Citat:
Ursprungligen postat av
decieversyndrome
Det är inte en etablerad konstform. I så fall hade vi väl haft en lagligt i parker och vår kringmiljö och gallerierna hade väl varit fulla av denna konst.
Kan du utveckla till varför det skulle vara skrattretande? I rika områden så bor det mestadels vita människor till en ganska hög procentandel. Dessa vanliga tattare har inte direkt så mycket att göra i dessa områden utan vanligtvis hemma i hooden där kriminalitet och övriga slödder fasoner är en del av vardagen. Så tänker jag, hur tänker du? Att det är Mohammed som är och klottrar? Knappast skulle jag säga utan det här verkar ju vara misslyckade vita ungdomar som förmodligen är arbetarklass men som ändå bor bättre än vanligt.
Hörru ditt spekulerande snille, är det måhända orden
erkänd konstform du försöker förmedla till oss dödliga fingerfärgsmålare? För en etablerad konstform kan vi nog alla hålla med om att graffiti är idag
Dessutom trodde jag att Stockholm hade en tillräckligt utvecklad kollektivtrafik för att kunna ta sig från punkt A till punkt B relativt smidigt så att även kidsen från förorten har chansen att sätta sin kråka på en pursvensks vardagliga promenadstråk.
Och för att inte gå OT så kommer den nödvändiga skvallerfrågan:
Målar FGC än idag? De var väldigt aktiva på stationerna för en del år sedan. Ja eller nej som svar räcker gott.