2014-09-22, 18:05
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Äsch, det blev oavgjort till slut. Inte så oväntat, men hade hoppats på seger. anteri17 tar igen förlorade poäng genom hemmaplansfördelen och modificatori, och lärde mig samtidigt en läxa i hur viktigt det är att bygga lag bakifrån, vilket jag underskattade. Hade behövt ha Vazquez (som jag nyligen värvat) i startelvan för att klara vinst, men var aldrig aktuellt att spela med honom ändå.

Resultaten i Serie A:

Antico Arsenale - Go Ahead Farmers 1-1
Casteddu - AC Bosman 1-1
KFC - AC Alba Longa 1-0
Pizzaiolo FC - Gentiluomini 3-0

Vill dessutom påminna alla om att det väntar en omgång nu under veckan i Serie A. Chans att ta en snabb revansch om man har förlorat, men kom också ihåg att det innebär kort tid att ändra era lag. Jag tror man kan börja fixa sin uppställning i kväll nån gång och sedan har man inte mer än runt ett dygn på sig eftersom det redan börjar imorgon igen.

Silenzio stampa och 5-4-1 levererar för Pizzaiolo FC. 1-5 i premiären och nu 3-0. 4-5 i målskillnad. Champagnekorkarna flyger till höger och vänster samtidigt som tränare Zebina Zebinasson delar ut gratis solariumpolletter till bygdens fattigjon. Wooooho!
Citera
2014-09-22, 18:12
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Nu funkar det!

Japp. Ställer i mötet med laget SuperChelsea upp med:

Buffon
Maggio-Caceres-Nagatomo-Torosidis
Marchisio-Bonaventura-Florenzi-Medel
Eder-Djordjevic

Sampdoria-Eder och Lazio-Djordjevic får börja peta in någon boll. Mina alternativ som forwards är Matri, Saviola, Torres och Berardi. Den sistnämnde lyckades bli avstängd tre matcher efter ett rött kort.

På Fantasyfoot mönstrar jag:

De Sanctis
Maggio-Gonzalo Rodriguez-Abate
Parolo-Nainggolan-Ekdal
Candreva-Kovacic
Higuain-Tevez
Citera
2014-09-22, 18:21
Medlem
Villons avatar
Torsk med 0-1 och fortfarande en nolla i målprotokollet. Blir det inte seger hemma mot Casteddu i nästa omgång så är det redan kris. Orsaken stavas skadekris i försvaret och notoriskt svårbedömda anfallare.

Cassani - Astori - Barzagli - Paletta: en utmärkt backlinje i vanliga fall, huserar alla i sjukstugan.

Dessutom fortsätter Rafa Benitez att sätta käppar i hjulet med bisarra laguttagningar.
Citera
2014-09-22, 19:21
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Japp. Ställer i mötet med laget SuperChelsea upp med:

Buffon
Maggio-Caceres-Nagatomo-Torosidis
Marchisio-Bonaventura-Florenzi-Medel
Eder-Djordjevic

Sampdoria-Eder och Lazio-Djordjevic får börja peta in någon boll. Mina alternativ som forwards är Matri, Saviola, Torres och Berardi. Den sistnämnde lyckades bli avstängd tre matcher efter ett rött kort
SuperChelsea stället upp med följande elva:

Handanovic
Chiellini - Danilo - Rodriguez GJ
Hamsik - Hernanes - Pogba - Asamoah - Allan
Higuain - Icardi

Citera
2014-09-22, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Torsk med 0-1 och fortfarande en nolla i målprotokollet. Blir det inte seger hemma mot Casteddu i nästa omgång så är det redan kris. Orsaken stavas skadekris i försvaret och notoriskt svårbedömda anfallare.

Cassani - Astori - Barzagli - Paletta: en utmärkt backlinje i vanliga fall, huserar alla i sjukstugan.

Dessutom fortsätter Rafa Benitez att sätta käppar i hjulet med bisarra laguttagningar.
Jag tar upp den kastade handsken.

Även jag ändrar min trygga och obesegrade uppställning 4-4-2 till en 3-4-3. Främst för att undvika att använda Pisano och Murru. Inte för att de inte spelar utan för att försvarsspelare är dömda till usla betyg under Zeman.

Däremot låter jag Cossu, Sau och Ibarbo spela.

Nu jävlar. Vaffanculo!
Citera
2014-09-22, 19:59
Medlem
När jag tänker på det är det ett under att jag ännu inte blivit besegrad. Med tanke på Cagliaris start.

Nåväl, Colombi får såklart i te spela denna helg heller. Problemet är att Padelli möter Zemans Cagliari. Och jag hoppas att han ska släppa in en massa mål. Vilket gör att han förpassas till bänken. Satsar istället på mitt nyförvärv från förra veckan, Sportiello.

Tyvärr möter Atalanta Inter.... Kan bli problem.
Citera
2014-09-22, 20:49
Medlem
paddyspubs avatar
Kaxiga uttalande under försäsongen, betydligt kyligare nu i Serie B.

En poäng efter två matcher och 0-1 i målskillnad, tråkiga AC Gricia från Roms södra förorter behöver samla ihop lite poäng nu. Ryktena om Arturo Vidals återkomst i veckan tänder hoppet hos de trasiga själar som finns runtomkring laget. Tränaren lär göra en hel del förändringar inför mötet mot Cosa Nostra, ett utav två lag som fortfarande är utan poäng.

Laget lär formeras;

Cragno
Heurtaux, Ranocchia, Manolas, Dodo
Pereyra, Guarin, Vidal
Di Natale, Sau, Gabbiadini

Mirante bänkas efter katastrofala ingripanden till förmån för den ack så unga Alessio Cragno, frågan är om en målvakt från Zdenek Zeman verkligen kan lysa så som det behövs. Mittfältet byts ut helt och hållet samtidigt som Simone Zaza får se matchen från bänken då den betydligt hetare Manolo Gabbiadini får chansen från start.
Citera
2014-09-22, 22:38
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag tar upp den kastade handsken.
Handsken, handduken, vem vet?

Kan inte komma med några uttalanden om min lagupställning för morgondagen då det som vanligt är omöjligt att bilda sig en uppfattning om.
Citera
2014-09-22, 22:46
Medlem
anteri17s avatar
Viviano

Darmian Koulibaly Biava Dodo

Ilicic Pjanic Pogba Birsa

Totti Lopez

Som man kan utläsa görs tre ändringar. de Vrij får stå över pga sitt röda kort till förmån för Koulibaly, och Lopez ersätter iskalla Zaza.

En hyfsad ligastart har det varit. Två poäng och obesegrad, stabila betyg med bra backlinjespel, men alldeles för få gjorda mål. Det kan delvis förklaras med att Totti stått över båda ligamatcherna. Han är viktig. För en toppstrid i höst krävs lite trepoängare. Dags för den första.

Edit: de Vrij står givetvis över. Han är ju avstängd.
Senast redigerad av anteri17 2014-09-22 kl. 22:57.
Citera
2014-09-22, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Viviano

Darmian Koulibaly de Vrij Dodo

Ilicic Pjanic Pogba Birsa

Totti Lopez

Som man kan utläsa görs två ändringar. Biava får stå över i backlinjen till förmån för Koulibaly, och Lopez ersätter iskalla Zaza.

En hyfsad ligastart har det varit. Två poäng och obesegrad, stabila betyg med bra backlinjespel, men alldeles för få gjorda mål. Det kan delvis förklaras med att Totti stått över båda ligamatcherna. Han är viktig. För en toppstrid i höst krävs lite trepoängare. Dags för den första.

Det är ett problem att flera stora spelare står över matcher i Serie A, bara för stt kunna prestera i Europa. Även Serie A håller på att förvandlas till de plastligor som de andra stora ligorna i Europa sedan länge varit.

Tragiskt.

Och dessutom sabbar det Fantacalcio.

För jävligt. Vaffanculo.
Citera
2014-09-22, 22:54
Medlem
L.jaxxons avatar
KFC vinner ytterligare en match. Ser ingen anledning till att byta i elvan.

AC Bosman kommer bli en jämn match där båda lagen har potentiella poängspelare på flertalet positioner.
Citera
2014-09-23, 09:05
Medlem
Villons avatar
Två backar som förväntas starta, fyra mittfältare. Ingen anfallare känns som given starter, och den ende som är i målform, Destro, verkar vara längst från startelvan. Härliga tider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in