Citat:
Ursprungligen postat av
Skoll
Det har jag aldrig påstått då detta tal mig veterligen aldrig spelades in på en shellac disc och jag är inte heller medveten om några oegentligheter i transkriptet.
Vad gäller talet i sig så är det ju annars ganska tvetydigt, man kan tolka det som att han antingen vill döda även kvinnor och barn för att förhindra att det växer upp framtida hämnare eller så kan man tolka dte som att han menar att han inte anser sig berättigad att döda männen då detta skulle innebära att deras barn skulle kunna växa upp och ta hämnd för detta.
Att hela talet (190 minuter) inte skulle vara talat av Himmler själv utan av en perfekt Himmler-imitatör är något av de sämsta förklaringarna jag har hört. In på top 10 listan över de löjligaste bortförklaringarna från förnekare.
Angående det andra Posen-talet av Himmler.
"The difficult decision had to be made to have this people disappear from the Earth. For the organisation which had to execute this task, it was the most difficult which we had ever had."
Jag tycker inte att det låter som att Himmler pratar om att förflytta judarna till nya marker i öst.