2014-09-26, 10:43
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badbrain
Delar av kronoparken har blivit bättre och "upprensat" i och med att universitet har expanderat, skulle dock undvika gruvlyckan/våxnäs om jag vore du.

aha varför det? är det mer otryggt där, dvs gruvlyckan & våxnäs?
Citera
2014-09-26, 10:46
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intel89
aha varför det? är det mer otryggt där, dvs gruvlyckan & våxnäs?
Aa mer otryggt med mycket skumt folk samt allmänt nergånget, ska du jobba på sjukhuset skulle istället rekommendera kvarnberget, mycket billiga hyresrätter där och nära till stan
Citera
2014-09-26, 10:48
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badbrain
Aa mer otryggt med mycket skumt folk samt allmänt nergånget, ska du jobba på sjukhuset skulle istället rekommendera kvarnberget, mycket billiga hyresrätter där och nära till stan

Tack jag ska kolla efter bostad där, dock så har jag inte stått i bostadskön i bara 4 månader..men såg att Karlstad har bostadsgaranti, men risk att man inte får önska område :/
Citera
2014-09-26, 10:49
  #28
Medlem
[UOTE=Badbrain|50506909]Aa mer otryggt med mycket skumt folk samt allmänt nergånget, ska du jobba på sjukhuset skulle istället rekommendera kvarnberget, mycket billiga hyresrätter där och nära till stan[/quote]

Tack jag ska kolla efter bostad där, dock så har jag inte stått i bostadskön i bara 4 månader..men såg att Karlstad har bostadsgaranti, men risk att man inte får önska område :/
Citera
2014-09-26, 10:59
  #29
Moderator
Rassas avatar
Karlstad är fint, bodde där några år fram till 2010 och åker dit och kollar på hockey ibland och tar en pubrunda. Närheten till älven och Vänern är trevligt. Utbud av uteställen, kaféer och restauranger är helt ok, som vilken annan stad i den storleken som helst.

Kronoparken är lite av Karlstads ghetto, även om jag har fått berättat för mig att det ha blivit bättre sen högskolan blev universitet och byggdes ut kraftigt. Det ligger ändå långt från stan (och sjukhuset, om du nu ska jobba där) så man vill kanske inte bo däruppe i alla fall. Nära till Alsters herrgård och det stora köpcentret vid motorvägen är väl ett par bra saker med Kronoparken.

Nere i stan är det ok att bo, problemet är väl att hitta ledig lägenhet. Orrholmen är det lite ghetto-varning på också, kanske bör undvikas.
Citera
2014-09-26, 11:14
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Karlstad är fint, bodde där några år fram till 2010 och åker dit och kollar på hockey ibland och tar en pubrunda. Närheten till älven och Vänern är trevligt. Utbud av uteställen, kaféer och restauranger är helt ok, som vilken annan stad i den storleken som helst.

Kronoparken är lite av Karlstads ghetto, även om jag har fått berättat för mig att det ha blivit bättre sen högskolan blev universitet och byggdes ut kraftigt. Det ligger ändå långt från stan (och sjukhuset, om du nu ska jobba där) så man vill kanske inte bo däruppe i alla fall. Nära till Alsters herrgård och det stora köpcentret vid motorvägen är väl ett par bra saker med Kronoparken.

Nere i stan är det ok att bo, problemet är väl att hitta ledig lägenhet. Orrholmen är det lite ghetto-varning på också, kanske bör undvikas.

Tack för ärligt svar. Problemet är ju att lyckas få bostad på dem trygga områdena. Bostadsgaranti om man flyttar till Karlstad, men drar mig lite för att flytta dit nu just på bostadsbristen och har ingen lust och hamna på någon problemområde, man vill helt enkelt känna sig trygg där man bor.
Citera
2014-09-26, 11:24
  #31
Medlem
vart ska man då flytta? Vill verkligen här i från. Gjort slut med min kille osv, vill börja om på nytt på någon annan ort, men dock inte Umeå, Linköping, Luleå, Uppsala,
Citera
2014-09-26, 11:45
  #32
Medlem
mind-ds avatar
Orrholmen är inget ghetto! Det är en av karlstads trevligare områden, enligt mig iaf. Mycket vatten och pensionärer med små hundar. Dessutom så har Orrholmen stans bästa pizza!

Områden jag själv inte skulle flytta till är Kronoparken, Våxnäs, Gruvlyckan och Rud.

Annars är Karlstad underbart! Lagom stort, trevliga människor och nära till vatten och natur!
Citera
2014-09-26, 11:47
  #33
Medlem
Jag bor på kronoparken med två barn idag. Inget fel på KRP tycker jag.
Visst det är mångkultur men inget som är störande. Det är rätt så uppdelat. Större delen är studenter och svenska Svenssons.
Undvik Rud och wåxnäs om du frågar mig.

Vill du bo nära sjukhuset ska du söka dig till Sommaro, Marieberg, kvarnbergshöjde . Trevliga områden
__________________
Senast redigerad av qwellen 2014-09-26 kl. 12:02.
Citera
2014-09-26, 11:51
  #34
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mind-d
Orrholmen är inget ghetto! Det är en av karlstads trevligare områden, enligt mig iaf. Mycket vatten och pensionärer med små hundar. Dessutom så har Orrholmen stans bästa pizza!

Områden jag själv inte skulle flytta till är Kronoparken, Våxnäs, Gruvlyckan och Rud.

Annars är Karlstad underbart! Lagom stort, trevliga människor och nära till vatten och natur!

Ok, du har säkerligen rätt, jag har inte bott där själv och går mest på hörsägen när det gäller just Orrholmen. Kronoparken har jag dock bott på, och det var väl mindre trevligt. Hade en kompis som bodde på Rud och han sa att det var ok, men det har väl också att göra med lite tur, om man hamnar i en bra trappuppgång, mm.
Citera
2014-09-26, 13:54
  #35
Medlem
langben1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intel89
Tack för ärligt svar. Problemet är ju att lyckas få bostad på dem trygga områdena. Bostadsgaranti om man flyttar till Karlstad, men drar mig lite för att flytta dit nu just på bostadsbristen och har ingen lust och hamna på någon problemområde, man vill helt enkelt känna sig trygg där man bor.

Tänk på att det är "billigt" att köpa, under miljonen
Citera
2014-09-26, 14:27
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langben1
Tänk på att det är "billigt" att köpa, under miljonen

tack, men jag har en krav och det är att om jag ska köpa lägenhet = sätta sig ner till ro, vilket innebär att jag måste hitta den rätte först, ha ha ;D Så med andra ord så är det till och börja med hyra lägenhet och känna på hur det är att jobba på sjukhuset och bo i Karlstad


Vill verkligen ha lägenhet på det områden som ni givit mig som tips
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in