Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Friheten ökar för rika ja, men knappast för de människor som är utan jobb, studerar etc.
Läs mitt inlägg till Blown, skriver om samma sak där.
Friheten ökar för alla, och ökar dessutom möjligheten för människor utan jobb att få jobb. Tror du att studenter i typ Schweiz eller Singapore bor på gatan eller?
Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
hmm, man fördelar pengar, vad är skillnaden menar du?
Ok, så du tycker det är helt ok, med lite samonella, grisar som lever hela sina liv utan att kunna röra sig, kalvar som bryter benen och dör ihjältrampade i stora transporter, kycklingar som doppas i klorin, massiv användning av antibiotika, lite spill så. Bara man tjänar pengar NU så kan man skita i hållbarheten för det man sysslar med för resten av världen om ca 20 år...Who cares liksom. Money, money. Vår föda går inte att göras billigare än vad den är nu utan att vi förvandlas till satans kortänkta vidriga monster, vi är redan där.
Jag är inte emot alla former av ekonomiska omfördelningar.
Du verkar ha något problem där du förvillar politik med personliga åsikter. Vad människor påstår sig tycka är helt irrelevant. Svensson kan tala sig varm för djurskydd hela dagarna, fast sedan när han är nere på ICA och köttfärsen från Sverige är tre gånger så dyr som den Svenska, då är det inte lika roligt längre. De finare köttbitarna är ju så dyra att mindre butiker still största delen säljer amerikanska versioner exempelvis. Jag tycker också att vi borde ha betydligt bättre djurskötsel, men då krävs det att svenskarna är villiga att köpa dyra svenska produkter.
Jordbruket effektiviseras för övrigt hela tiden, men den människofientliga vänsterideologin som pumpat upp den tredje världens befolkning med flera miljarder fortsätter att sätta käppar i hjulen för alla.
Jag tycker för övrigt att Sverige kan strunta i miljön betydligt mer än vad vi gör. Jag ser ingen mening med att trakassera och ekonomiskt bestraffa vanliga svenskar därför att kinesiska kolkraftverk spyr ut koldioxid.
Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
en.
Jag förstår inte vad du menar, förklara!
Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Vilket problem? Svenska kvinnor föder 1,9 barn, rätt ok tycker jag. För att man ska ha status Q så behöver de föda 2,1 barn. Tycker man att de tär ok att befolkningen går ner lite med tanke på vår överbefolkning så är detta perfekt. Att kvinnor börjar närma sig 1 barn per kvinna är däremot lite farligt eftersom vi då får en demografisk "svamp" och äldre kommer sitta utan hjälp i framtiden.
Dessa saker brukar följas åt eller hur?
Eller också pågår det fasansfulla brott där som aldrig kommer i statistiken, eftersom de inte betraktas som brott. Läs på lite om de Filipinska tjänsteflickorna ex. eller byggarbetarnas, också importerade från asien, och deras villkor.
Dessa länder bryter också mot mänskliga rättigheter stup i kvarten.
Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Vad har du emot Schweiz? Höger så det stänker om det visst, men det brukar ni ju gilla på detta forum?
Det finns väl ingen mening med att sakta minska svenskarnas antal när det föds miljarder afrikaner och asiater. Det är ju som att sitta på en sjunkande båt och stänga av en kran som rinner över. Enbart Indien har de senaste 40 åren tillfört mer än ett helt Europa i befolkningsmängd, att då sitta och minska antalet européer är ju fullständigt vansinne.
Jag är ju inte för att man ska få importera lönedumpande rasfrämlingar alls, det är ju snarare ditt ideologiska läger som bör lastas för detta.
Jag vill hävda att det är tvärtom, ur ekonomiskt välstånd uppstår dessa övriga fenomen, både bra och dåliga. När man har ett system som är rikt nog för att någon lirare ska sitta och gnälla över skyltars genusnormativa utseende, då finns det säkert någon skurk som är villig.
Jag älskar Schweiz, drömmarnas land och den svenska vänsternissens mardröm. Det är ju riktigt underligt, detta land är ungefär lika rikt som Sverige och knappt hälften så höga skatter. Trots detta avrättar man ju inte sjuka eller lämnar barn på gatorna där. Undrar hur det fungerar. Jag förenklar givetvis lite nu, men jag kan inte dra någon annan slutsats än att minst 30% av de svenska skatterna försvinner ned i något mystiskt systematiskt svarthål, där de slukas utan att göra den minsta nytta.
Anledningen till att jag nämnde Schweiz var ju givetvis därför att du hävdade att jämlikhet och dylikt skulle vara de främsta våldsbekämparna, men Schweiz bevisar ju att så inte är fallet.
Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Jepp en möjlighet. Eller informera män om att fan sluta äta PIZZA varje dag i veckan.
Grabbar, gör er egen pizza, busenkelt, betydligt billigare, godare och ni slipper imundiga 2 dl olja (av värsta kvaliteten) varje dag, är ungefär den kvantiteten i varje köpt pizza. Sen kommer lilla kaggen långsamt försvinna. Min sambo gör stans godaste pizza, några st åt gången sen fryser vi in och har färdiga och ta fram....hett tips.
All snabbmat, med få undantag, görs av skitprodukter, billigaste möjliga rena rama transfettgiftet. Kanske en information som killar missat?
Män hör hemma i kök är ju också en information som borde ha dimpt ner vid det här laget.
tar resten sen
Detta kan jag inte acceptera från dig, tyvärr. Om du på allvar vill hävda att det är samhället och normer som tvingar kvinnor att ta hand om barn i hemmet och bli dagisfröknar, tänker jag inte acceptera att du avkräver att män tar något ansvar för sin övervikt. Det är således samhällets och pizzeriornas fel att män äter för mycket pizza, dessa borde förmodligen förbjudas, eller chockbeskattas med pengar som sedan finansierar mina tidigare föreslagna åtgärder. Alla som inte håller med hatar män och är hjärtinfarktsapologeter.
Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Sorry, vi skiljer oss alldeles för mycket ideologiskt här för att ens komma till en gnutta samförstånd.
För nej jag tycker inte det är en speciellt smart lösning att alla människor ska åläggas att teckna, barn försäkring, skolförsäkring, sjukdomsförsäkring, abortförsäkring, special försäkring för alla eventualiteter i livet och sen sitta och pösa i trygghet bakom höga säkerhetsmurar, mens vi med illa dold illvilja betraktar alla de krakar som inte tecknat dessa försäkringar eller där försäkringsföretg förvägrat vissa individer försäkring och tvingas att köra olaglig abort, dö i sjukdomar eller sända sina barn till urtaskiga skolor eller ännu värre inga skolor alls.
Tycker det är betydligt mer humant och effektivt att alla får dessa saker via skatter, alla därmed får leva i trygghet och lugn och därför kan bidra till samhället på ett mer effektivt sätt.
Du har också forskning som säger samma sak som jag säger, betydligt mer effektiva samhällen där folk känner samhörighet och lika villkor, än samhällen där det skiljer mil mellan folk och "fä".
Att du tycker något är ju inte ett överdrivet starkt argument. jag skulle dessutom uppskatta om du kunde framställa dessa studier. Det fetade är ju för övrigt ett väldigt konstigt synsätt att ha hos någon som tycker att vi ska importera miljontals fattiga rasfrämlingar.
Varför skulle det enbart finnas olagliga aborter ifall de inte finansieras av staten? Finns det enbart olagliga plastikoperationer, laseroperationer och glasögon också, eftersom det finns privata aktörer som erbjuder detta.
Jag förstår inte varför man måste vara emot beskattning som fenomen därför att man motsätter sig vissa av statens utgifter.
Försäkringar är för övrigt ett jättebra system. Jag måste ju ställa samma fråga även här. Anser du att samhället hatar, mobbar, förtrycker, stigmatiserar och är allmänt elakt emot exempelvis bilägare, husägare, båtägare, mobiltelefonsägare, datorspelsägare osv, eftersom dessa tvingas teckna försäkring för sina prylar, istället för att finansiera dem offentligt. Jag tycker för övrigt absolut att vissa typer av skador bör uteslutas eller kräva större finansiering från patienten, skador från extremsport eller kraftigt överviktiga exempelvis.
EDIT: Jag ger inte mycket för ditt prat om rättvisa och jämlikhet, staten är redan benägen att råna mig för att jämna ut olika orättvisor, äkta och påhittade, men skulle jag missgynnas, finns den en betydligt större chans att staten ber mig att dra åt helvete, eftersom jag är en vit man.
Exempel 1. Jag vill inte finansiera hemlösa romer? Staten och dess hantlangare ser mig som ondskan personifierad.
Exempel 2. Jag missbrukar droger och blir hemlös? Staten och dess hantlangare ber mig dra åt helvete och ta tag i livet på egen hand. Förmodligen blir jag mobbad, hånad och avskydd också.