Citat:
Ursprungligen postat av
Skoll
Saken är dne att hela er saga bygger på vittnesuppgifter, väldigt förvirrade vittnesuppgifter ska sägas, ni kan inte bara bortse från dessa när det passar er. Jag försöker enbart utgå från vad ni säger och förklara hur omöjligt dte är.
Lögn, som länken jag tidigare bifogade visar så stämmer inte detta. Det är rent önsketänkande från din sida.
300 ppm är enbart ett lägre säkerhetsnivå för när det börjar bli farligt för människor men 300 ppm kommer inte att döda alla människor i ett rum och definitivt inte på 10-15 min.
Germar Rudolfs lectures on the Holocaust, s 184.
Nej det är det inte och det finns precis lika höga värden för resten av lägret och värdena i avlusningskammarna är många gånger högre.
Nu hittar du bara på, inte ens de vanliga holohoaxarna på forumet skulle påstå något så dumt.
Hur "isolerar man människor med HCN?" och hur ventilerar man ett undergjordiskt rum utan ventilationssystem fyllt med Zyklon B granuler som avger HCN under en tvåtimmasrperiod?
Ja, jag antar att det kan vara ett problem för dig annars.
Nej det finns inget lägre säkerhetsnivå!! Det är inbillning. Det har jag tagit om innan.- Jag tro jag litar på FOI. De om någon borde veta om sådana saker, det är en myndigheter.
Kokpunkt (ºC) 26
Relativ ångdensitet (luft=1) 0,93
Löslighet i vatten (%) 100
Brännbarhetsområde i luft (volymsprocent) 5,6-40
Luktgräns (ppm) 1-10
Dödande skador LC50 (ppm) människa inhalation 30 min 210
http://www.faktasamlingcbrn.foi.se/filer/c_sidor/2/1.html
Sedan är det en stor skillnad mellan avlusniningskammare och gaskammare vilket vi har tagit upp innan

Att döda människor med vätecyanid gas tar en koncentration av 315 delar per miljon (ppm) på några minuter.
Att döda löss tar en koncentration på cirka 16.000 för upp till 72 timmar.
Det är så många omständigheter som krävs, för persian blue ska uppstå. De omständigheterna var kanske inte möjlig i just i gaskammarna eftersom miljön var fuktig.
sedan är ju en jäkla skillnad med avlusning o döda människor i koncentrationgräns.
Olika människor hävdar att Zyklon B alltid lämnar Prussian Blue fläckar eftersom de avlusningkammare skjul i Auschwitz fanns det. Detta är sant.
Det är därför det finns synliga Prussian blue i avlusningskammare, som inte har varit utsatta för väder och vind. En koncentration 48 gånger starkare och en exponeringstid på 288 gånger längre och väggarna inte spolades mellan behandlingarna för att bli av med avföring.
Så kortfattat det finns inga rester av blåfärg i gasskamamren som stått under hög fuktighet eftersom det spolas bort av H2O(vatten) och att gaskammaren aldrig utsattes för hög koncentration under lång tid, så en reaktion hade startats för bildandet av berlinblått.
Det behövs Fe(3) och Fe(2) för att producera berlinerblått.
"ferrocyanide ion, Fe(CN)64-" betyder alltså [Fe2+ (CN-)6]4-, det vill säga en järn 2+ jon komplexerad med sex stycken CN-minus joner, så att den totala laddningen blir 4-.
Cyaniden i gaskammare fanns i luften ungefär en halvtimme per dygn, i koncentrationer på i storleksordningen 1000 ppm.
I gaskammare har säkert uppstått ferricyanid i muren, även under bara en halvtimme. Eftersom järn i tegel osv är helt oxiderat till Fe3+, kan det bara uppstå ferricyanid-joner, [Fe(CN)6]3- Men gaskammare måste rengöras efter varje gasning från all avföring osv. Annars skulle man ha svårt att få in nästa grupp. Ferricyanid är mycket bra löslig i vatten, så därmed har det nog försvunnit en hel del.
Så du har fel på samtliga punkter! frågor?? så fråga valfri kemist eller universitet.