Så fort man har funderingar så är man per automatisk en judehatare. Vidrigt av dig att hugga alla i ryggen som har funderingar kring detta tal "6 miljoner".
Nej jag nämnde "hela denna tråden är full med det. Men det är svårt att folk acceptera det.
Hade du följt tråden, så hade du inte sagt det. Om inte du har varit en inbiten jude hatare förstås."

har du läst hela tråden?? Där har du det du frågat efter....
De oftast judehatare som har svårt acceptera fakta, även om det skulle vara en livslevande Hitler som nämnde det framför dem. Eftersom många av dem prata ut sitt hat emot judarna i andra trådar. Logiskt...
2014-09-28, 23:01
Avslutad
Citat:
Nej jag nämnde "hela denna tråden är full med det. Men det är svårt att folk acceptera det.
Hade du följt tråden, så hade du inte sagt det. Om inte du har varit en inbiten jude hatare förstås."

har du läst hela tråden?? Där har du det du frågat efter....
De oftast judehatare som har svårt acceptera fakta, även om det skulle vara en livslevande Hitler som nämnde det framför dem. Eftersom många av dem prata ut sitt hat emot judarna i andra trådar. Logiskt...

Ska jag bläddra igenom 438 sidor här inne? Är du så tvärsäker på din sak, be my guest; fram med faktan. I grova drag gör inget.
2014-09-28, 23:02
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:

Det är så man alltid undviker debatt. Man gapar "judehatare" och "antisemit" och skyller på att det är ett "hatbrott".
2014-09-28, 23:03
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Himmler syftade uppenbarligen på att döda dem "ekonomiskt" eller att kanske deportera dem österut och därmed "döda" deras rättighet att stanna kvar...?
Vem skulle ta emot dem där??? ryssarna??. Du vet väl att inget land ville ta emot judarna.
De hade en konferans om det "Eviankonferensen" 1938 angående om det.

Konferensen blev ett totalt misslyckande vad det gällde att hjälpa de europeiska judarna i deras svåra situation. Alla de deltagande länderna uttryckte stor sympati med de förföljda judarna, men förklarade samtidigt att de inte kunde ta emot fler flyktingar. Skälen var främst ekonomiska och sociala hänsyn samt risk för ökad arbetslöshet. Det fanns också en rädsla för att en judisk flyktingström skulle skapa ökad antisemitism och ”ett judeproblem” i det egna landet.

http://www.levandehistoria.se/fakta-om-forintelsen/judeforfoljelserna-under-1930-talet/eviankonferensen

Sedan skulle inte judarna kunna fortsätta sitt krig om de placerades i öst?? Ett krig med fortsätta suga ut det tyska riket?

finns mer ta upp att det ej stämmer. Vill du har mer fakta, varför det inte är så??

Bland annat låg alla "dödsläger" på östra sidan om tyska riket .. 7 st ...

Sedan nämnde aldrig Goebbels om de skulle flyttas till öst. Han nämnde om "dödsdom" det i tidningsartikel..
Källan: "Der Krieg und die Juden," Der steile Aufstieg (München. Zentralverlag der NSDAP, 1944), pp 263-270.

Det är ett lång artikel. Så jag slänger in det sista stycket :

Vi vet att de hatar oss från djupet av deras själar. Vi finner nöje i deras hat. Det finns ingenting som de inte skulle göra för oss om de hade makten. Vi kan därför inte ge dem ens den minsta bit av makten. Mer än så är det vår plikt att berätta för världen av sin art och sin fördärv. Vi måste om och om igen visa sin sjuka roll i början och fortsätta detta krig. Vi måste anfalla dem oavbrutet, anklagar dem utan förbarmande de brott som de är skyldiga, tills nationerna börjar vakna. Det kan ta lång tid, men det är värt det. Vi har att göra med de mest farligaste fiende som någonsin hotade liv, frihet och värdighet mänskligheten. Det finns ingen nåd. Vi har medlidande bara för oräkneliga miljoner vårt eget folk och de andra europeiska nationer som kommer att ges över till hat och destruktiva vilja denna djävulska loppet om vi blir svaga och ge upp striden. De Filistéerna som idag är så ivriga att skydda judarna skulle vara deras första offer.

Vi måste alla hålla alert. Vi måste vara på sin vakt mot den försåtliga duktighet i den internationella världen fienden. I djupet av sin själ, inser han att detta krig som han så lättsinnigt började förväntar sig att vara den sista steget till världsherravälde, i stället har blivit ett krig för sin ras existens. Han söker desperat att stoppa den oundvikliga marsch händelser. Det kommer att göra honom något gott. Vi kommer att hålla på honom. I slutändan kommer Führerns profetian om världens judar i 1939, som de skrattade åt då, gå i uppfyllelse.

Judarna skrattade i Tyskland också när de först såg oss. De är inte skrattar längre. De valde att föra krig mot oss. Men det krig vänder sig mot dem. När de planerade ett krig för att helt förstöra den tyska nationen, undertecknade de sin egen dödsdom.

Denna mening är ju intressant: När de planerade ett krig för att helt förstöra den tyska nationen, undertecknade de sin egen dödsdom.

Dödsdom! Vad menade han med det? Om inte han menade, de hade skrivit på sin dödsdom... Men varför skrev han inte de skulle förflyttas öst, utanför europas gränser?
2014-09-28, 23:11
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ska jag bläddra igenom 438 sidor här inne? Är du så tvärsäker på din sak, be my guest; fram med faktan. I grova drag gör inget.
Nej jag inte tvärsäker vad du tycker, jag kan inte ändra en person som har förutfattade meingar. Oftast blir de tysata och försvinner,,, ett tag.

Men det finns dokumentär mellan SS o leverantörer, det finns dokumenter mellan tyska förband och berlin. Det finns tekniska ritningar över gas maskineriet med mera. Men givetvis är de förfalskade och annat trams...

Ett exempel är det om krem ugnarna. Du kan söka Topf and Sons bland annat i sökmotorn här till höger...
Har fortfarande inte fått bra svar om varför SS skulle specialbeställa ugnar, när det fanns standardugnar sedan 1870 talet. Om det har varit de skulle bara kunna bränna en kropp i taget och det tar en timme per st.
Förnekarna lägger en ved i taget i vedkamin och väntar på den ska bränt färdigt, för sedan slänga in en ny vedbit. Det går inte slänga in en ny kropp innan den gamle har brunnit upp enligt dem deras sätt och räkna.
Senast redigerad av Herkulesbig 2014-09-28 kl. 23:15.
2014-09-28, 23:22
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Judarna skrattade i Tyskland också när de först såg oss. De är inte skrattar längre. De valde att föra krig mot oss. Men det krig vänder sig mot dem. När de planerade ett krig för att helt förstöra den tyska nationen, undertecknade de sin egen dödsdom.

Denna mening är ju intressant: När de planerade ett krig för att helt förstöra den tyska nationen, undertecknade de sin egen dödsdom.

Dödsdom! Vad menade han med det? Om inte han menade, de hade skrivit på sin dödsdom... Men varför skrev han inte de skulle förflyttas öst, utanför europas gränser?

Enligt revisionisterna är det felöversatt och de hävdar att man uttryckte sig annorlunda då. Var inte orolig, de kan bortförklara precis allt.

2014-09-28, 23:24
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Det är så man alltid undviker debatt. Man gapar "judehatare" och "antisemit" och skyller på att det är ett "hatbrott".
Debatterar ?? Du, jag väntar på du ska visa upp ALLA de tidningsnotiser de visade upp i filmen.
De finns bara några stycken vad jag har sett. Men sedan är det bevis för inte förintelsen inte har hänt??
De flesta forskare är överens om det är inte 6 miljoner som dödades. Men det spelar inte någon roll väl, folkmord är folkmmord oavsett 2 miljoner dog, eller 40 000 ?
2014-09-28, 23:40
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Enligt revisionisterna är det felöversatt och de hävdar att man uttryckte sig annorlunda då. Var inte orolig, de kan bortförklara precis allt.

Jo, jag väntar med iver med vad de ska komma med. De kan säkert förklara bort Hitler om de hade viljan till det. Men alla tycks gått lagt sig nu lol

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in