Citat:
Ursprungligen postat av
Vierstein
Snälla, snälla Lagro du kommer ju bara med dina egna åsikter. Du har ingen källa att hänvisa till med ditt påstående. Första gången du kom med ditt påstående var det en åsikt, nu efter trettiofyra identiska påståenden är det fortfarande bara en åsikt och inte fakta. Du kan inte omvandla dina åsikter till fakta hur många gånger du än upprepar samma saker. Hade det varit fakta skulle KJ:s advokater kört på det spåret. Underskatta inte TO! Lite ödmjukhet är aldrig till skada.
Vad är det som du ifrågasätter eller inte förstår, att kontrollera om blod kommer från avliden eller levande person kan endast göras med likspårhundar. När hunden Uno hoppade in i skuffen fanns det här blodet synligt på listen i skuffen, naturligtvis hade den markerat sannolikt med skall om det varit blod från en avliden person, därför hunden Uno är tränad för att markera liklukt.
Om du anser att polisens likspårhund Uno är helt oduglig som de använder för att söka liklukt, är det upp till dig, men jag har en annan åsikt och anser de har mycket bra hundar och hunden Uno skall vara extremt bra, missar aldrig enligt hundföraren.
Jag kan garantera dig om de skulle ha släppt hunden Uno när den kom in i garaget där KJ:s bil fanns, mycket snabbt hade den nosat upp platsen om det fanns likblod i skuffen, därför inne i garaget är det vindstilla, det som kan nedsätta hundens spårsinne är vinden.
Nu var det inget likblod det som fanns i skuffen och därför reagerade Uno inte alls på blodet, fast den var i närheten med nosen. Jag har själv haft spårhundar och känner hundens luktsinne mycket väl, därför påverkas jag inte av en massa virriga påståenden av amatörer.