2014-09-26, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Det finns ingen möjlighet att påstå de där blodfläckarna i bagageutrymmet är bevis för något mord är fullständigt omöjligt.
De där blodfläckarna kan vara planterade dit som de sannolikt är och då kan man inte komma med påståenden som saknar helt grund.
Saken är den det finns inga bevis eller indicier att KJ är gärningsmannen för VB:s död, om man skall påstå att han är gärningsmannen kan man inte endast gripa från luften att han är gärningsmannen.
Vad är det för rättssamhälle ?
KJ är oskyldig därför det finns inga bevis eller indicier som visar att han är skyldig till VB:s död.
Kom fram med de bevisen och indicierna att han är skyldig jag är mycket nyfiken att se dem.
Det går inte att påstå KJ är skyldig därför spaningledningen sjabblat med spaningen.

Lagro.

Man kan inte helt utesluta att blodet planterats dit som KJ säger.

Men jag hoppas att du lika tydligt kan säga att man inte kan utesluta att VB har dragits in i bilen, så att blod utan liklukt hamnat på kanten OCH att kadaverin finns inuti bagaget ?
Citera
2014-09-26, 13:15
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Det finns ingen möjlighet att påstå de där blodfläckarna i bagageutrymmet är bevis för något mord är fullständigt omöjligt.
De där blodfläckarna kan vara planterade dit som de sannolikt är och då kan man inte komma med påståenden som saknar helt grund.
Saken är den det finns inga bevis eller indicier att KJ är gärningsmannen för VB:s död, om man skall påstå att han är gärningsmannen kan man inte endast gripa från luften att han är gärningsmannen.
Vad är det för rättssamhälle ?
KJ är oskyldig därför det finns inga bevis eller indicier som visar att han är skyldig till VB:s död.
Kom fram med de bevisen och indicierna att han är skyldig jag är mycket nyfiken att se dem.
Det går inte att påstå KJ är skyldig därför spaningledningen sjabblat exempelvis med spaningen.

Du glömde svara på mina frågor Lagro - istället skriver du samma sak du säkert skrivit 100 gånger eller mer redan.

Kan du inte svara på frågorna?
Citera
2014-09-26, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Lagro.

Man kan inte helt utesluta att blodet planterats dit som KJ säger.

Men jag hoppas att du lika tydligt kan säga att man inte kan utesluta att VB har dragits in i bilen, så att blod utan liklukt hamnat på kanten OCH att kadaverin finns inuti bagaget ?
Eftersom Uno är en mycket bra likhund enligt Lagro frågar sig vän av ordning vad hunden egentligen markerade för om det inte var ett lik. Förmodligen är svaret att Uno var en mycket bra likhund som inte markerade på blodfläcken som visar att det var blod från en levande VB men Uno var mycket dålig likhund som markerade för lik på ett ställe där han inte borde ha markerat.
Senast redigerad av Vierstein 2014-09-26 kl. 14:00.
Citera
2014-09-26, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Läs ett par inlägg till, förslagsvis. (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Jupp, så kan man också göra när man är ute och reser - länka till tråden.

Du vet mycket väl att jag varit med i denna tråd från början till slut. Jag gör ett ärligt försök till att förstå hur du ens kan tro att det är planterat och hur du, som inte verkar helt störd även om du har någon typ av forum-fetisch att vara motvallskärring, inte tror KJ har med det att göra.

Jag vet att bagageluckan inte såg nystädad ut men hur svårt är det att fixa till efter en städning?

Jag har ju förstått efter dina poster att i din värld är det är större risk att taxi-chaufförer, poliser och hundförare är i maskopi med MB och försöker sätta dit stackars KJ. Ville väl mest få det bekräftat från dig också i ord och inte i en massa oneliners som pekar åt det hållet.
Citera
2014-09-26, 14:38
Medlem
Citat:
En hunds markering är aldrig något bevis, och det får inte användas som bevis mot en människa om en hund markerar. Man måste veta vad hunden markerar, om den hade markerat blodfäckarna i skuffen hade man vetat blodet kom från en avliden person därför blodet var synbart där.
Det påstods Uno markerade vid söket i KJ:s bil men det är ingen som vet vad den markerade att påstå VB:s döda kropp legat i skuffen därför Uno markerade håller inte det fanns ingenting som visar att någon kropp legat där.
KJ:s bil stod på parkeringen två dagar innan den togs in i polisens garage och bilen var öppen,
sedan tog det två månader innan det där söket gjordes med hunden Uno.
Påståendet att det funnits en kropp i KJ:s bil har inget bevisvärde.
Eftersom Uno både är värdelös och bra på samma gång måste du ju bortse från att hunden inte markerade vid blodfläcken. En hunds markering är aldrig något bevis, alltså är inte heller en utebliven markering något bevis. Därför kan du inte genom att Uno inte markerade vid blodfläcken påstå att blodet kom från en levande VB. Du väljer friskt vad som passar dig och blundar helt för allt annat.
Senast redigerad av Vierstein 2014-09-26 kl. 14:40.
Citera
2014-09-26, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Då frågar vi nästa stjärna som påstår att blodet med stor sannlikhet är planterat. Varför i hela friden skulle någon plantera blodet? Ni har alla druckit för mycket Jolt Cola och sett alldeles för många deckare på TV om ni nte inser att det inte funnits någon som helst vinning med att plantera något blod. Inte ens er favorit karatetränare har haft något för en plantering och ni missar ju fullständigt målet eftersom den som "kommit undan" med mordet knappast skulle ha riskerat att utsätta sig för de fullständigt galna risker som en plantering medför.

Varför lever då denna fullständigt galna planteringsteori kvar i denna tråd? Svaret är ju solklart och enkelt. Utan plantering så går det inte att på ett rimligt sätt förklara blodförekomsten, manipulerade bilder eller inte, i bagageutrymmet. Era alternativteorier kräver alla en förklaring till blodet och för att utesluta KJ som gärningsman så återstår endast plantering. Ni löser problemet "baklänges".

Om någon haft en väska med VBs händer/ benen i, någon som fick skjuts av KJ. Sedan läckte vattenbehållaren i KJs bil och kom på väskan med händerna. Troligtvis låg väskan över handskarna. Sedan när ägaren tog väskan ur bilen var den blöt och blod läckte... KJ har ingen aning om detta. Det kan vara en möjlig förklaring. Tror att KJ känner personen men vet ingenting...
Citera
2014-09-26, 15:14
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
En hunds markering är aldrig något bevis, och det får inte användas som bevis mot en människa om en hund markerar. Man måste veta vad hunden markerar, om den hade markerat blodfäckarna i skuffen hade man vetat blodet kom från en avliden person därför blodet var synbart där.
Det påstods Uno markerade vid söket i KJ:s bil men det är ingen som vet vad den markerade att påstå VB:s döda kropp legat i skuffen därför Uno markerade håller inte det fanns ingenting som visar att någon kropp legat där.
KJ:s bil stod på parkeringen två dagar innan den togs in i polisens garage och bilen var öppen,
sedan tog det två månader innan det där söket gjordes med hunden Uno.
Påståendet att det funnits en kropp i KJ:s bil har inget bevisvärde.

Delvis riktigt att det inte kan bevisas att just en kropp legat där även om blodets avsättning tyder på det. Bl a med tanke på ryggskadornas placering. Besudlat material från VB eller GM kan vara en annan tänkbar förklaring. Hursomhelst tillhör blodet, med eller utan kadaverin, VB.

Det finns inget som tyder på en plantering.

Jag tvivlar på att KJ har utfört det här brottet. Viss delaktighet - ja.
Citera
2014-09-26, 15:35
Medlem
Att påstå det finns inte planteringar anser jag är väldigt naivt, det finns planteringar där gärningsmannen kan vinna på det. Om en person mördar sin fru och brottsplatsen finns i bostaden deras, finns väl ingen orsak att placera blodspår i grannens bil eller någon annans.
Att se strukturerna hur mordet på VB var organiserat är mycket lätt, jag anser det fanns ingen möjlighet att lösa mordet med de metoder som svenska polisen är tvungen att använda.
Det finns en organisatör som hade motivet att mörda VB och han anlitar personer som inte känner VB.
Organisatören ser till att han har alibi när mordet utförs, även om han skulle bli misstänkt att han kunde ha motiv är det endast att neka och de kommer ingenstans.
Gärningsmännen som utför dådet ser till att de lämnar inga spår efter sig, det finns ingen brottsplats och ingen kropp, hela utredningen står och stampar och kommer ingenstans. Gärningsmännen kan inte bli misstänkta därför de kände inte VB, och hade aldrig någon kontakt med henne, alltsammans blir gissningar från utredningens sida.
Att kroppsdelarna kom fram fanns ett motiv, om de skulle ha hittats där de fanns gömda som skulle ha skett när isen smälte hade inte KJ kunnat bli misstänkt, därför togs de fram och placerades i Gula huset blandannat.
Att placera kroppsdelarna i Gula huset måste anses svårare än att göra planteringen av blod.
På det här sättet utförs ofta mord utomlands med lejda mördare och att komma åt beställaren och gärningmännen måste andra metoder till än vad svenska polisen får använda. Det är vanligt med tipspengar, kronvittnen, infiltratörer och tjallare.
I vissa länder kan polisen själva plantera för att komma åt kriminella.
Många i Sverige speciellt på vänsterkanten tycks leva i någon 60-70 tals romantik vad gäller brottsligheten idag och därför är statistiken på lösta brott mycket låg i Sverige mycket avskrivs också.
Senast redigerad av Lagro 2014-09-26 kl. 16:20.
Citera
2014-09-26, 15:38
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Om någon haft en väska med VBs händer/ benen i, någon som fick skjuts av KJ. Sedan läckte vattenbehållaren i KJs bil och kom på väskan med händerna. Troligtvis låg väskan över handskarna. Sedan när ägaren tog väskan ur bilen var den blöt och blod läckte... KJ har ingen aning om detta. Det kan vara en möjlig förklaring. Tror att KJ känner personen men vet ingenting...

Innehållet låter makabert. Jag tror på och har framfört teorin om en bag med blodiga kläder eftersom jag anser den vara mest rimlig. Hänvisade igår till ett vittne i FUP som såg KJ bära bygghandskar den 9 maj (färgen på handskarna tror jag inte man ska fästa alltför stor vikt vid). Hade de varit blodiga vid tillfället borde både KJ och vittnet ha uppmärksammat det. Fläckarna var belägna på handskarnas ovansidor.
Citera
2014-09-26, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Delvis riktigt att det inte kan bevisas att just en kropp legat där även om blodets avsättning tyder på det. Bl a med tanke på ryggskadornas placering. Besudlat material från VB eller GM kan vara en annan tänkbar förklaring. Hursomhelst tillhör blodet, med eller utan kadaverin, VB.

Det finns inget som tyder på en plantering.

Jag tvivlar på att KJ har utfört det här brottet. Viss delaktighet - ja.

Jag vet sedan tidigare att du nämnt att du tvivlar på om ev. KJ är GM eller enkom delaktig på något sätt i brottet. Jag brukar läsa dina inlägg eftersom jag i mångt och mycket tycker och tänker lika gällande denna tråd. Skulle vara intressant att höra ditt tänkbara scenario till VB's död samt vilka personer du tror ligger bakom händelsen.
Citera
2014-09-26, 21:17
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Vad får dig att tro att KJ:s föräldrar/familj lägger sin optimism på att deras son eventuellt
en dag kan få till resning tack vare en allmän blogg på nätet, en blogg som känns allt annat
än saklig och begåvad.

Jag tycker verkligen att folk i allmänhet här i tråden gör narr av familjen Johanssons intelligens
där man ena stunden antyder att dom eventuellt står bakom bloggen eller så låter man påskina
att familjen lägger sin förtröstan på att deras son en dag skall frias tack vare en larvig blogg
som länkas i tid och otid i denna tråd endast för att bloggen skall få publicitet och besökare.

Familjen J är helt säkert fullt medvetna om att en resning inte kommer att komma som ett brev på posten tack vare en "anonym" blogg, för att få till resning krävs mycket mer än vad som står
i bloggen vilket så gott som alla vet och självklart inkluderas KJ:s föräldrar in i gruppen
"alla som vet". Fan så söndertjatad denna blogg är!

Underskatta inte familjens intelligens oavsett ifall dom har eller inte har förlikat sig med tanken
att deras son dömdes för dråp vilket gav honom några fjuttiga år i fängelse.

Jag tror att familjen Johansson sakta försöker förlika sig med det oundvikliga, att deras medlem i flocken KJ har dömts för dråp, en gärnig som egentligen skulle det ha varit mord men hans diagnoser gav honom en kraftig "knäppskallerabbat", det verkar som om rättsväsendet har väldigt svårt att hantera de personer som dyker upp framför skranket med diverse diagnoser i bagaget, lagarna är stiftade för människor som funkar normalt och när en sådan som KJ eller för all det JS i pedofiltråden hamnar där så verkar de bli alldeles villrådiga.
Citera
2014-09-26, 22:56
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Om en ryggsäck, bag eller något annat ställts in efter den 9 maj, i syfte att göra sig av med denna - vilken dag och i vilket sammanhang kan detta ha skett?
I princip precis när som helst.
Citat:
KJ´s kompisar använde bagageutrymmet i samband med söket, någon av dem kan jag tycka borde ha observerat blodet under denna tid.
Kompisarna skyfflade bara in och ut sina grejer, och vad i övrigt var, var en skitig bil med rostangrepp och åtskilliga andra fläckar som inte gärna kan ha gett upphov till några närmare studier.

Vi vet ju att mycket har försvunnit under resans gång: en större ryggsäck, en kniv med kulförsett handtag, ett par svart-vita bygghandskar (du framlade hypotesen att vittnet kan ha sett fel på färg och menat de grå-gula handskarna, men ett par svart-vita kan ha använts den 9 maj och framåt, för att därefter förstöras).* Några sårtejpade vapen hittades inte heller, och det verktyg med gult skaft som AB vid flera tillfällen snavat över säger sig KJ aldrig ha ägt. Detta verktyg kan av beskrivningen att döma inte sättas i samband med VB:s sårskador; däremot kan det ha använts på annat sätt vid brottets utförande, t.ex. under styckningen.

Tydligen söker vi en planterare som inte bara har planterat blod och liklukt i KJ:s bil (KJ föreslog att planteraren kunde ha tagit en trasa och gnidit den mot en död VB, för att sedan utstuderat och med knipslug min leta sig fram med liktrasan under all bråte i hans bil och gnott som en besatt på bagagerumsmattan); vi söker också med ljus och lykta efter en planterare som med kallt blod smugit sig in i KJ:s lägenhet för att snoka upp hans sårtejp (den enda tejp han vid brottstillfället innehade), för att sedan sjokvis anbringa den lätt igenkännliga delade tejpen i VB:s hår, innan han vid ett gynnsamt tillfälle återbördade den sinnrikt blodbesudlade tejprullen till dess rättmätige ägare - men inte kunnat avhålla sig från att sno åt sig det verktyg AB berättat om.

Emotser dock Q:s förklaring av planterarens påtagliga intresse för ödehuset:
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

*Här bortses från sådant som försvunnit på naturlig väg, t.ex. en resårbotten, ett duschdraperi, sju draperiringar, en hund, en knälång överrock, VB:s kontaktuppgifter och alla hennes sms, överdelen till en bokhyllemöbel mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in