Citat:
Ursprungligen postat av
interiorcore
Varenda nylle i riksdagen röstade igenom förslaget
Jag förstår att du, som kurd och djupt inavlad, har läsförståelseproblem, men försök att hänga med. Jag vet att det inte är lätt för våldtäktsoffer, så jag ska göra det väldigt simpelt för dig. Börja gärna med att lugna ner dig några snäpp. Vi vill inte att du ska gå bärsärkagång och mörda dina systrar, i sann kurdisk tradition.
Jag skrev:
"Fast Anfal är inte erkänt som ett folkmord av något internationellt samfund?"
Du började kackla om att Storbritannien och Gud vet vad "erkänt" det så kallade "folkmordet".
Jag ger sedan en källa på att:
"There has not been an international tribunal that has ruled that Anfal was an act of genocide."
Du börjar sedan kackla om riksdagen?
Inte lätt att vara pic kurt kardesler eller picmerga-anhängare.
Citat:
Orkar varken leta upp eller göra om det. Däremot så är du välkommen att baka upp din desinformation med källa.
Du är väldigt selektiv i din informationsdelning här på Flashback. För sanningen är den att kurdiska medier gett uttryck för stor oro på grund av ökad islamism och IS-anhängare inom KRG. Kurder från hela världen har gått med i IS, och det är som sagt inga konstigheter. Kurder har dödat folk i islams namn i flera århundraden, och krg har fler moskéer än självaste Mecka.