2014-09-22, 14:39
Medlem
Polkakolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casualer
Det går fortfarande att lägga bra panels i Stockholm. Men det är ju mer äkta att röja, bomba och kråma sönder hela tågen tack vare alla hipsters och trendiga writers. När turister kommer till Stockholm och kör blir det direkt bra grejer. Så det går att lägga lika feta grejer som förut. Handlar om inställning.

Polkakola 20 år sedan? Jag snackar om början på 2000-talet. Kolla på rullarna Subway stories, area 08, friendly fire 1 2 osv osv osv. Det är kvalité.

Du nämnde 1995. Vi kan använde oss utav enkel mattematik för att räkna ut hur länge sedan det var, 2014 - 1995 = 19 som vi sedan kan avrunda uppåt till 20. Alltså cirka 20 år. En film reflekterar inte en hel scen heller, givetvis rullade det massvis med skit även 2000. Annars om du känner att Stockholmsmålarna inte håller ditt krav på kvalité så är det ju fritt fram att medverka i scenen och bidra själv
Senast redigerad av Polkakola 2014-09-22 kl. 15:02.
Citera
2014-09-23, 01:41
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casualer
Det går fortfarande att lägga bra panels i Stockholm. Men det är ju mer äkta att röja, bomba och kråma sönder hela tågen tack vare alla hipsters och trendiga writers. När turister kommer till Stockholm och kör blir det direkt bra grejer. Så det går att lägga lika feta grejer som förut. Handlar om inställning.

Polkakola 20 år sedan? Jag snackar om början på 2000-talet. Kolla på rullarna Subway stories, area 08, friendly fire 1 2 osv osv osv. Det är kvalité.

Det kan också vara så att du helt enkelt föredrar stilen från tidiga 2000-talet, det behöver inte handla om att det som målas nu är sämre. Precis som med alla stilar så utvecklas de genom åren. Det rullar bra grejer fortfarande, så klart. Om det rullar lika mycket nu som då är en annan femma och det gör det givetvis inte på grund av den mycket hårdare övervakningen och nolltoleransen som innebär att allt måste saneras inom 24 timmar, om inte direkt.

Och som tidigare nämnts så hamnar inte allt som målas på Instagram, Tumblr eller Vimeo.
Senast redigerad av norrlandsguldare 2014-09-23 kl. 01:44.
Citera
2014-09-23, 02:19
Medlem
damtrallas avatar
Nutidens tågmålare tycker kvantitet är viktigare än kvalitet (dom de gnälls om..) , plus att en målning inte automatiskt ful för det inte är tusen färgers fyll och skinnycaps... Och ni här på fb är alla superbra tågmålare? Nej, majoriteten här har aldrig målat stål, iaf inte aktivt. Ni har noll koll hur det är.........
Citera
2014-09-23, 14:21
Medlem
Birgervafans avatar
Någon som kan berätta lite om Exess?

Han har målat sen 90-talet (!?) och lägger en helt vidrig stil på sina målningar medan folk tycker han är helt "galen" och att hans stil är grym. Jag förstår verkligen inte! Känns som han har kört samma stil genom alla år för att han inte kan bättre
Citera
2014-09-23, 14:43
Medlem
sirhectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birgervafan
Någon som kan berätta lite om Exess?

Han har målat sen 90-talet (!?) och lägger en helt vidrig stil på sina målningar medan folk tycker han är helt "galen" och att hans stil är grym. Jag förstår verkligen inte! Känns som han har kört samma stil genom alla år för att han inte kan bättre
Känns som subjektivt tyckande och vad ska någon annan bidra med till ditt subjektiva tyckande? Vissa tycker parpika är gott, jag förstår inte!
Citera
2014-09-23, 14:52
Medlem
Birgervafans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirhector
Känns som subjektivt tyckande och vad ska någon annan bidra med till ditt subjektiva tyckande? Vissa tycker parpika är gott, jag förstår inte!

Paprika är förjävligt men den som tycker om det kan ju berätta vad dom tycker är så himla härligt. Eller?
Citera
2014-09-23, 15:01
Medlem
dyngraksnubbes avatar
Citat:
Paprika är förjävligt men den som tycker om det kan ju berätta vad dom tycker är så himla härligt. Eller?

Tycker också att exes är kass, stilen är bara jävligt ful.
Citera
2014-09-23, 17:04
Medlem
horses avatar
Kommer fher/misil/ond/arsle kärt barn har många namn, komma tillbaka? Eller har han lagt burkarna på hyllan för gott?
Citera
2014-09-24, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horse
Kommer fher/misil/ond/arsle kärt barn har många namn, komma tillbaka? Eller har han lagt burkarna på hyllan för gott?
har sett tups och tags av han 13 å 14 men någon riktig comeback är nog att glömma.

btw, har sett bilder när han han piecat ovan på tuben asså taket och jag undrar, är han ensam med att ha gjort detta?
Citera
2014-09-24, 13:03
Medlem
carlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadrHari
btw, har sett bilder när han han piecat ovan på tuben asså taket och jag undrar, är han ensam med att ha gjort detta?

Sett han och Milk brevid varandra på tak iaf.
Citera
2014-09-24, 13:52
Medlem
sirhectors avatar
Citat:
Tekniskt skicklig och vilken stil man gillar känns ju så sjukt dumt att disskutera då det handlar om att man subjektivt tycker något ser tilltalande ut.
Citera
2014-09-24, 16:07
Medlem
Birgervafans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirhector
Tekniskt skicklig och vilken stil man gillar känns ju så sjukt dumt att disskutera då det handlar om att man subjektivt tycker något ser tilltalande ut.

Du verkar ha en liten kärlek för Exess! Berätta mer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in