2014-09-28, 12:36
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Då tycker jag att du ska gräva fram dessa "fakta" som bortom allt rimligt tvivel bevisar att man systematiskt gasade ihjäl judar. Nå?

Ordet "antisemitism" kan du stoppa upp i röven. Det är bara ett epitet som används för att undvika debatt, precis som ordet "rasism".

Det är upp till dig själv att besöka valfritt bibliotek, jag har för länge sen insett det hopplösa i att vara pedagogisk med er tomtar. Som att läsa Marcus Aurelius för ett spädbarn, fullkomligt bortkastat.
2014-09-28, 12:37
Medlem
TheBurdens avatar
Missförstå mig inte här. Jag blir mer än gärna överbevisad. Det enda jag är intresserad av är sanningen.
2014-09-28, 12:55
Medlem
Förnekarnas bestridande av Förintelsen gränsar ju nästan till sinnesrubbning!!!

Eller vill man också bestrida mitt inlägg den 27.9. nr 5174, om massarkebuseringarna av c:a 5000 tyska och österrikiska judar i Kaunas (Kovno) i Litauen nov. 1941?

Det är inget nytt inlägg och det har alltså aldrig besvarats. Vad som nu tillkommit är en förteckning över de avrättade.
2014-09-28, 12:59
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babord

Eller vill man också bestrida mitt inlägg den 27.9. nr 5174, om massarkebuseringarna av c:a 5000 tyska och österrikiska judar i Kaunas (Kovno) i Litauen nov. 1941?

Det är inget nytt inlägg och det har alltså aldrig besvarats. Vad som nu tillkommit är en förteckning över de avrättade.

Det är ingen som ifrågasätter att nazisterna begick brott och dödade folk. Det som ifrågasätts är den systematiska gasningen av judar.
2014-09-28, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babord

Men även om nu detta skulle stämma, vilket jag inte vet då jag inte har undersökt saken, så kan det väl knappast ses som övertygande bevis om holohoaxen så som den förstås av de flesta människor.

Även om det skulle komma fram att SS samt tyska allierade faktiskt skjöt 5000 judar (eller en högre siffra, låt oss säga 50-100 0000) under kriget enkom för att de är judar (och alltså inte för att de var partisaner) så är ju detta fortfarande ett väldigt långt steg ifrån de absurditeter som ni hävdar försigick med gaskammare, dödsläger, dieselgaskammare mm. Känns lite grann som att ni börjar greppa efter halmstrån när ni tar er ner på den här nivån?
2014-09-28, 13:11
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
med gaskammare, dödsläger, dieselgaskammare mm. Känns lite grann som att ni börjar greppa efter halmstrån när ni tar er ner på den här nivån?

Det är exakt den här historien som är väldigt svårköpt ur ett logiskt perspektiv (sett till bevis och vittnesmål).
2014-09-28, 13:25
Medlem
Citat:
Hela talet är väl på en och samma shellac disc vilket borde innebära att hela talet är framfört av samma person, om det var Himmler eller inte vet vi inte.

Så någon som kunde prata med identisk röst som Himmler (det finns 132 inspelade tal med Himmler) skrev ett 190 minuter långt tal på 115 sidor.

Stora delar av talet handlar inte ens om förintelsen (endast ett par minuter) utan om situationen i öst. Ryska arméns potential, motståndsrörelser, situationen i Balkan. Även kriget till havs och misstänksamhet kring den Italienska arméns lojalitet är ämnen som tas upp i talet.

Jag finner det väldigt osannolikt att ett sådant här tal skulle vara förfalskat. Vad var syftet?
Det finns som jag nämnde 132 inspelade tal (http://www.worldfuturefund.org/wffmaster/Reading/Germany/Himmlerspeeches.htm) jag tror inte att man kan göra en sådan perfekt röstimitation att ingen skulle märka att just det talet var talat av en annan person.
2014-09-28, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
De där länkarna är inte opartiska tyvärr. Opartiska källor är bättre. Alltså källor där inte judar har lagts sig i med sina näsor.

Jag tror att vem som helst på detta forum, oavsett vilken sida de står på, ser igenom din kritik och inser att du egentligen inte har något försvar att komma med.
2014-09-28, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
Så någon som kunde prata med identisk röst som Himmler (det finns 132 inspelade tal med Himmler) skrev ett 190 minuter långt tal på 115 sidor.

Nej, du har ett tal på en shellac disc som inte säkert kan sägas vara Himmlers utan kan ha gjorts av vem som helst. Du har även ett transcript av ett tal där sidan med de inkriminerande påståendena är skrivet i ett annat format. Sannolikt så tog någon bort en sida på talet och la dit sin egen version med de inkriminerande uttalandena och sedan så gjorde man en shellac disc där någon sa samma sak som i det nya transcriptet.

Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
Stora delar av talet handlar inte ens om förintelsen (endast ett par minuter) utan om situationen i öst. Ryska arméns potential, motståndsrörelser, situationen i Balkan. Även kriget till havs och misstänksamhet kring den Italienska arméns lojalitet är ämnen som tas upp i talet.

Jag finner det väldigt osannolikt att ett sådant här tal skulle vara förfalskat. Vad var syftet?
Det finns som jag nämnde 132 inspelade tal (http://www.worldfuturefund.org/wffmaster/Reading/Germany/Himmlerspeeches.htm) jag tror inte att man kan göra en sådan perfekt röstimitation att ingen skulle märka att just det talet var talat av en annan person.

Som jag sa så går det inte att säga att det är Himmler som talar tack vare shellac tekniken, det kan vara vem som helst som talar. Vad DU finner vara osannolikt bryr jag mig inte det minsta om då DU bara tramsar och vägrar bemöta mina invändningar om varför jag anser att talet kan vara förfalskat.
2014-09-28, 13:57
Medlem
Citat:
Ni som försvarar förintelsehistorien bör fråga er följande:

- Varför finns det ens den minsta lilla möjlighet att tvivla på förintelsehistorien, om det nu är så självklart att den är sann?

- Varför finns det inga tekniska bevis som klart och tydligt visar att man systematiskt gasade ihjäl judar?

- Varför är det så många överlevare/ögonvittnen som påstår saker som inte håller vid en närmare granskning?

- Varför tål man inte en öppen debatt om förintelsehistorien? Varför är det olagligt i vissa länder att kritisera förintelsehistorien?

- Varför är det så mycket fokus på just förintelsen i skolorna, på TV, i tidningarna etc? Varför just den händelsen?

1. Det kan ju beror på att händelsen är så pass omfattande att det oundvikligen kommer finnas isolerade detaljer som man tycka är märkliga.

2. Det tycker jag att det finns. Här är ett index över bevis för massmord i Auschwitz t.ex.http://holocaustcontroversies.blogspot.de/2012/10/index-of-published-evidence-on.html.

Ett rum under krematoriet med "duschar" och en gassäker dörr med kik-hål i som de benämner som gaskällare. Vad kan det ha rört sig om?

3. Hur många är "många" ? Det finns tusentals vittnesmål till den här händelsen. Några minns säkert fel och några kanske t.om. ljuger om vissa delar.

4. Det var fullt lagligt i hela världen i över 40 år att publicera vad man ville om förintelsen. Men er sida lyckades inte göra några framsteg under den tiden heller.

Att lagarna skulle ha införts för att förnekare kom brännande nära sanningen (något måste göras!!) får ni förklara närmare. Det finns lagar i vissa öststater som förbjuder förnekelse av Sovjets brott, det skulle ju i så fall innebära misstanke mot att de aldrig ha skett om man skulle följa erat resonemang.
Dessutom så är förbud mot förintelseförnekelse inkluderat i en lag som förnekar vilket folkmord som helst för flera av de länderna.

5. Därför att det skedde i modern tid, mitt i Europa och att det var ett folkmord snarare än civila offer till följd av attacker mot militära mål.
Folk intresserar sig mest för vad som hände i sitt närområde, jag tror inte läran om förintelsen är så omfattande i tex. länder som Nigeria, Malaysia, Kina, Iran eller Ecuador.
2014-09-28, 14:05
Medlem
Turbojans avatar
Citat:
Missförstå mig inte här. Jag blir mer än gärna överbevisad. Det enda jag är intresserad av är sanningen.

Vad är sanningen för dig? Hur vill DU nå den?
Enligt er är:
bilder manipulerade. Avlyssningar är medvetna. Tal och skripter är manipulerade. Vittnen är hotade och otrovärdiga. ALLA judar ljuger. Rättegångar är falska och manipulerade.

Det finns oerhört många historieböcker och material att ta reda på hur förintelsen gick till, och hur nazisterna planerade den. Samt var det en jude-emigration från Tyskland som på något sätt gick upp i rök (?), och i öst dit som de transporterades finns rester av koncentrationsläger.

Hur kan era små detaljerade frågor få er att bortse från den stora bilden?
Senast redigerad av Turbojan 2014-09-28 kl. 14:08.
2014-09-28, 14:18
Medlem
Citat:
Nej, du har ett tal på en shellac disc som inte säkert kan sägas vara Himmlers utan kan ha gjorts av vem som helst. Du har även ett transcript av ett tal där sidan med de inkriminerande påståendena är skrivet i ett annat format. Sannolikt så tog någon bort en sida på talet och la dit sin egen version med de inkriminerande uttalandena och sedan så gjorde man en shellac disc där någon sa samma sak som i det nya transcriptet.

Som jag sa så går det inte att säga att det är Himmler som talar tack vare shellac tekniken, det kan vara vem som helst som talar. Vad DU finner vara osannolikt bryr jag mig inte det minsta om då DU bara tramsar och vägrar bemöta mina invändningar om varför jag anser att talet kan vara förfalskat.

Du är lustig du Skoll.

Himmler gjorde ett nytt tal 2 dagar senare i Posen. Där sa han bland annat.

"I ask of you that that which I say to you in this circle be really only heard and not ever discussed. We were faced with the question: what about the women and children? – I decided to find a clear solution to this problem too. I did not consider myself justified to exterminate the men – in other words, to kill them or have them killed and allow the avengers of our sons and grandsons in the form of their children to grow up. The difficult decision had to be made to have this people disappear from the earth. For the organisation which had to execute this task, it was the most difficult which we had ever had. [...] I felt obliged to you, as the most superior dignitary, as the most superior dignitary of the party, this political order, this political instrument of the Führer, to also speak about this question quite openly and to say how it has been. The Jewish question in the countries that we occupy will be solved by the end of this year. Only remainders of odd Jews that managed to find hiding places will be left over"

Var det också den allierade imitatören som har varit framme?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in