forts.
Nej allra flesta män är vettiga, samhällsbärande, intelligenta, empatiska och välfungerande mysproppar. De allra flesta män i Sverige växer heller inte upp i sociala missförhållande utan i trygga medelklasshem, de utsätts heller inte för några större hot under sina liv.
Även män som växer upp under erbarmliga förhållanden kan ha maskroskaraktärer, dvs de klarar detta ändå. Många bra och vettiga invandrarkillar ex. kan bära på värsta mardrömmarna men ändå bli välfungerande fäder, män och makar.
Ideal och normer är heller inte något som alltid är konsekvent och "rakt" Normer kan krocka.
Normen att vara en stark ledartyp för män ex. kan krocka rejält med normen att inte idka våld i en situation där dessa krockar. Frågan här är ju vilken "norm" som är starkast.
Är väl lite väl svart och vitt? I Sverige har vi ju kört en medelväg ekonomiskt. Den s.k. blandekonomin. Och vi har ju onekligen gjort detta tämligen framgångsrikt. Löner är något som är under ständig förhandling, är en långtverkande process som vi förmodligen är inne i där en del yrkeskårer faktiskt måste se sina löner frysa lite för att andra ska ha en möjlighet komma ikapp.
För som sagt vill vi ha en fungerande lärarkår och fungerande sjukvård så är det detta som krävs.
ahh trevligt. Jag bara jobbar jag...
Citat:
Men de allra flesta män ÄR inte kriminella våldsverkare. Att mäns aggressivitet får större konsekvenser än kvinnors om den inte kan kontrolleras stämmer, och att män tack vare sin biologi är både mer lämpade och benägna att använda våld stämmer också, men de män som brukar otillåtet våld avviker ju ifrån det manliga idealet eftersom idealet inte är att misshandla sina medmänniskor. Så vi bör väl för fan arbeta med de som avviker från idealet istället för att ändra ett ideal som faktiskt fostrar en absolut majoritet till fredliga och produktiva samhällsmedborgare?
Det här är en av de mest obegripliga ideerna som kommer från feministiskt håll.
Det här är en av de mest obegripliga ideerna som kommer från feministiskt håll.
Nej allra flesta män är vettiga, samhällsbärande, intelligenta, empatiska och välfungerande mysproppar. De allra flesta män i Sverige växer heller inte upp i sociala missförhållande utan i trygga medelklasshem, de utsätts heller inte för några större hot under sina liv.
Även män som växer upp under erbarmliga förhållanden kan ha maskroskaraktärer, dvs de klarar detta ändå. Många bra och vettiga invandrarkillar ex. kan bära på värsta mardrömmarna men ändå bli välfungerande fäder, män och makar.
Ideal och normer är heller inte något som alltid är konsekvent och "rakt" Normer kan krocka.
Normen att vara en stark ledartyp för män ex. kan krocka rejält med normen att inte idka våld i en situation där dessa krockar. Frågan här är ju vilken "norm" som är starkast.
Citat:
Det enda alternativet vi har hittills är ju kommunism. Fungerar så där, skulle jag vilja påstå. Inte bättre än marknadsekonomi iaf. Och om vi börjar med förmåner och höjda löner för olika yrkesgrupper för att det känns bra, kommer vi att sluta som Grekland. Bankrutt och uppgång för nationalistpartier som får SD att kännas som vänster.
Är väl lite väl svart och vitt? I Sverige har vi ju kört en medelväg ekonomiskt. Den s.k. blandekonomin. Och vi har ju onekligen gjort detta tämligen framgångsrikt. Löner är något som är under ständig förhandling, är en långtverkande process som vi förmodligen är inne i där en del yrkeskårer faktiskt måste se sina löner frysa lite för att andra ska ha en möjlighet komma ikapp.
För som sagt vill vi ha en fungerande lärarkår och fungerande sjukvård så är det detta som krävs.
Citat:
Du, samma här faktiskt. Skall ut och segla i varmare farvatten någon vecka men jag kommer att ge dig svar när jag kommer hem.
ahh trevligt. Jag bara jobbar jag...
nästan snudd på underhållning, men jag hade uppsakattat lite mer språklig variation och fantasi för att det liksom ska komma upp till en läsvärd nivå.