2014-09-23, 09:32
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Två backar som förväntas starta, fyra mittfältare. Ingen anfallare känns som given starter, och den ende som är i målform, Destro, verkar vara längst från startelvan. Härliga tider.

Tycker det är mycket skador i ligan nu. Pirlo, Montolivo, Strootman etc. - spelare man vill se vecka efter vecka. Roma saknar till denna omgång Astori, (antagligen) Castan, de Rossi, Iturbe. Caceres borta en kortare tid, ersatte honom med Widmer. Cassani och Paletta från Parma inte tillgängliga som alternativ. Såg att Mario Gomez är skadad och borta minst tre veckor - eländet fortsätter för Fiorentina. Emil Hallfredsson ingår i min Fantacalciotrupp, han är borta en kortare tid p.g.a. lutto familiare, dödsfall i familjen (familjesorg).
Citera
2014-09-23, 09:39
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Tycker det är mycket skador i ligan nu. Pirlo, Montolivo, Strootman etc. - spelare man vill se vecka efter vecka. Roma saknar till denna omgång Astori, (antagligen) Castan, de Rossi, Iturbe. Caceres borta en kortare tid, ersatte honom med Widmer. Cassani och Paletta från Parma inte tillgängliga som alternativ. Såg att Mario Gomez är skadad och borta minst tre veckor - eländet fortsätter för Fiorentina. Emil Hallfredsson ingår i min Fantacalciotrupp, han är borta en kortare tid p.g.a. lutto familiare, dödsfall i familjen (familjesorg).
Jaha, det är därför Halfredsson är borta. Frånfällena i mitt lag:

Barzagli (skadad, till okänd tidpunkt)
Cassani (ditto)
Paletta (ditto)
Astori (skadad, några veckor)
De Rossi (skadad, förhoppningsvis en kortare tid)
Halfredsson ( familjesorg, tydligen)
Pirlo (skadad, förhoppningsvis på väg tillbaka)
Biabiany (tjall med hjärtat?!)

Det är fan inga dussinlirare heller, känns som att det bara är att försöka rida ut det hela.
Citera
2014-09-23, 14:25
Medlem
Ferry31s avatar
Go Ahead Farmers kommer troligtvis testa en 3-5-2 i matchen mot Pizzaiolo FC:

- - - - - - - - - - Buffon - - - - - - - - -

- - - Ceppitelli - - Bonucci - - Ogbonna - - -

- Estigarribia - Honda - Parolo - Candreva -

- - - - - - - - - - Vazquez - - - - - - - - - - -

- - - - - - Tevez - - - Babacar - - - - - -

Stor risk att Llorente vilar i veckans omgång och Denis har inte varit produktiv i de första matcherna och kommer troligtvis inte få så många möjligheter mot Inter borta. Mitt mittfält känns så starkt nu att jag gärna vill använda fem man.
Citera
2014-09-23, 20:17
Medlem
Knugen37s avatar
Efter några sena beslut och några byten är laguppställningen nu officiell.

Rafael
Lichtsteiner-Koulibaly-Abate
Cuadrado-Honda-Illicic-Menez
Babacar-Llorente-Gervinho

Det var ett tungt beslut att få peta Bergessio trots att han tros starta och imorgon mot Chievo. Det faktumet att Sampdoria nästan bytt ut hela sin elva gör att jag får avstå att lira med honom då jag är lite tveksam till att dem faktiskt vinner. Men om dem gör det lär nog Bergessio peta in några bollar.

Illicic är också en chansning då kungen Bernardeschi väntas starta. Jag tror dock att Montella tar det säkra före det osäkra och lirar Illicic.
Citera
2014-09-23, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Två backar som förväntas starta, fyra mittfältare. Ingen anfallare känns som given starter, och den ende som är i målform, Destro, verkar vara längst från startelvan. Härliga tider.

Mitt minne sviker mig. Ordnade laget igår, men jag hade inga gröna försvarare...

Hade tre gröna mittfältare och tre gröna anfallare...

Men de som färgar spelarna i Fantacalcio har haft fel tidigare.
Citera
2014-09-23, 21:02
Medlem
Talande är att vi har var sin spelare i våra startelvor i kvällens match. Villon har Rami och jag Poli.

Naturligtvis startar båda på bänken. Vafan i helvete!
Citera
2014-09-24, 20:05
Medlem
Ferry31s avatar
Men vafan. Både Tevez och Denis bänkade alltså och sen satte jag Babacar på läktaren i sista stund eftersom jag hade läst att han troligtvis inte skulle starta

Kommer få ångra det ikväll. Babacar blir nog målskytt och sen kommer jag sakna en spelare på topp. Jävla veckoomgångar.
Citera
2014-09-24, 22:09
Medlem
Knugen37s avatar
Har Belotti och Gastaldello på läktaren
Citera
2014-09-24, 22:10
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen37
Har Belotti och Gastaldello på läktaren

Fyfan, sånt gör ont. Lider med dig där.
Citera
2014-09-24, 22:48
Medlem
anteri17s avatar
Så där ja. Bör vinna. Genidrag med Koulibaly in i elvan trots tre mål i baken. Dessutom visar Pjanic kvalitet och hänger en jävla magisk frispark. Assist på il Capitano och satsningen med Lopez på topp gav ett bra utslag trots att han blev mållös. Dåligt mittfältsspel av Birsa, Ilicic och Muntari ska inte kunna fälla mig från tre mycket sköna bortapoäng.

Edit: Fan då. Ilicic får inget betyg - för kort speltid. En UFF på fyra poäng är ju inte alls bra...
Citera
2014-09-25, 16:21
Medlem
Gantss avatar
Glädjen som uppstår när motståndaren har Matri på bänken och att han inte komma ersätta någon
Citera
2014-09-25, 16:29
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Glädjen som uppstår när motståndaren har Matri på bänken och att han inte komma ersätta någon

Haha, hade inte tänkt på det. Ja, där sitter stackars Matri och huttrar uttråkad på min bänk fast han gjorde två mål i går.
Han gjorde fyra mål förra säsongen och ett mål säsongen före det, men kanske han hittat rätt nu i Genoa. Nå, det kommer fler omgångar, Matri blir nog användbar. Torres som jag har i startelvan gjorde mål. Kanske Djordjevic gör mål i kväll? Gjorde 20 mål för Nantes för två säsonger sedan och 10 mål under den senaste säsongen. Klose satt på bänken hela förra matchen, men Djordjevic måste börja näta snart.
Senast redigerad av Ezzelino 2014-09-25 kl. 16:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in