2014-07-24, 22:30
Medlem
FUP S277

"Från benen /../ säkrat fiber (S043). I materialet fanns även ett grönaktigt, vågformat fibermaterial som var ca 5,2 cm långt. Avståndet mellan vågtopparna på materialet var ca 5,5 mm och bedömdes bestå av syntetfibrer. Vågformen talar för att fibermaterialet kommer från någon slags väv med en täthet på ca 2,5 mm."

Det verkar vara en väv av ganska grov typ med andra ord.
Typ något sånt här kanske?
http://thumbs.dreamstime.com/x/green-sack-16709363.jpg

FUP S327

"Bagagerumsmattan är en nålfiltsmatta/filtmatta bestående ljusa, mörka och blå fibrer som endast avges mycket sparsamt vid kontakt. Mattans fibervara överensstämde inte med de iakttagna mörka fibrerna i material BD1/316-13/S023. För övrig undersökning och slutsats se material BD1/316-13/S023."

Några blå fibrer säkrade från torson hittar jag ingen uppgift om i FUP.
Senast redigerad av B.R.Donut 2014-07-24 kl. 22:33.
Citera
2014-07-24, 22:31
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är inte vad BB säger - och han om någon borde väl veta?

Bosse säger "mitt på dan" ca 10.38 in i TR-förhöret. Beror väl på vad man personligen definierar mitt på dan som? Vi har andra vittnen som säger efter 15.

Varför ringer du inte och frågar BB eller mailar och begär ut loggen från Bodens Kommun? Ta reda på fakta innan du påstår att något är fel.
Citera
2014-07-24, 22:34
Medlem
oraklet.i.skogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Snarare tvärtom, Ctrl-C/Ctrl-V. Där finns uppgifter som inte borde finnas.

Sorry, du har rätt. Det var V jag menade.
Citera
2014-07-24, 22:37
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Realistiskt sett så hade hon oändligt många alternativ, dock begränsar jag mig till två som jag anser rimliga utifrån det vi känner till. Hem till sin bostad eller hem till MB bostad, det är de destinationer som jag kan tänka mig.

Mycket möjligt att Lejonbacksvägen är fel väg om man menar att det inte är den kortaste vägen, dock känner vi inte alla kringomständigheter som mycket väl skulle kunna förklara varför VB gick där hon ev. sågs.

Vad jag har förstått så har VB vid två tillfällen uppsökt MB på ett för MB oönskat vis, en gång satte hon sig i MB bil, en annan gång uppsökte hon MB i hans bostad, det sistnämnda är jag dock inte säker på om det är en sann uppgift.
VB kan ha varit rädd för att KJ skulle komma efter henne med bilen. Kanske hade de grälat rejält. Hon valde därför att inte gå efter vägen längs älven utan försökte hitta stigen vid Lejonbacken. Nu hittade hon den inte direkt utan irrade omkring där. CB ser henne vid detta tillfälle.
Citera
2014-07-24, 22:40
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är inte vad BB säger - och han om någon borde väl veta?

FUP 563 "eftermiddag"
Citera
2014-07-24, 22:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
VB kan ha varit rädd för att KJ skulle komma efter henne med bilen. Kanske hade de grälat rejält. Hon valde därför att inte gå efter vägen längs älven utan försökte hitta stigen vid Lejonbacken. Nu hittade hon den inte direkt utan irrade omkring där. CB ser henne vid detta tillfälle.
Utefter älven? Mr Google rekommenderar den här gångvägen hem: https://maps.google.se/maps?saddr=flottiljv%C3%A4gen+4+c,+boden&daddr=ugg legatan+4+a,+boden&hl=sv&ie=UTF8&ll=65.808194,21.7 01603&spn=0.041293,0.117416&sll=65.808182,21.69692 8&sspn=0.041293,0.117416&geocode=Fe_76wMd4ehKASkJf XM6Hll_RjFbiuI6vWyU1Q%3BFVBT7AMd3zVLASlBHxBa61h_Rj Go1xFUcBTTow&t=h&dirflg=w&mra=ltm&z=13 Vilken väg rekommenderar du?
Citera
2014-07-24, 22:42
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det kan mycket väl ha skett där.
Det utesluts inte alls i domskälen.
I vart fall kan hon ha oskadliggjorts i lägenheten.
Citat:
Styckningen däremot har väl förmodligen ägt rum någon helt annanstans.
I just det här speciella fallet finns många aspekter: Om man betänker hur det enligt vittnen sett ut efter att hunden dött; finns det då någon chans för att en styckning kan ha ägt rum i lägenheten? - Och om man vidare tänker sig att styckning nästan alltid är kopplat till mördarens önskan om att så omärkligt som möjligt transportera bort sitt offer; hur ställer sig då den transportväg som de facto stått till buds: en kortare släpsträcka nedför en trappa och sedan direkt in i ett bagageutrymme, i förhållande till en styckning inne i aktuell lägenhet?
Citat:
Jag tror för min del att KJ for iväg till föräldrahemmet med offrets kropp därbak och hämtade verktyg lämpliga för kroppsdelande varefter "akten" genomfördes på ett ställe där killen trodde sig vara säker från all upptäckt och kunde "jobba" i ro.
Varför inte då köra vidare och lämpa av liket på lämpligt ställe, i stället för att stycka det i fem delar? Möjligen kan man tänka sig att händerna pga DNA mm togs bort, men det förklarar inte övrig styckning - annat än som ren luststyckning, alt. att det var tänkt att hon skulle gå upp i rök (vilket i det här fallet inte hanns med eller på annat sätt visade sig ogenomförbart).
Citera
2014-07-24, 22:43
Moderator
OYs avatar
Citat:

Fullt möjligt anser jag. VB försökte kanske skaka av sig KJ, eller så ville hon göra sken av att inte vara på väg till MB. Jag tror iof inte på att hon skulle till MB, men det spelar ingen roll, möjligheten fanns och är fullt och fast rimlig och inte en vild fantasi tycker jag.
Citera
2014-07-24, 22:46
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Utefter älven? Mr Google rekommenderar den här gångvägen hem: https://maps.google.se/maps?saddr=flottiljv%C3%A4gen+4+c,+boden&daddr=ugg legatan+4+a,+boden&hl=sv&ie=UTF8&ll=65.808194,21.7 01603&spn=0.041293,0.117416&sll=65.808182,21.69692 8&sspn=0.041293,0.117416&geocode=Fe_76wMd4ehKASkJf XM6Hll_RjFbiuI6vWyU1Q%3BFVBT7AMd3zVLASlBHxBa61h_Rj Go1xFUcBTTow&t=h&dirflg=w&mra=ltm&z=13 Vilken väg rekommenderar du?
Vägen förbi Åberget Grubban Sävast är inte den närmaste, men den första och bredaste. Hade jag velat undvika att bli upplockad/påkörd så hade jag valt skogsvägen.
Citera
2014-07-24, 22:47
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
FUP 563 "eftermiddag"
sid 563 är en karta över telefontrafik.

I den utsaga jag läst så säger han att han vanligen träffar KJ vid 16.00 - För den 20:e ges dock ingen tidsangivelse alls.
De har träffats och pratat en stund...

Den 20 maj träffade B K i lägenheten igen, K satt på sängen och B
på en stol och de pratade om situationen som var. K sa han att han skulle åka hem till
föräldrarnas hus och vara där. Som B förstår har det stämt också. K var tämligen
låg även vid detta besök. Han sa inget speciellt utan kände sig bara allmänt jagad. På fråga
säger B att K inte sagt något om att han ska vara misstänkt, snarare att han var
förvånad.
Citera
2014-07-24, 22:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vägen förbi Åberget Grubban Sävast är inte den närmaste, men den första och bredaste. Hade jag velat undvika att bli upplockad/påkörd så hade jag valt skogsvägen.
Okej, då är jag med. Hon kan ha varit på väg mot Sävast, istället för hem. Hon kan ha kommit fram också.
Citera
2014-07-24, 22:50
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Fullt möjligt anser jag. VB försökte kanske skaka av sig KJ, eller så ville hon göra sken av att inte vara på väg till MB. Jag tror iof inte på att hon skulle till MB, men det spelar ingen roll, möjligheten fanns och är fullt och fast rimlig och inte en vild fantasi tycker jag.
Låt säga att KJ demolerat hennes telefon efter kontakterna med MB. Jag tror nog att hon såg MB som räddaren i nöden. VB var nog inte den utåtriktade typen som stoppar första bil hon ser och ber om skjuts. Hon valde att gå. Utan telefon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in