2014-09-27, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Nej jag menar varken lägre eller hårdare straff här utan jag menar att personer med bl a
funktionsnedsättningar skall få en rättvisare och mer för dem anpassad rättsprocess innan
domen faller. Myndigheterna har fått svidande kritik för att inte hantera detta och mer bannor
skall dom ha ifall man ser till detta fall.

Nu blev ju slutresultatet här att HoR bortsåg ifrån KJ:s säregna svammel men vems fel
är det? KJ:s eller förundersökningsledarnas undermåliga förhörsteknik. Varenda dåre i
denna utredning borde ha smisk och bakläxa, åklagare, biträden, rödluvan i MPS,
spejare och spanar o s v.

Att prata rättspsykiatrisk vård kort med mig i denna tråd går inte, vi kommer att gå OT,
det är jämförbart med att börja snack airsoftlekar och vapen med KJ.

Men ja jag tycker KJ skulle dömts till LRV, det kommer verkligen inte att bli någon dans på
rosor för familjen Johansson att få ut sin son efter si så där en 5-6 år skulle jag tro.

Man får lätt för sig att en erfaren förhörsledare är den bästa, men icke.

Du har helt rätt man måste anpassa förhörsteknik och förhörsledare till KJ. Det visar detta fall och många andra.
I några lyckas man ju faktiskt bra också, och kan få fram information eller till och med erkännanden.

Sedan måste ju KJ ges en rejäl omgång smisk också - du glömde honom.
Citera
2014-09-27, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vad anser du bevisar att KJ styckat VB?
Att 2 domstolar har prövat saken och finner att bevisen räcker för att döma Kristoffer Johansson för mord/dråp. Brottet mot griftefriden av densamma "konsumeras" av detta.
Citera
2014-09-27, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Jadu. En fullständig gps-logg hade kunnat lett till en mord-styckplats, oavsett vad någon hävdar att hans bil befunnit sig. Med en mord-och styckplats hade detta mord/dråp varit lättare att lösa. Just nu finns inte ett enda spår av någon mord-styckplats. Två gps:er had med enkelhet kunnat placerats.
Kristoffer Johansson liksom de flesta andra svenskar bär ju redan på en radiosändare. Redan som det är ifrågasätts ju analyserna av mobil trafiken. Rimligtvis skulle Kristoffianerna anföra kritik mot ytterligare bevisning, under den självklara förutsättningen att den pekar på att Kristoffer Johansson mördat och styckat VB.
Citera
2014-09-27, 18:48
Medlem
Citat:
Men ja jag tycker KJ skulle dömts till LRV, det kommer verkligen inte att bli någon dans på
rosor för familjen Johansson att få ut sin son efter si så där en 5-6 år skulle jag tro.
Med stor sannolikhet kommer Kristoffer att självmedicinera med vad han för stunden har tillgång till eller det han för stunden tycker fungerar. Han har dessutom knutit nya spännande kontakter på Kumla, som är villiga att förse honom med det han behöver.
På lång sikt tror jag tyvärr att utgången blir densamma, även med vård inom rättspsyk.
Citera
2014-09-27, 18:49
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
. Varenda dåre i
.
Det fetade: Är det Missing People du avser där? Vem är denne "rödluvan"?
Varför förtjänar den personen "smisk"?

Sedan kanske jag tycker att det är lite orättvist att kalla allihop för "dårar" som du gör.
Senast redigerad av Grandioso 2014-09-27 kl. 18:55.
Citera
2014-09-27, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Kadaverinelukten bildas när dödsögonblicket inträffar, då upphör all blodströmmning i kroppen.
Likspårhundar markerar endast för kadaverinelukten och då har personen varit avliden.
Om hunden Uno hade markerat blodspåret i skuffen då hade man kunnat påstå att blodet kom från VB efter att hon var avliden. Blodet i skuffen kom från VB, men hon var inte avliden när blodet togs.
Sprid inte osanningar i tråden är du snäll Lagro. Kadaverine uppstår efter 20 minuter upp till 2 timmar efter döden.

Fakta Lagro måste vara legio när vi diskutterar.
Citera
2014-09-27, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
När de här blodfläckarna påträffades måste första frågan bli, varifrån kan de ha kommit ?
Det finns ingenting som kopplar KJ till blodfläckarna:
1. Det finns ingen brottsplats i bostaden.
Nu är du ute och cyklar igen Lagro. Det har ingen som helst betydelse om man funnit blodfläckar och liklukt i KJ:s bostad. Hade man gjort det hade du och de andra alternativteoretikerna hävdat att de var ditplanterade. Vem kan bevisa motsatsen? Eftersom utgångspunkten är att KJ omöjligen kan vara GM bevisar det ju såklart att en plantering måste ha skett. Det är ju frågan om enkel logik som alla kan begripa.
Citera
2014-09-27, 20:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Kristoffer Johansson liksom de flesta andra svenskar bär ju redan på en radiosändare. Redan som det är ifrågasätts ju analyserna av mobil trafiken. Rimligtvis skulle Kristoffianerna anföra kritik mot ytterligare bevisning, under den självklara förutsättningen att den pekar på att Kristoffer Johansson mördat och styckat VB.
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Nu är du ute och cyklar igen Lagro. Det har ingen som helst betydelse om man funnit blodfläckar och liklukt i KJ:s bostad. Hade man gjort det hade du och de andra alternativteoretikerna hävdat att de var ditplanterade. Vem kan bevisa motsatsen? Eftersom utgångspunkten är att KJ omöjligen kan vara GM bevisar det ju såklart att en plantering måste ha skett. Det är ju frågan om enkel logik som alla kan begripa.
Varför talar åklagarkramarna om för oss som tvivlar om KJ:s skuld hur vi skulle svara i hypotetiska situationer? Tror ni att vi argumenterar för argumenterandets skull? Jag kan inte tala för de andra, men dyker det upp övertygande bevisning för KJ:s skuld då ger jag mig. Men hitta inte på sådana bevis, och tala om för mig hur jag kommer att svara.
Citera
2014-09-27, 20:19
Medlem
soopys avatar
Citat:
Nej jag menar varken lägre eller hårdare straff här utan jag menar att personer med bl a
funktionsnedsättningar skall få en rättvisare och mer för dem anpassad rättsprocess innan
domen faller. Myndigheterna har fått svidande kritik för att inte hantera detta och mer bannor
skall dom ha ifall man ser till detta fall.

Nu blev ju slutresultatet här att HoR bortsåg ifrån KJ:s säregna svammel men vems fel
är det? KJ:s eller förundersökningsledarnas undermåliga förhörsteknik. Varenda dåre i

Att prata rättspsykiatrisk vård kort med mig i denna tråd går inte, vi kommer att gå OT,
det är jämförbart med att börja snack airsoftlekar och vapen med KJ.

Ja, kanske LRV men förmodligen hellre ej tidsbestämd internering (med vård, vad den nu båtar) eftersom psykiatrin inte "rår med" sådana här störningar och allmänheten, liksom gm, har rätt till skydd från nya hiskeligheter. Där psykiatrin står idag går det inte att med rimlig säkerhet säga, efter x antal års "behandling", att risken för återfall skulle vara försumbar, det blir bara det vanliga psykiatriska svamlet och utsläppandet och återfallet.
Citera
2014-09-27, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Att 2 domstolar har prövat saken och finner att bevisen räcker för att döma Kristoffer Johansson för mord/dråp. Brottet mot griftefriden av densamma "konsumeras" av detta.

Det va inget svar på frågan.
Jag frågade vad du anser bevisar att KJ styckat VB.
Citera
2014-09-27, 21:39
Medlem
highfives avatar
När det gäller styckningen och om man läser dessa delar i fup och studerar bilderna så har jag svårt att se att detta moment är utfört av någon utan erfarenhet av styckning av större djur. Styckningen är inget proffsjobb, men inte heller en första gångs styckning. Dessutom en styckning av en människa måste kräva en rätt stor anspänning. Styckningen har troligtvis skett i ett senare skede jmf med mordet/dråpet.
Senast redigerad av highfive 2014-09-27 kl. 22:01.
Citera
2014-09-27, 22:00
Medlem
highfives avatar
Styckningen har troligtvis utförts på ett underlag som är stabilt och troligtvis av trä. Styckningen har även krävt bra ljus och en lättstädad miljö. Har det skett i dagsljus så är platserna många och naturen kan ha skött städningen. Har styckningen skett på natten så ökar sannolikheten för att den skett inomhus. Då krävs en bra belysning och lättstädad miljö. Oavsett var styckningen skett så är det troligt att det funnits tillgång till vatten.

Har styckningen skett utomhus på dåligt underlag och brist på bra ljus så ökar erfarenheten av styckning hos den som styckat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in