Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Det kan mycket väl ha skett där.
Det utesluts inte alls i domskälen.
Så att sitta här och påstå med bestämdhet att det är omöjligt att mordet begåtts i
grabbens mysiga lilla lya ska man nog avhålla sig ifrån lämpligtvis.
Styckningen däremot har väl förmodligen ägt rum någon helt annanstans.
Jag tror för min del att KJ for iväg till föräldrahemmet med offrets kropp därbak och hämtade
verktyg lämpliga för kroppsdelande varefter "akten" genomfördes på ett ställe där killen
trodde sig vara säker från all upptäckt och kunde "jobba" i ro.
Polisens tekniker David Lindblom påstod att lägenheten var utesluten som mord/styckplats.
Bara för att missarna Anna och Ulrika senare ändrar sina uppgifter, för de insett att deras initiala uttalande där de själva utesluter lägenheten, innebär det inte per automatik att så är fallet. Ett garnnystan är ingen en röd tråd...