Citat:
Ursprungligen postat av
pejego
Har insett att garderoben ska klassas up. Slut med hoodies och sneakers.
Detta är ju ett långvarigt projekt dock!
Har gjort en lista på skor jag vill ha, tror jag.
Endel kommer ju läggas mer på andra mindre.
I vilken ordning anser ni bättre vetande att inköpen av följande ska ske i?
Är studerande så skorna kommer användas till vardags i skolan samt till och från!
Bruna derby brouges
Bruna dubbelstrap monks
Marinblå mocka carshoes/seglarskor
Svarta oxfords
Mocka Chelsea boots
Och vad har man när det ligger en decimeter slask överallt?
Finns ingen som vet bättre än du i vilken ordning skorna bör köpas, sen finns det några här med bra kunskap om skor.
Mina tips till dig är iaf:
1. Köp de du tror du kommer använda mest först, vilken sko det är beror på hur du klär dig.
2. Skynda långsamt med inköpen. Har man inte ägt några klassiska skor innan så utvecklas smaken fort i början och därmed ens preferenser om vad som är snyggt.
3. Även om det är mycket pengar så låt inte priset bli den avgörande faktorn vid ett köp. Med det menar jag att det ofta blir dyrare i längden om man köper ett par man gillar mindre bara för att de är billigare.
4. Kompromissa inte med passformen bara för att du gillar en sko, det blir också dyrare i längden.
5. Gå till en butik och prova många olika modeller och storlekar så du får en känsla för vad som är en bra passform. Köp sedan en sko i den butiken som "tack" för servicen, du kan köpa sko nummer två på nätet.
Är det 1 dm slask ute har man en friluftskänga eller en riktigt välimpregnerad mockakänga / chukka.