2014-09-23, 14:55
Medlem
BuzzMeekss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren75
Det är skitbra att det bombas. Det visar ju att de haft FEL i flera år. Men det är patetiskt att inte kunna rådgöra med Syrien om detta. Och snart får vi veta om USA har större syften med detta än att bara rätta till en del av sina tidigare misstag att stödja halshuggarna.

Svaret kom snabbt, Israel har för någon timme sedan skjutit ner ett av de syriska regimens stridsflygplan (något som svenska media inte verkar vilja rapportera om). Det är en koordinerad attack mot IS och den syriska regimen för att hjälpa FSA/AL Nusra och annat islamistpack i att störta Al Assad och bereda väg för en gaspipeline från Saudi/Qatar till Europa via Turkiet. Enorma pengar står på spel och det gynnar dessutom petrodollarn i en jämförelse med om gas kommer från Ryssland till Europa.

http://www.zerohedge.com/news/2014-09-23/israel-joins-fighting-shoots-down-syrian-warplane-which-acted-threatening-manner
Citera
2014-09-23, 15:01
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soria
Såg ett program som visade bilder från 50 och 60talet på studenter i Kairo universitet, man såg knappt en tjej med slöja, de flesta tjejerna hade korta kjolar sen visade man bilder från samma universitet på 90-2000talet och då var majoriteten av tjejerna beslöjade och hade långa klänningar.

Jaja. Du kan se samma situation i Turkiet. Minikjolar etc. i 60, 70-talet och nu är nästan 50% beslöjade. En korkad västerlänning eller en kurd drar naturligtivs slutsatsen att landet har blivit "islamiserad"

De som känner till landet i fråga säger däremot att landet har moderniserats. I 60 och 70-talet skulle en konservativ familj aldrig skicka sina döttrar till universitet eller att de fick göra karriär. I dagens Turkiet är det helt accepterat, därför ser man kvinnor med slöja i universitet idag. Medan de satt hemma hela dagarna och inte syntes på gator/arbetsplatser/universitet då så är de fullt synliga och delaktiga i samhället idag.

Då får alla idioter för sig att landet har blivit "islamiserad"...
Citera
2014-09-23, 15:02
Medlem
interiorcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris1991
Alltså vad pratar du om? Det är inte för att vara taskig som jag skriver att ni blev piskade. Ni blev i praktiken och blir fotfarande piskade. Som jag skrev ni vill så gärna vara framgångsrika, men ändå har ni inte lyckats bryta er loss från Syrien/Irak 2 länder som befinner sig i fritt fall. Ni är 200 miljoner och lyckas ändå inte, det vittnar om hur dåliga ni är.

Och återigen jämför du med Hizbollah, alltså du och namo skämmer ut er själva när ni drar den jämförelsen. Alla förutom patriotiskt hjärntvättade kurder vet vilken klass och elit Hizbollah har medan ni kurder i praktiken är bönder med högafflar. För att sätta in jämförelsen i perspektiv är det som att jämföra USA med Somalia(hade jämfört med Kurdistan men nu finns ju inte en stat som heter så)

PKK har alltså 500 miljoner Euro/år och Hizbollah har 200-400 miljoner dollar/år. Ni har alltså mer pengar, något din polare namo klagade över hela kvällen igår att ni inte hade.

Kan du tänka dig att den sämre finansierade organisationen i ett litet land som består av 1.5 miljoner Shia lyckats göra sånt avtryck på kartan? Kan du tänka dig att de hade gjort ner PKK/YPG/Peshmerge på någon timme?
Hur kommer det sig hur kommer det sig att det sämre finansierade lilla folket enligt dina egna siffror totalt överklassar bönder som kurderna?
Fan alltså du är så korkad så att jag tycker synd om dig och då är jag den känslokalla typen. Jag sysslar inte med välgörenhet, men den här gången ska jag göra ett undantag. Jag gör det inte för att hjälpa andra, jag gör det för att hjälpa mig själv. HIZbulla är världens bästa militär. Så nu sa jag det och hädanefter så håller du tyst din enhjärncelliga varelse.

Va fan säger du att vi är 200 miljoner för? Vi är runt 40 miljoner totalt i dem fyra länderna.

Turkiet - 22,5
Iran - 9-13
Irak - 6
Syrien - 2,5
Europa - 1,5
Citera
2014-09-23, 15:05
Medlem
Vad händer vid Kobane, hur går det igentligen?
Citera
2014-09-23, 15:09
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av interiorcore
Fan alltså du är så korkad så att jag tycker synd om dig och då är jag den känslokalla typen. Jag sysslar inte med välgörenhet, men den här gången ska jag göra ett undantag. Jag gör det inte för att hjälpa andra, jag gör det för att hjälpa mig själv. HIZbulla är världens bästa militär. Så nu sa jag det och hädanefter så håller du tyst din enhjärncelliga varelse.
En utav världens bästa militärer inte den bästa. Personangrepp kan vi lägga åt sidan.

Citat:
Va fan säger du att vi är 200 miljoner för? Vi är runt 40 miljoner totalt i dem fyra länderna.

Turkiet - 22,5
Iran - 9-13
Irak - 6
Syrien - 2,5
Europa - 1,5

Var en överdrift ifrån min sida.
Citera
2014-09-23, 15:21
Medlem
SoulAmazins avatar
I Irak säger man att IS har ett väldigt stort stöd från den lokala sunni-befolkningen, men hur ligger det till i Syrien? Majoriteten av syrierna är ju sunniter, och den uppfattningen jag alltid har haft är att Assad har ett stort stöd från nästan alla grupper i Syrien. Är sunniterna i Syrien såpass mer sekulariserade än dem i Irak?
Senast redigerad av SoulAmazin 2014-09-23 kl. 15:24.
Citera
2014-09-23, 15:23
Medlem
interiorcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vivjsh
Fast Anfal är inte erkänt som ett folkmord av något internationellt samfund? Och inte heller var det bara kurder som drabbades av Anfal, det var ju andra folkgrupper också? Och innan kampanjen hade kurder beväpnat sig och stridit emot statsapparaten i flera årtionden? Inklusive genom att alliera sig med fiendestater?
Låt mig gissa är du en nestorian som försöker profitera på andras missär? Al-anfal är vist erkänt som ett folkmord.
Citat:
Article 2 of the 1949 United Nations Convention on the Prevention and Punishment of the Crime of Genocide defines Genocide as "acts committed with intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnical, racial or religious group". In December 2005 a court in The Hague ruled that the killing of thousands of Kurds in Iraq in the 1980s was indeed an act of genocide.[22] The Dutch court said that it was considered "legally and convincingly proven that the Kurdish population meets the requirement under the Genocide Conventions as an ethnic group. The court has no other conclusion than that these attacks were committed with the intent to destroy the Kurdish population of Iraq."
https://en.wikipedia.org/wiki/Al-Anfal_Campaign#Aftermath

Till och med staten som du bor i nu erkäner al-anfal som folkmord.
Citat:
Sweden, Norway and the United Kingdom officially recognize the Anfal campaign as genocide.[7] On December 5, 2012, Swedish parliament Riksdag adopted a resolution by the Green party to officially recognize Anfal as genocide. The resolution was passed by all 349 members of parliament.[8] On February 28, 2013, British House of Commons formally recognized the Anfal as genocide following a campaign led by Conservative MP Nadhim Zahawi.[9]

Vad har vanliga och oskylda människor att göra med en väpnad konflikt din nestorian?
Citera
2014-09-23, 15:39
Medlem
Citat:
Sluta skriva kurder, skriv vilken grupp du pratar om, kurder finns på båda sidorna vore sig du gillar det eller inte, det är bara att erkänna att ni har massa islamister som vill leva i ett Kalifat med sharia lagar .

Och nej IS har i början inte attackerat YPG, deras första strider var mot SAA i Raqqa, Dir Ezzor, Aleppo, Damaskus, Qalamoun, det är dags för en sån video igen
https://www.youtube.com/watch?v=piN_MNSis1E&list=UU8c8QFrDO7PO9JuYM1G1dlw
Som du ser var IS en del av "rebellerna" i början (precis som Jabhat al-Akrad), du kan se vid 1,32 text att IS var med i attackerna på Meng flygplats.

Det finns kurder bland alla grupper i Syrien och Irak, dock finns det tusentals turkar bland daesh, men det skrivs att det är kurder.

Daesh bröt sig ur FSA, självklart i allra början de stred mot regimen. Men deras fokus har enbart varit kurder i 2 år nu.

Al-akrad är starkt allierad med YPG, och de är kurder, finns araber med också. Dessa är håller sig till ett område. På senare tid har de hamnat i intensiva strider med isis.
Citera
2014-09-23, 15:40
Medlem
interiorcores avatar
Kurderna vill samarbeta med koalitionen.
Citat:
(Reuters) - The dominant Kurdish political group in Syria welcomed U.S.-led strikes on Islamic State militants in the country and said on Tuesday that it wanted to coordinate on confronting the militant group.

"We look forward to coordinating with the (anti-Islamic State) coalition in the face of terrorism, which threatens all human values in the Middle East," Democratic Union Party (PYD) leader Salih Muslim said in a statement.
Citera
2014-09-23, 15:47
Bannlyst
Citat:

Till och med staten som du

Nu får du ta och lugna ner dig med dina lögner.

Citat:
While British, Swedish, Norwegian and South Korean parliaments have all recognised the al-Anfal campaign as constituting genocide, no governments have done so - except for that of Iraq.

Citat:
But the current British government argues that proclaiming events like al-Anfal to be a genocide must take place in the courts, and cannot be recognised by a political body.

Citat:
"In the UK we all agree that Saddam's Anfal campaign was an appalling crime, and we all acknowledge the suffering of the Iraqi Kurds. But the recognition of a genocide can only be done by a judicial body. It is not up to a government to say what is or is not a crime," explained John Mitchell, the British deputy consul general to the KRG. "There has not been an international tribunal that has ruled that Anfal was an act of genocide."

http://www.aljazeera.com/indepth/features/2014/04/iraq-kurds-press-states-recognise-genocide-anfal-201441371637191288.html

Du snackar otroligt mycket skit och blir motbevisad gång på gång

Det utfördes inget systematiskt "folkmord" gentemot kurder på grund av er etnicitet. Faktum är att kurder beväpnat sig illegalt och stridit emot diverse stater genom terrorattentat bl.a. När staten sedan går till motoffensiv tas offerkoftan på och folkmordsanklagelser flyger åt alla olika håll.

Om ni inte är beredda på att strida, varför inleder ni något?

Och sedan den så kallade "massakern". Det var 30 pers som dog. Snacka om massaker
Citera
2014-09-23, 15:50
Medlem
interiorcores avatar
Citat:
Sluta skriva kurder, skriv vilken grupp du pratar om, kurder finns på båda sidorna vore sig du gillar det eller inte, det är bara att erkänna att ni har massa islamister som vill leva i ett Kalifat med sharia lagar .
Nej. Det fanns kurder bland IS, men inte längre eftrsom de avrättat alla. En del blev beskyllda för spioneri och andra för att de vägrade delta i offensiven mot Kobane.

Alla vet vad man menar när man skriver kurder, du är väl inte efterbliven eller? Det är inte bara vi kurder och icke-kurder på flashback som skriver och säger det, även politiker och militärer säger det. Amerikanerna säger we probely need to cooperate whit some turks, some syrian kurds and jordaniens. Vill du tillhöra minoriteten som inte rättar sig efter ledet så varsegod.
Citera
2014-09-23, 15:50
Bannlyst
Det är alltid likadant med kurder.

Man börjar med att gråta ut och säger att Turkiet är en förtryckarstat. När sedan kriget mot Irak går åt helvete och man blir sönderdemolerade så flyr man just till Turkiet och ber dem att öppna sina gränser. Detta gör turkarna, och kurderna tackar för detta genom att utföra terrorattentat gentemot Turkiet några år senare.

När kurderna flytt Turkiet tar Syrien emot dessa flyktingar. Några år senare kravallar de i Kamishli.

Interiorcore och andra hedersmördande kurder på Flashback beklagar sig över USA och hela västvärlden för att de inte finansierar kurderna än mer, men faktum är att ni aldrig hade fått en autonomi om det inte vore för västvärlden, och om det inte vore för västvärlden hade hela krg varit IS-land just nu. Varför visar ni ingen tacksamhet?

När ni blir våltagna i Ayn al Arab flyr ni återigen till Turkiet och ber om deras hjälp. Hur många gånger ska detta upprepas?

Otacksamma kräk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in