2014-09-28, 20:51
Avslutad
Vad ni bjäbbar hela bunten. En sak vet ni alla klart; det finns ingen som helst bindande teknisk bevisning på ett industriellt folkmord.
2014-09-28, 20:56
Medlem
Turbojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Vad ni bjäbbar hela bunten. En sak vet ni alla klart; det finns ingen som helst bindande teknisk bevisning på ett industriellt folkmord.

Jo
2014-09-28, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbojan
Ja, tyskarna använde en något högre dos än 300ppm- läs mina tidigare inlägg. De "flera faktorerna" du pratar om är totalt orelevanta när vi talar om en något hög HCN-dos..

Nej de använde inte en något högre dos utan de skulle ha varit tvungna att använda en mångdubbelt högre dos för att få det att fungera så som vittnesmålen beskriver det med människor som dog på 10-15 minuter. Med dessa parametrar så skulle mängden HCN ha behövt vara jämförbar med den i avslusningskammarna (som bekant uppvisar spår efter berlinerblå i väggarna).

Citat:
Att gasa människor kräver 300ppm. Att gasa löss och insekter kräver runt 16.000ppm. Läs igenom den länk du angav som källa!

Jag har precis att om vittnesmålen ska stämma överens med människor som dog på 10-15 min så måste HCN dosen vara jämförbar med dne i avlusningskammarna.

Jag har läst min källa så du behöver inte sitta och göra dig lustig då den knappast stöder din version av detta.

Citat:
Gaskamrarna sprängdes och utsattes för yttre element i flera år, ändå hittade man en viss mängd HCN i väggar och ventilation. Hur kan detta bortförklaras?

Varför skulle det behöva bortförklaras? Varför skulle det försvinna? HCN halten är likadan för alla byggnader i hela lägret undantaget avlusningskammarna.

Citat:
I en cementbyggnad tar det ca 15-20 min att ventilera ut all farlig gas. Läs gärna igenom denna källa, många av dina påståenden bemöts och förklaras: http://www.nizkor.org/faqs/auschwitz/auschwitz-faq-06.html

Nej det gör det inte. Speciellt inte med tanke på att HCN som släppts in genom taket hade fortsatt att släppa ut gas under två timmar och den fanns inga ventilationer i de så kallade "gaskammarna", något som döremot fanns i Auschwitz avlusningskammare. För mig är det en gåta hur det kom sig att man instalerade ventilation i avlusningsklammarna men inte i "döds-mördar-gaskammarna" men det kanske någon holohoaxare kan svara på.

Citat:
Alla dina motargument är gamla och bemötta och redan dumförklarade av tidigare forskare..

Mår du beättre om du säger det för dig själv högt? Hur kommer det sig att du gör så dåligt ifrån dig i den här diskussionen i så fall?
2014-09-28, 21:05
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Jo

Vad bra. Då tycker jag att du kan gräva fram det åt oss. Nå?
2014-09-28, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Tycker jag att du gör också med tanke på att vi inte vet vad han menade. Det finns hur som helst inget som säkert kan tolkas som att man fysiskt ska mörda folk där.

Det är rimligt att anta att han menade det som han faktiskt sade. Det är min ståndpunkt.
Du ägnar dig åt fantasifulla tolkningar för att Himmler säger saker som går emot vad du vill tro.

Så var det med den saken.

Förresten hade du namnet på den där perfekta Himmler-imitatören? Det lät intressant.
Senast redigerad av Laughlines 2014-09-28 kl. 21:19.
2014-09-28, 21:17
Medlem
Turbojans avatar
Citat:
Nej de använde inte en något högre dos utan de skulle ha varit tvungna att använda en mångdubbelt högre dos för att få det att fungera så som vittnesmålen beskriver det med människor som dog på 10-15 minuter. Med dessa parametrar så skulle mängden HCN ha behövt vara jämförbar med den i avslusningskammarna (som bekant uppvisar spår efter berlinerblå i väggarna).
Enligt dig går ju inte vittnen att lita på, eller gör dom det nu plötsligt när det gäller dina argumet?
Nej. 300ppm dödar en människa på 10-15minuter. 16.000ppm skulle totalt förstöra människorna på några sekunder.

Citat:
Jag har precis att om vittnesmålen ska stämma överens med människor som dog på 10-15 min så måste HCN dosen vara jämförbar med dne i avlusningskammarna.

Jag har läst min källa så du behöver inte sitta och göra dig lustig då den knappast stöder din version av detta.

300ppm HCN dödar en människa på 10-15 minuter, som sagt!

Citat:
Varför skulle det behöva bortförklaras? Varför skulle det försvinna? HCN halten är likadan för alla byggnader i hela lägret undantaget avlusningskammarna.

Källa på att hela lägret har HCN halter i sig? Att det ens fanns kvar HCN-halter i gaskamrarna trots sprängningarna är ett under och bevisar att gaskamrarna användes för att förgifta människor.

Citat:
Nej det gör det inte. Speciellt inte med tanke på att HCN som släppts in genom taket hade fortsatt att släppa ut gas under två timmar och den fanns inga ventilationer i de så kallade "gaskammarna", något som döremot fanns i Auschwitz avlusningskammare. För mig är det en gåta hur det kom sig att man instalerade ventilation i avlusningsklammarna men inte i "döds-mördar-gaskammarna" men det kanske någon holohoaxare kan svara på.

För att effektivisera dödandet av människorna, givetvis. För att använda så lite andel HCN som möjligt ville man inte ventilera ut en del i onödan. Istället isolerades människorna med HCN och sedan ventilerades rummen helt under 15-20min.

Citat:
Mår du beättre om du säger det för dig själv högt? Hur kommer det sig att du gör så dåligt ifrån dig i den här diskussionen i så fall?
Jag säger det för att påminna mig själv vad det är jag diskuterar..
2014-09-28, 21:37
Medlem
Turbojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Vad bra. Då tycker jag att du kan gräva fram det åt oss. Nå?
Det finns klart mer bevis som tyder på att ett industriellt folkmord har skett än att det inte har skett. Och att det ens skulle gå att fuska sig till att få människor att tro på ett folkmord som aldrig skett är absurt.
2014-09-28, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
Det är rimligt att anta att han menade det som han faktiskt sade. Det är min ståndpunkt.
Du ägnar dig åt fantasifulla tolkningar för att Himmler säger saker som går emot vad du vill tro.

Så var det med den saken.

Förresten hade du namnet på den där perfekta Himmler-imitatören? Det lät intressant.

Så du menar trots allt att han ville skicka ut judarna i rymden, för det är ju det enda sättet som man faktiskt kan "få judarna att försvinna från jordens yta"?
2014-09-28, 21:53
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Det finns klart mer bevis som tyder på att ett industriellt folkmord har skett än att det inte har skett. Och att det ens skulle gå att fuska sig till att få människor att tro på ett folkmord som aldrig skett är absurt.

Vilka vann kriget? Vilka styr våra medier, vilka styr Hollywood, vilka kontrollerar den amerikanska centralbanken (Federal reserve), vilka styr den amerikanska regeringen etc?

Vilka är det som ständigt skyddas från kritik under ett "holocaust shelter"?

CNN Goldman Sachs & the Zio Matrix:
http://youtu.be/Zw9EhjyU3JU

Do Jews Control the Media? -- The LA Times Says Yes!:
http://youtu.be/CVmiAR5nvJE

Do Zionists Control Wall Street? The Shocking Facts!:
http://youtu.be/pUY7o7pX6vk

The Secret Behind Communism:
http://youtu.be/WrieUdYe_e8
2014-09-28, 21:54
Medlem
Citat:
Så du menar trots allt att han ville skicka ut judarna i rymden, för det är ju det enda sättet som man faktiskt kan "få judarna att försvinna från jordens yta"?

Nej jag tror inte att han ville skicka ut dem i rymden. Därför att han sade att de skulle avrättas.

Blir du alltid sådär fånig när du förlorar en debatt?
2014-09-28, 21:54
Avslutad
Citat:

Det där är inget svar på frågan.
2014-09-28, 22:04
Medlem
Citat:
Enligt dig går ju inte vittnen att lita på, eller gör dom det nu plötsligt när det gäller dina argumet?

Saken är dne att hela er saga bygger på vittnesuppgifter, väldigt förvirrade vittnesuppgifter ska sägas, ni kan inte bara bortse från dessa när det passar er. Jag försöker enbart utgå från vad ni säger och förklara hur omöjligt dte är.

Citat:
Nej. 300ppm dödar en människa på 10-15minuter. 16.000ppm skulle totalt förstöra människorna på några sekunder.

Lögn, som länken jag tidigare bifogade visar så stämmer inte detta. Det är rent önsketänkande från din sida.

300 ppm är enbart ett lägre säkerhetsnivå för när det börjar bli farligt för människor men 300 ppm kommer inte att döda alla människor i ett rum och definitivt inte på 10-15 min.

Citat:
Källa på att hela lägret har HCN halter i sig?

Germar Rudolfs lectures on the Holocaust, s 184.

Citat:
Att det ens fanns kvar HCN-halter i gaskamrarna trots sprängningarna är ett under och bevisar att gaskamrarna användes för att förgifta människor.

Nej det är det inte och det finns precis lika höga värden för resten av lägret och värdena i avlusningskammarna är många gånger högre.

Citat:
För att effektivisera dödandet av människorna, givetvis. För att använda så lite andel HCN som möjligt ville man inte ventilera ut en del i onödan. Istället isolerades människorna med HCN och sedan ventilerades rummen helt under 15-20min.

Nu hittar du bara på, inte ens de vanliga holohoaxarna på forumet skulle påstå något så dumt.

Hur "isolerar man människor med HCN?" och hur ventilerar man ett undergjordiskt rum utan ventilationssystem fyllt med Zyklon B granuler som avger HCN under en tvåtimmasrperiod?

Citat:
Jag säger det för att påminna mig själv vad det är jag diskuterar..

Ja, jag antar att det kan vara ett problem för dig annars.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in