2013-03-28, 18:09
Medlem
Jaha, Herring gjorde ju valet åt mig genom att inte ha Albert på lager. Synd att det var lite bråttom med det hela, det hade varit kul att pröva Cheney.
Citera
2013-03-28, 18:38
Medlem
Jävlar vad folk köper skor på herring och pediwear. Tre pers i min umgängeskrets bara de senaste två veckorna har köpt skor. Det lustiga är att dom aldrig köper nåt på nätet i vanliga fall, och de lägger definitivt inte ut mer än en tusenlapp på skor i regel. Nu helt plötsligt ska dom handla. Ok, väldigt konservativa tråkiga val av skor i mitt tycke men ändå kvalitetsskor. Känns som att det inom ett par år kanske finns en vettig skokultur här hemma trots snö/salt/regn och långa vintrar...
Citera
2013-03-28, 18:47
Medlem
WhiteCollarCrimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amorterarn
Jävlar vad folk köper skor på herring och pediwear. Tre pers i min umgängeskrets bara de senaste två veckorna har köpt skor. Det lustiga är att dom aldrig köper nåt på nätet i vanliga fall, och de lägger definitivt inte ut mer än en tusenlapp på skor i regel. Nu helt plötsligt ska dom handla. Ok, väldigt konservativa tråkiga val av skor i mitt tycke men ändå kvalitetsskor. Känns som att det inom ett par år kanske finns en vettig skokultur här hemma trots snö/salt/regn och långa vintrar...

Vad är det för skor de har beställt? Har du rekommenderat Meermin och i så fall, vad har deras respons blivit?
Citera
2013-03-28, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteCollarCrime
Vad är det för skor de har beställt? Har du rekommenderat Meermin och i så fall, vad har deras respons blivit?

Nej dom har handlat på eget bevåg. Svarta Loake Pimlico, svarta aldwych och den sista vet jag inte ännu exakt vad det var men jag tror att det var ett par loake dom med. Hursomhelst så ganska stora framsteg med tanke på att de tidigare köpte eccos och rockports...
Citera
2013-03-28, 19:14
Medlem
Grytters avatar
Fan Alister jag blandade ihop shoepassion med en annan hemsida. Jag tycker inte Shoepassions skor ser så attraktiva ut, ser rätt billiga och tråkiga ut.
Nåväl kanske besöker de andra bespokemakarna istället som du rekommenderade!
Citera
2013-03-28, 20:16
Medlem
WhiteCollarCrimes avatar
Vill passa på att uppmärksamma dem det berör att följande par ligger ute på Ebay (med kort löptid och lågt startbud):

http://www.ebay.co.uk/itm/Barker-Black-Boots-/190815340794?pt=UK_Men_s_Shoes&hash=item2c6d7b08fa .

UK11 BNIB. Modellen heter Blenheim. Är själv en 7,5-8UK och kommer inte att delta i auktionen.

Edit. Kan väll lägga till dessa också:

http://www.ebay.co.uk/itm/Brand-New-Mens-Exclusive-Barker-Black-Wolfe-Loafer-/200910245426?pt=UK_Men_s_Shoes&var=500152110445&ha sh=item2ec72f0e32.

UK9 BNIB. Modellen heter Wolfe.
Senast redigerad av WhiteCollarCrime 2013-03-28 kl. 21:12.
Citera
2013-03-28, 21:18
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
2. Är det riktigt uppfattat att jag som nu har ett par nya skinnskor ska sköta om dessa med en bra skokräm kanske ca varannan var tredje vecka och lägga på nytt lager hela tiden på det gamla så att säga. Alltså inte att ta bort gammal skokräm mer en att göra rent skorna med en fuktig trasa innan påläggning av skokräm. Sedan en gång per år gör rent skorna på grunden. Räcker det då med bensin först och sen skokräm, eller ska man göra hela cirkusen med rent med bensin, sedan tvåla in dem, lägga på saphirs "lotion" och sedan skokräm?
Olika smuts kräver olika lösningsmedel. Bensin rår t.ex inte på salt. Använd din goda blick och konstatera huruvida vatten- och tvåltvätt behövs (den skadar inte skulle jag säga).

För mer frekvent rengöring (och vid all skovård), betrakta skoborsten som ditt första val av verktyg. Fuktiga trasan skadar inte heller men är inte nödvändig varje gång - beror helt på hur utsatta skorna har varit.

Ett par korrekt grundade och impregnerade (med lämpliga skovårdsprodukter behandlade) skor behöver kanske inte ens skokräm var tredje vecka. Men det beror helt på hur många skor du har i cirkulation och hur vädret varit.
Citera
2013-03-28, 21:39
Medlem
NWOBHMs avatar
Hur många skoborstar har ni? Jag tänker mig en skoborste till varje färg på skokrämen man har och kanske en som man använder för att borsta bort lite smuts efter användning. Tänker jag fel?
Citera
2013-03-28, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Olika smuts kräver olika lösningsmedel. Bensin rår t.ex inte på salt. Använd din goda blick och konstatera huruvida vatten- och tvåltvätt behövs (den skadar inte skulle jag säga).

För mer frekvent rengöring (och vid all skovård), betrakta skoborsten som ditt första val av verktyg. Fuktiga trasan skadar inte heller men är inte nödvändig varje gång - beror helt på hur utsatta skorna har varit.

Ett par korrekt grundade och impregnerade (med lämpliga skovårdsprodukter behandlade) skor behöver kanske inte ens skokräm var tredje vecka. Men det beror helt på hur många skor du har i cirkulation och hur vädret varit.

Blev nog lite lattjo där. Det du citerade var i sig ett citat...
Citera
2013-03-28, 22:37
Medlem
Hej
Jag har testat ett par wingtips med sluten snörning. Är osäker på vilken storlek jag ska ha efter provat 9UK och 9,5UK.
Med 9UK så var den bra på längden, tajt över ankeln. Snörningen blir inte stängd utan det bildas ett "V" bild.
Kommer skinnet genom användning formas efter foten och minska "v:et" för en mer sluten snörning?
9,5UK kändes lite långa men snörningen var sluten bild.
Senast redigerad av Wrigleys 2013-03-28 kl. 23:11.
Citera
2013-03-28, 22:45
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Blev nog lite lattjo där. Det du citerade var i sig ett citat...
Hmm ... Har du citerat oortodoxt, d.v.s. utom citatram, i det inlägg jag citerar?
Citera
2013-03-28, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Hmm ... Har du citerat oortodoxt, d.v.s. utom citatram, i det inlägg jag citerar?

Ja, ber om ursäkt. Ville bara förtydliga vilket tydligen fick motsatt effekt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in