2014-09-17, 16:02
Medlem
Fallmans avatar
Blanda (inte samtidigt när man tar, men de andra timmarna på dygnet) kreatin med alkohol eller kaffe. Vad kan det ge för negativa/(positiva) effekter?
Citera
2014-09-18, 16:54
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Hej!

Tog förut http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/creatine-monohydrate-500-g
Märkte inga större resultat då träningen inte var helt hundra just den perioden.

Har tränat nu ett bra tag utan kosttillskott, och tänker prova lite.. Tänkte börja med Enbart kreatin, och sedan vanlig mat... är det dumt eller ska man stoppa i sig något annat konstigt också?

Har använt aminosyror under träning ibland, men tänker strunta i det och bara köra kreatin.. (Eller båda??)

Kör bara kreatin du, inte nödvändigt att köra något annat samtidigt.

Citat:
Blanda (inte samtidigt när man tar, men de andra timmarna på dygnet) kreatin med alkohol eller kaffe. Vad kan det ge för negativa/(positiva) effekter?

Spelar med högsta sannolik inte någon roll.
Citera
2014-09-18, 17:12
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snaejk
Får man mer kroppsbehåring av kreatin med tanke på dom ökade DHT-nivåerna?
Inte såtillvida att du har genetiska anlag för det.
Citera
2014-09-21, 12:55
Medlem
Fallmans avatar
http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/creatine-xplode-500-g någon som har provat som man berätta lite om den?

Bör man ta kreationer på morgonen eller efter träning, båda funkar men vilken är bäst?
Citera
2014-09-21, 16:26
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/creatine-xplode-500-g någon som har provat som man berätta lite om den?

Bör man ta kreationer på morgonen eller efter träning, båda funkar men vilken är bäst?

Spelar ingen roll när du tar det.

Har inte provat den men tvivlar på att den är bättre än de för 70kr.
Citera
2014-09-23, 11:45
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Hej hej,

skulle det vara något negativt att inta Kreatin tillsammans med sitt vassel direkt efter träning? Om man innan träning intagit aminosyror?

Mvh,
Citera
2014-09-23, 15:04
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Hej hej,

skulle det vara något negativt att inta Kreatin tillsammans med sitt vassel direkt efter träning? Om man innan träning intagit aminosyror?

Mvh,

Nej.
Citera
2014-09-24, 15:14
Medlem
Hej,
Köpte precis en burk kreatin från lokala pulverÅF.
Man har ju hört att efter uppladdningsfasen skall man inta ca 5g/dag.
På min burk, med märket TNC, står det att man skall ta 5g x 3 vid underhållsfasen.
Låter inte 15 gram/ dag mycket i era öron?
Citera
2014-10-14, 19:59
Medlem
Snackade med en kille ang kreatin.. han påstod att första (och enda) dagen han tog det, så tog han det med en kopp kaffe och då skulle ha blivit helt svimfärdig och nästan nästan svimmade. Sedan skulle han ha fått hjärtklappningar(?) och kunde känna sitt hjärta slå eller något åt det hållet. Han skulle även ha pissat typ 20ggr till under dagen och att allt gick "rakt igenom honom".

Han påstod även att han läste att folk som gick på kreatin drack "typ 7L om dagen".

Enligt mig är ovanstående påstående ganska tydligt att han försöker kringå argumentet att erkänna att han tog det fel, att han drack för lite, att det berodde på delvis andra faktorer (itne minst placebo) samt slutklämmen med att man skulle behöva 7L(!!!) vätska per dag på enbart 5g kreatin.

Vad tror ni? Jag säger inte emot att han fick svimfärdig, men att känna pulsen o allt det där.. jag tycker det skriker placebo. Att sedan klämma till med 7L vatten känns som ett typiskt "jag slänger in en slutkläm för att ytterligare "bevisa" min tes".

Vad säger ni?
Citera
2014-10-14, 20:55
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demma

Vad säger ni?

Att din vän borde ställa ner limburken.
Citera
2014-10-27, 12:15
Bannlyst
Dricker just nu whey 100% proteinpulver, fungerar bra. Dricker det varje dag. Mitt träningsschema ser ut följande:

Måndag - Löpning (distans)
Tisdag - Gym
Onsdag - Löpning (intervall)
Torsdag - Gym
Fredag - Löpning (distans)
Lördag - Gym
Söndag - Vila

Har mitten av december som mål att bli stark och med bra kondition. Just nu springer jag 5km och ökar 500m varje distanslöp. Frågan är nu då om jag ska börja med Kreatin? Har hört flera som jag känner använda sig utav detta.

Ska på antagning hos Försvarsmakten och siktar att få en plats som Jägarsoldat. Dock är jag osäker om jag skall prova Kreatin för att bygga upp lite snabbare. Vad anser ni som är kunniga inom detta?
Citera
2014-10-27, 13:38
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmder
Dricker just nu whey 100% proteinpulver, fungerar bra. Dricker det varje dag. Mitt träningsschema ser ut följande:

Måndag - Löpning (distans)
Tisdag - Gym
Onsdag - Löpning (intervall)
Torsdag - Gym
Fredag - Löpning (distans)
Lördag - Gym
Söndag - Vila

Har mitten av december som mål att bli stark och med bra kondition. Just nu springer jag 5km och ökar 500m varje distanslöp. Frågan är nu då om jag ska börja med Kreatin? Har hört flera som jag känner använda sig utav detta.

Ska på antagning hos Försvarsmakten och siktar att få en plats som Jägarsoldat. Dock är jag osäker om jag skall prova Kreatin för att bygga upp lite snabbare. Vad anser ni som är kunniga inom detta?

Kreatin ger effekt, och det är säkert fördelaktigt vid jägartestet. Dock är det marginella effekter vi talar om. Om du vill och borde bli jägarsoldat så kommer du klara det oavsett, men om du vill gå "all-in" och verkligen göra det bästa så varför inte? Det kostar knappt någonting och kommer med största sannolikhet hjälpa dig, även om hjälpen inte är kanonstor.

Var själv jägare för ca 15 år sedan och kan lugna dig med att om du har normalstyrka, normalkondition tillsammans med lite järnvilja så kommer du klara testet. Förutsätter att du har hela knän, de kollar de också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in