2014-09-28, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Det har jag aldrig påstått då detta tal mig veterligen aldrig spelades in på en shellac disc och jag är inte heller medveten om några oegentligheter i transkriptet.

Vad gäller talet i sig så är det ju annars ganska tvetydigt, man kan tolka det som att han antingen vill döda även kvinnor och barn för att förhindra att det växer upp framtida hämnare eller så kan man tolka dte som att han menar att han inte anser sig berättigad att döda männen då detta skulle innebära att deras barn skulle kunna växa upp och ta hämnd för detta.

Att hela talet (190 minuter) inte skulle vara talat av Himmler själv utan av en perfekt Himmler-imitatör är något av de sämsta förklaringarna jag har hört. In på top 10 listan över de löjligaste bortförklaringarna från förnekare.

Angående det andra Posen-talet av Himmler.

"The difficult decision had to be made to have this people disappear from the Earth. For the organisation which had to execute this task, it was the most difficult which we had ever had."

Jag tycker inte att det låter som att Himmler pratar om att förflytta judarna till nya marker i öst.
2014-09-28, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
Att hela talet (190 minuter) inte skulle vara talat av Himmler själv utan av en perfekt Himmler-imitatör är något av de sämsta förklaringarna jag har hört. In på top 10 listan över de löjligaste bortförklaringarna från förnekare.

Jag vet inte om du har problem med att förstå svenska men shellac teknologi tillåter alltså inte att man gör en röstanalys så dte aär alltså inte möjligt att säga om dte är Himmler som talar på ljudupptagningen. Du kan hålla på och upprepa dig i all oändlighet om att du inte tror på Himmler imitatörer men det visar bara att du antingen inget förstår eller är sur för att du inte har några argument att komma med.

Citat:
Angående det andra Posen-talet av Himmler.

"The difficult decision had to be made to have this people disappear from the Earth. For the organisation which had to execute this task, it was the most difficult which we had ever had."

Jag tycker inte att det låter som att Himmler pratar om att förflytta judarna till nya marker i öst.

Du får förstås tycka vad du vill, det är tillräckligt otydligt för att man inte ska kunna säga med säkerhet att han åsyftade fysisk utrotning.
2014-09-28, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Är du dum i huvudet eller? Vem fan nämner något om nordfront? Det är du som gör det, det får du stå för. Kom med oberoende källor, som inte är sionist-vridna. Muppjävel.

Du klagade bara på att källorna inte var oberoende för att du inte kunde bemöta innehållet. Erkänn.
Senast redigerad av Laughlines 2014-09-28 kl. 16:53.
2014-09-28, 16:46
Medlem
Citat:
Jag vet inte om du har problem med att förstå svenska men shellac teknologi tillåter alltså inte att man gör en röstanalys så dte aär alltså inte möjligt att säga om dte är Himmler som talar på ljudupptagningen. Du kan hålla på och upprepa dig i all oändlighet om att du inte tror på Himmler imitatörer men det visar bara att du antingen inget förstår eller är sur för att du inte har några argument att komma med.

Du får förstås tycka vad du vill, det är tillräckligt otydligt för att man inte ska kunna säga med säkerhet att han åsyftade fysisk utrotning.

Hur skulle han kunna ha utryckt sig tydligare än att judarna ska försvinna från jordklotet?
2014-09-28, 16:48
Medlem
Citat:

Det finns 133 ljudupptagningar från olika tal med Himmler. Tror du inte man hade märkt att det talet var talat av en annan människa än de övriga?
2014-09-28, 16:49
Medlem
Citat:
Hur skulle han kunna ha utryckt sig tydligare än att judarna ska försvinna från jordklotet?

Han kanske menade att judarna skulle försvinna ekonomiskt från jordklotet? Hur som helst så är dte bara fånigt att tolka detta bokstavligt då inte ens Himmler hade makten att få alla judar att försvinna från jordklotet.
2014-09-28, 16:50
Avslutad
Citat:
Du klagade bara på att källorna var oberoende för att du inte kunde bemöta innehållet. Erkänn.

Jag klagade på att de INTE var oberoende? Hur jävla svårt är det här inne för folk att LÄSA och svara RÄTT? Händer hela tiden märker jag. Inte konstigt folk blir arga här inne.

Och anledningen till att jag vill ha oberoende källor är att det alltid läggs till en massa snyfthistorier och annat tjafs som inte stämmer för fem öre i sionistiska källor. Överöser med tal av döda judar som inte alls stämmer fullt ut. Kom för helvete med tekniskt bindande bevis istället.
2014-09-28, 16:54
Medlem
Citat:
Jag klagade på att de INTE var oberoende? Hur jävla svårt är det här inne för folk att LÄSA och svara RÄTT? Händer hela tiden märker jag. Inte konstigt folk blir arga här inne.

Och anledningen till att jag vill ha oberoende källor är att det alltid läggs till en massa snyfthistorier och annat tjafs som inte stämmer för fem öre i sionistiska källor. Överöser med tal av döda judar som inte alls stämmer fullt ut. Kom för helvete med tekniskt bindande bevis istället.

Jag glömde ordet "inte" i mitt inlägg. Det är redigerat nu.

Jag länkade till en sida med ljudupptagningar från Himmler. Vad var det som inte var oberoende med den länken?
2014-09-28, 16:56
Medlem
Citat:
Han kanske menade att judarna skulle försvinna ekonomiskt från jordklotet? Hur som helst så är dte bara fånigt att tolka detta bokstavligt då inte ens Himmler hade makten att få alla judar att försvinna från jordklotet.

Ekonomiskt? I föregående mening pratade han om att utrota män och döda barn och kvinnor.
2014-09-28, 16:58
Medlem
Citat:
Ekonomiskt? I föregående mening pratade han om att utrota män och döda barn och kvinnor.

Och här kanske han menar något annat. Jag uppfattar det som att han väljert att gå från det mer specifika (avrätta folk) till det generella (få det judiska folket att försvinna från jorden).
2014-09-28, 17:01
Avslutad
Citat:
Jag glömde ordet "inte" i mitt inlägg. Det är redigerat nu.

Jag länkade till en sida med ljudupptagningar från Himmler. Vad var det som inte var oberoende med den länken?

Om det nu är Himmler som talar så är det skillnad på ord och handling. Jag tror absolut på att ett folkmord på judar skedde. Talet 6milj är jag dock skeptisk till. Fram till 1990 talades det om att 4 miljoner dog i Auschwitz, den summan reducerades radikalt senare i tiden. Röda korsets uppgifter med 271.000 gör inte saken mindre skeptisk.

4 miljoner: http://www.chgs.umn.edu/museum/memorials/auschBirkMem/

"The plaques indicating that "4 million people" were killed at Auschwitz were removed in 1990. They were replaced with plaques stating the more accurate figure of “one and a half million.”
2014-09-28, 17:07
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Om det nu är Himmler som talar så är det skillnad på ord och handling. Jag tror absolut på att ett folkmord på judar skedde. Talet 6milj är jag dock skeptisk till. Fram till 1990 talades det om att 4 miljoner dog i Auschwitz, den summan reducerades radikalt senare i tiden. Röda korsets uppgifter med 300.000 gör inte saken mindre skeptisk.

4 miljoner: http://www.chgs.umn.edu/museum/memorials/auschBirkMem/

"The plaques indicating that "4 million people" were killed at Auschwitz were removed in 1990. They were replaced with plaques stating the more accurate figure of “one and a half million.”

Du har inte hängt med så bra i diskussionerna. Röda korset har aldrig hävdat någon sådan summa eller sagt sig veta hur många som dött där. De enda siffror som kommer i närheten är listor över hur många tyska medborgare som man hittat i register ( inga judar, judarna var ju inte längre tyska medborgare) , samt 300.000 par skor som röda korset samlat ihop från tre läger.

Siffran 4.000.000 har aldrig varit officiell siffra och de uppskattade 6 miljoner judar som dödats baseras ej på den summan.
Senast redigerad av MasterBait 2014-09-28 kl. 17:09.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in