Citat:
Ursprungligen postat av
cmder
Dricker just nu whey 100% proteinpulver, fungerar bra. Dricker det varje dag. Mitt träningsschema ser ut följande:
Måndag - Löpning (distans)
Tisdag - Gym
Onsdag - Löpning (intervall)
Torsdag - Gym
Fredag - Löpning (distans)
Lördag - Gym
Söndag - Vila
Har mitten av december som mål att bli stark och med bra kondition. Just nu springer jag 5km och ökar 500m varje distanslöp. Frågan är nu då om jag ska börja med Kreatin? Har hört flera som jag känner använda sig utav detta.
Ska på antagning hos Försvarsmakten och siktar att få en plats som Jägarsoldat. Dock är jag osäker om jag skall prova Kreatin för att bygga upp lite snabbare. Vad anser ni som är kunniga inom detta?
Kreatin ger effekt, och det är säkert fördelaktigt vid jägartestet. Dock är det marginella effekter vi talar om. Om du vill och borde bli jägarsoldat så kommer du klara det oavsett, men om du vill gå "all-in" och verkligen göra det bästa så varför inte? Det kostar knappt någonting och kommer med största sannolikhet hjälpa dig, även om hjälpen inte är kanonstor.
Var själv jägare för ca 15 år sedan och kan lugna dig med att om du har normalstyrka, normalkondition tillsammans med lite järnvilja så kommer du klara testet.

Förutsätter att du har hela knän, de kollar de också.