2014-09-23, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av interiorcore
Nej. Det fanns kurder bland IS, men inte längre eftrsom de avrättat alla. En del blev beskyllda för spioneri och andra för att de vägrade delta i offensiven mot Kobane.

Sluta snacka skit. Max ett tiotal har dödats, om det ens stämmer. Din källa var rudaw, vilket utan konkurrens är den sämsta källan i hela Mellanöstern.

Faktum är att det finns hundratals - kanske t.o.m. tusentals - kurder, som strider med IS. Även många som räknas in i turk-statistiken är kurder. För sanningen är den att dom flesta IS-terrorister som kommer från Turkiet, kommer från städer med kurdisk majoritet. Och er historia präglas av fanatisk islamism, så det är ju inga konstigheter egentligen.
Citera
2014-09-23, 16:15
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuzzMeeks
Svaret kom snabbt, Israel har för någon timme sedan skjutit ner ett av de syriska regimens stridsflygplan (något som svenska media inte verkar vilja rapportera om). Det är en koordinerad attack mot IS och den syriska regimen för att hjälpa FSA/AL Nusra och annat islamistpack i att störta Al Assad och bereda väg för en gaspipeline från Saudi/Qatar till Europa via Turkiet. Enorma pengar står på spel och det gynnar dessutom petrodollarn i en jämförelse med om gas kommer från Ryssland till Europa.

http://www.zerohedge.com/news/2014-09-23/israel-joins-fighting-shoots-down-syrian-warplane-which-acted-threatening-manner
Över sitt eget luftrum. Det var således det syriska planet som stod för den aggressiva handlingen då det kränkte israeliskt luftrum:
http://rt.com/news/189856-israel-plane-syria-shot/

Planet blev för övrigt nedskjutet av en defensiv patriotrobot:
Citat:
“Moments ago a Syrian aircraft infiltrated Israeli airspace. The IDF (Israel Defense Forces) intercepted the aircraft in mid-flight, using the Patriot air defense system,” a military statement said. The type of plane was not disclosed.
Citera
2014-09-23, 16:17
Medlem
interiorcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vivjsh
Sluta snacka skit. Max ett tiotal har dödats, om det ens stämmer. Din källa var rudaw, vilket utan konkurrens är den sämsta källan i hela Mellanöstern.

Faktum är att det finns hundratals - kanske t.o.m. tusentals - kurder, som strider med IS. Även många som räknas in i turk-statistiken är kurder. För sanningen är den att dom flesta IS-terrorister som kommer från Turkiet, kommer från städer med kurdisk majoritet. Och er historia präglas av fanatisk islamism, så det är ju inga konstigheter egentligen.
Sanningen är att du bara vill smutskasta, sprida falska rykten samt profitera på andras folkmord. Med andra ord du är en tvättäkta nestorian. Varför är du så mån om att demonstrera praktexempel?

Jag har skrivit en hel del om turkarna som är med i ISIS och jag har även skrivit om kurderna som "var" med i ISIS. Andra har också berört ämnet och citerat fakta och siffror. Orkar varken leta upp eller göra om det. Däremot så är du välkommen att baka upp din desinformation med källa.
Senast redigerad av interiorcore 2014-09-23 kl. 16:21.
Citera
2014-09-23, 16:37
Medlem
ISIS frammarsch på alla fronter i Kobane har stoppats, dock pågår det mycket intensiva strider. Vi får se vad Turkiets nästa steg blir.

Södra fronten är det mest intensiva, fullt skalligt krig med allt som finns tillgängligt.

Hittills har 250-300 barbarer dödats, det har gått nu 8 dagar. YPG förluster rapporteras alltid när det blir lugna luckor i striderna. Det kommer senare.
Senast redigerad av Olle01 2014-09-23 kl. 16:40.
Citera
2014-09-23, 16:44
Medlem
Alla de tusentals kurder som återvänt från gränsen mot Turkiet, har påbörjat sin militära träning. Några stycken vägrar, och rusar mot fronten omedelbart.
Citera
2014-09-23, 16:54
Medlem
BuzzMeekss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
Över sitt eget luftrum. Det var således det syriska planet som stod för den aggressiva handlingen då det kränkte israeliskt luftrum:
http://rt.com/news/189856-israel-plane-syria-shot/

Planet blev för övrigt nedskjutet av en defensiv patriotrobot:

Allt enligt israelerna själva - och sedan talar vi väl också om Golanhöjderna som tillhör Syrien men är ockuperat av Israel. Det plan som sköts ner var med all säkerhet ute för att slå mot de andra mer "moderata" rebellerna.

I skrivande stund så ser jag nu att Obama anger att USA gick till angrepp i Syrien därför att ett terrorhot var på väg att verkställas i USA om anfallet inte ägd rum. Inte ens det sedvanliga jiddret räcker inte längre till utan allt blir mer och mer förebyggande när argumenten för att attackera inte räcker till.

"Jag måste döda dig nu därför att du kan tänkas döda mig någon gång i framtiden...."
Citera
2014-09-23, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av interiorcore
Varenda nylle i riksdagen röstade igenom förslaget

Jag förstår att du, som kurd och djupt inavlad, har läsförståelseproblem, men försök att hänga med. Jag vet att det inte är lätt för våldtäktsoffer, så jag ska göra det väldigt simpelt för dig. Börja gärna med att lugna ner dig några snäpp. Vi vill inte att du ska gå bärsärkagång och mörda dina systrar, i sann kurdisk tradition.

Jag skrev:
"Fast Anfal är inte erkänt som ett folkmord av något internationellt samfund?"

Du började kackla om att Storbritannien och Gud vet vad "erkänt" det så kallade "folkmordet".

Jag ger sedan en källa på att: "There has not been an international tribunal that has ruled that Anfal was an act of genocide."

Du börjar sedan kackla om riksdagen?

Inte lätt att vara pic kurt kardesler eller picmerga-anhängare.

Citat:
Orkar varken leta upp eller göra om det. Däremot så är du välkommen att baka upp din desinformation med källa.
Du är väldigt selektiv i din informationsdelning här på Flashback. För sanningen är den att kurdiska medier gett uttryck för stor oro på grund av ökad islamism och IS-anhängare inom KRG. Kurder från hela världen har gått med i IS, och det är som sagt inga konstigheter. Kurder har dödat folk i islams namn i flera århundraden, och krg har fler moskéer än självaste Mecka.
Citera
2014-09-23, 17:10
Medlem
Xeliouss avatar
USA sägs ha skjutit iväg 46 Tomahawk som är rätt kraftiga missiler https://www.youtube.com/watch?v=8sa7ZX58Kk4

Någon som har sett någon ny video och hört hur daesh reagerat, hur många som slagits ut?

Jag har mest hittat när de skjuter iväg dom: https://www.youtube.com/watch?v=pXHS2BKVP3Q
i övrigt är det bara en massa falska videos, dessutom har islamisterna/USA-hatarna börjat påstå att "civila" dödats, till exempel i Idlib, har USA bombat där ens?
Senast redigerad av Xelious 2014-09-23 kl. 17:14.
Citera
2014-09-23, 17:15
Medlem
Leskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olle01
ISIS frammarsch på alla fronter i Kobane har stoppats, dock pågår det mycket intensiva strider. Vi får se vad Turkiets nästa steg blir.

Södra fronten är det mest intensiva, fullt skalligt krig med allt som finns tillgängligt.

Hittills har 250-300 barbarer dödats, det har gått nu 8 dagar. YPG förluster rapporteras alltid när det blir lugna luckor i striderna. Det kommer senare.

Se där, IS får snart vända hem till sönderbombade RAQQA med svansen mellan benen
Citera
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vivjsh
När ni blir våltagna i Ayn al Arab flyr ni återigen till Turkiet och ber om deras hjälp. Hur många gånger ska detta upprepas?

Otacksamma kräk.

De är extremt korkade också. Just nu har de en regering i Turkiet som är ganska vänligt inställd mot kurder, många av ministrarna är kurder. Vad gör de här idioterna? Åker in i turkiska gränser och skapar kravaller. Vad tror du händer med opinionen i Turkiet när de ser dessa djur vid gränsen? Konsekvenserna av sin handlande förstår ju inte de här amöborna tyvärr...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olle01

YPG har gått från defensiv till offensiv sedan igår. Det bekräftade Redur Xelil på kurdisk tv igår (Roj tv). YPG har små men viktiga framsteg i Kobanê på både väst och öst. På den södra fronten har situationen inte förändrats.
YPG har även gjort stora framsteg runt omkring Tal Abayed och Tel Hamis. Det går inte bra alls för ISIS med andra ord.
Citera
2014-09-23, 17:17
Medlem
Leskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuzzMeeks
I skrivande stund så ser jag nu att Obama anger att USA gick till angrepp i Syrien därför att ett terrorhot var på väg att verkställas i USA om anfallet inte ägd rum. Inte ens det sedvanliga jiddret räcker inte längre till utan allt blir mer och mer förebyggande när argumenten för att attackera inte räcker till.

"Jag måste döda dig nu därför att du kan tänkas döda mig någon gång i framtiden...."

Vart läste om du om detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in