2014-09-26, 14:12
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BFA
Hej.

Hur mycket tror ni jag skulle få i hyra för min lägenhet i Vaksalagatan 55, 21 kvm ?
El, vatten och internet ingår.
Vad betalar du för hyra nu?
Citera
2014-09-26, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Vad betalar du för hyra nu?
2500 i hyra plus 3500 amortering så 6000 kr i kostnader har jag.
Citera
2014-09-27, 10:44
Medlem
Citat:

7500-8000 tror jag. Men det finns väl en laglig gräns på hur mkr man får ta?
Citera
2014-09-27, 14:33
Medlem
Citat:

Alltså...

Hur kan du räkna amortering som en kostnad när du tänker på att hyra ut. Du får räkna på avgift + ränta, därefter eventuellt påslag.

5-6k max till icke studerande, undrar ens varför du frågar det här.
Citera
2014-09-28, 10:28
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maraudeur
Missade att FAQ:en var uppdaterad. Sry för det.

Du kunde ha svarat hövligare dock. jag skrev "någon kö" för att jag undrade vilken kö, och om man behövde vara antagen/ha kårmedlemskap för att ställa sig i denosv. Klart jag fattar att det finns *en* kö...

Eftersom du fakiskt missade en stor utförligt skriven FAQ (som är till för folk som just du) i det första inlägget så anser jag faktiskt att hans ohövdlighet var lite befogad i detta fall
Citera
2014-10-05, 17:00
Medlem
Får man någon studentbostad med cirka 850 köpoäng hos studentstaden till en hösttermin? Är det för lite? är det tillräckligt för att kanske få något? Är det tillräckligt för att garanterat få något tills terminen börjar? Korridor går bra så länge man har eget badrum.
Citera
2014-10-05, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CR22
Får man någon studentbostad med cirka 850 köpoäng hos studentstaden till en hösttermin? Är det för lite? är det tillräckligt för att kanske få något? Är det tillräckligt för att garanterat få något tills terminen börjar? Korridor går bra så länge man har eget badrum.
Med dem kraven är det kört. Krävs 1000+ dagar för att få korridorsrum med eget badrum under terminerna via studentstaden. Gå med på Heimstaden och Rikshem så ökar dina chanser något.
Citera
2014-10-05, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Med dem kraven är det kört. Krävs 1000+ dagar för att få korridorsrum med eget badrum under terminerna via studentstaden. Gå med på Heimstaden och Rikshem så ökar dina chanser något.

Hmm okej, tråkigt. Men inte hela världen. Bor i norrort(förort strax norr om Stockholm) så kan ju pendla men hade känts skönt att ha något under första månaderna i alla fall för att komma in i det.

Om man nöjer sig med delat badrum och kök då? Är det kört ändå?
Citera
2014-10-05, 22:07
Medlem
Ingvarperssons avatar
Finns det möjlighet att skaffa eget internet i flogsta? Och då menar jag inte mobilt bredband där man är begränsad till ett visst antal gb, men obergränsat nät där man har kanske 20mb/s.
Citera
2014-10-05, 22:15
Medlem
intelones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CR22

Har du tur kan du få ett reccerum i korridor med delat badrum.
Citera
2014-10-06, 11:13
Medlem
Studentboende i Uppsala?

Jag har letat lite vagt, men inte hittat lättillgänglig information. Jag funderar på att börja studera i Uppsala - bor i dagsläget i Lund. Jag vet att s k Novischer har förtur för att öka chansen att få korridorsrum ifall det kommer som ny till Lund och inte bor i närheten. Ponera att jag vill börja höstterminen och registerar mig asap för studentboende, hur står är chansen att jag lyckas knipa ett korridorsrum i samband med terminstart?
Citera
2014-10-06, 12:06
Medlem
Haajibs avatar
Chansen är så liten, om intet obefintlig att det inte lönt. Därimot kan du prova lyckan och se om du hittar något långt utanför stan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in