2013-07-15, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
är inte KBAB bra? vilka bostadbolag är bättre? Jag vill inte bo i nåt skitområde med alkisar o blattar.

tar sjukt lång tid att få ihop poäng till en 2a centralt. Jag har samlat poäng i cirka 4 år och har fort ingen chans i dom centralaste delarna.

Annars finns willhem, apartment bostad, profil invest & hsb kanske fler?
Citera
2013-07-15, 00:22
Medlem
Btw jag har bott i kd i 7 år & älskar att bo här! Det är lagomt stort, utelivet blir bättre & bättre. Fint att bo längs med älven osv osv )
Citera
2013-07-15, 00:36
Moderator
rotadents avatar
Det ligger ett antal hyreslägenheter i Karlstad på Blocket, utlagda av fastighetsbolag och förvaltare, som det bara verkar vara att plocka, det står inget om att det skulle vara i andra hand eller annat fuffens. Förutom att de är ganska dyra verkar det inte vara något fel på dem. Är det så pass lågt tryck att lite dyrare lägenheter läggs ut på Blocket?

Exempelvis den här:
http://www.blocket.se/varmland/Central_4_a_i_Karlstad_48098942.htm?ca=11&w=3

Det var några spänn i hyra, men en stor och central lägenhet...
Citera
2013-07-18, 05:50
Medlem
nins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbieblond2000
Jag har spenderat en hel del tid i Karlstad och det är en mysig stad! Utelivet skulle väl kunna vara bättre, alla två (tre, fyra kanske) krogar ligger på samma ställe med en korvkiosk i närheten!
Nog för att det behövs mer variation på uteställena men du måtte skoja angående 2-3-4 krogar? Bara på stråket vid Glada ankan så har du, Jauguar, Temple, Harrys, Cazanova, Pitchers mm.
Sen så finns det ju studenthak på kronoparken.
Citera
2013-12-05, 22:40
Medlem
Karlstad..

Hur ser det ut i Karlstad nu? Med kriminalitet och liknande..?
Citera
2013-12-07, 16:17
Medlem
nins avatar
Ca 1 mil utanför Karlstad finns Hammarö kommun. Den kommunen kom på tredje plats över de tryggaste kommunerna i Sverige. Så där slipper du massa pack.
Källa
Citera
2014-09-26, 09:53
Medlem
flytta till Karlstad?!

Hejsan,

Jag tänkte eventuellt flytta till Karlstad till våren och jobba där som Leg. Sjuksköterska. Är det någon som vet hur Karlstad är som stad? Eventuellt vilka områden som är "tryggare" att bo på?

Samt om någon vet om sjukhuset är bra?
Citera
2014-09-26, 10:05
Bannlyst
Finns ett bra hockeylag där iallafall . Färjestad BK

Edit: Är du tjej och singel så kan jag flytta med dig blir billigare att bo för dig då plus att jag drömt om att bo i Karlstad.
Citera
2014-09-26, 10:13
Medlem
langben1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intel89
Hejsan,

Jag tänkte eventuellt flytta till Karlstad till våren och jobba där som Leg. Sjuksköterska. Är det någon som vet hur Karlstad är som stad? Eventuellt vilka områden som är "tryggare" att bo på?

Samt om någon vet om sjukhuset är bra?

Undvik Kronoparken. Det motsvarar väl typ Karlstads rosengård eller något.
Citera
2014-09-26, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langben1
Undvik Kronoparken. Det motsvarar väl typ Karlstads rosengård eller något.

Tack då ska jag undvika bostad där
Citera
2014-09-26, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Finns ett bra hockeylag där iallafall . Färjestad BK

Edit: Är du tjej och singel så kan jag flytta med dig blir billigare att bo för dig då plus att jag drömt om att bo i Karlstad.

haha mml, tänkte börja om på nytt ställe. Är det dyrt och bo i Karlstad?
Citera
2014-09-26, 10:41
Medlem
Delar av kronoparken har blivit bättre och "upprensat" i och med att universitet har expanderat, skulle dock undvika gruvlyckan/våxnäs om jag vore du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in