2013-10-28, 12:27
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av decieversyndrome
Hur vet du det? Förstår du hur stort Stockholm är? Bevis tack.
Bevis? På att någon klottrar? Så du menar att nissen ska ut och fota runt om i hela sthlm, för att du inte tror han..? jisses...
Citat:
Har jag aldrig sett och ändå täcker jag upp den civiliserade södra delen som löper längs e4:an(dvs kan inte stå för vad händer i hooden).
Och jag som bor 20 mil från stockholm vet att hfr kör mycket där... och att bst är överallt... endast pga. sporadiska besök och polare på scenen där... idiot. Ut och öppna ögonen så ska du nog se lite graffiti du med.
Citera
2013-10-28, 13:30
Medlem
Citat:
Hur vet du det? Förstår du hur stort Stockholm är? Bevis tack.
Vill du ha bevis så vänd dig till Stockholmspolisen, de är dem enda som för någon form av statistik. Det du annars kan göra är att söka igenom staden själv och sedan själv bevisa att det inte stämmer - eller så tar du och litar på det som skrivs i tråden.
Citera
2013-10-28, 18:14
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:
Det är inte en etablerad konstform. I så fall hade vi väl haft en lagligt i parker och vår kringmiljö och gallerierna hade väl varit fulla av denna konst.

Kan du utveckla till varför det skulle vara skrattretande? I rika områden så bor det mestadels vita människor till en ganska hög procentandel. Dessa vanliga tattare har inte direkt så mycket att göra i dessa områden utan vanligtvis hemma i hooden där kriminalitet och övriga slödder fasoner är en del av vardagen. Så tänker jag, hur tänker du? Att det är Mohammed som är och klottrar? Knappast skulle jag säga utan det här verkar ju vara misslyckade vita ungdomar som förmodligen är arbetarklass men som ändå bor bättre än vanligt.

Hörru ditt spekulerande snille, är det måhända orden erkänd konstform du försöker förmedla till oss dödliga fingerfärgsmålare? För en etablerad konstform kan vi nog alla hålla med om att graffiti är idag

Dessutom trodde jag att Stockholm hade en tillräckligt utvecklad kollektivtrafik för att kunna ta sig från punkt A till punkt B relativt smidigt så att även kidsen från förorten har chansen att sätta sin kråka på en pursvensks vardagliga promenadstråk.

Och för att inte gå OT så kommer den nödvändiga skvallerfrågan:
Målar FGC än idag? De var väldigt aktiva på stationerna för en del år sedan. Ja eller nej som svar räcker gott.
Citera
2013-10-28, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StorkenSture
Idiot. BST har överlägset bäst spridning i Sthlm. Ingen är ens i närheten för tillfället.

HFR Vinner över bst, pga kvalitén på målningarna.

även om bst har fler tags uppe
Citera
2013-10-28, 21:44
Medlem
muntiis avatar
Vilka mer crews än WOL körde ASOC i?
Citera
2013-10-28, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muntii
Vilka mer crews än WOL körde ASOC i?

FOU
Citera
2013-10-28, 23:37
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Levitas
HFR Vinner över bst, pga kvalitén på målningarna.

även om bst har fler tags uppe
Fast nu var det ju just spridningen som diskuterades.
Båda ligger steget före på varsin del av planen, HFR när det gäller kvalité och BST när det gäller kvantitet.
Citera
2013-10-29, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Fast nu var det ju just spridningen som diskuterades.
Båda ligger steget före på varsin del av planen, HFR när det gäller kvalité och BST när det gäller kvantitet.
Sen var det ju det där med subjektiviteten också. Kvalitet är en smaksak däremot kvantitet är svårare att debattera. Dock kan man ju börja väga in tid, antal vandaler, etc.
Citera
2013-10-29, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enfant
Sen var det ju det där med subjektiviteten också. Kvalitet är en smaksak däremot kvantitet är svårare att debattera. Dock kan man ju börja väga in tid, antal vandaler, etc.
Precis, skälet till att kvantitet svårdebatterat är för att det har lika mycket med subjektiviteten att göra. Mängd är ju lätt att fastställa men man skall nog inte gå så långt som att säga att kvantitet i själva verket ofta har en avsaknad av kvalitet även om det stämmer i många fall.
Citera
2013-10-29, 08:47
Medlem
Shine_s avatar
Någon som diskuterats alldeles för lite här är ju Spacey. Vem fan är det? Inget crew har han/hon? Riktigt fin stil och fina spots. Tillsammans med honey+gimp och nu på senare tid Rask/Rasc gör de innerstan till en mycket trevligare plats!
Citera
2013-10-29, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Precis, skälet till att kvantitet svårdebatterat är för att det har lika mycket med subjektiviteten att göra.
Lika mycket med subjektiviteten att göra som vad? Kvaliteten? Håller jag inte med om. Att 100 tags är fler än 10 går ju inte att säga emot, däremot att den och den är snyggare än den.

Citat:
Ursprungligen postat av cay
Mängd är ju lätt att fastställa men man skall nog inte gå så långt som att säga att kvantitet i själva verket ofta har en avsaknad av kvalitet även om det stämmer i många fall.
Håller jag inte heller med om. Tvärtom skulle jag snarare säga att kvantitet ofta går hand i hand med kvalitet men inte alltid the other way around.
Citera
2013-10-29, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enfant

Spec. när det i BST är rätt mycket mer folk än i HFR....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in