2014-09-02, 22:51
Medlem
sweden_lands avatar
Jag har detta
http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/smartsupps-creatine-500g

Det står 3g på morgonen. Stämmer detta? För läser jag t.ex. här http://maxim.se/kreatin-gor-dig-starkare så ska man slänga i sig mycket mer än 3g om dagen.

Har precis börjat med kuren och aldrig använt kreatin innan...
Citera
2014-09-05, 22:05
Medlem
sweden_lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweden_land
Jag har detta
http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/smartsupps-creatine-500g

Det står 3g på morgonen. Stämmer detta? För läser jag t.ex. här http://maxim.se/kreatin-gor-dig-starkare så ska man slänga i sig mycket mer än 3g om dagen.

Har precis börjat med kuren och aldrig använt kreatin innan...
Glöm inte bort att svara på detta när ni får tid
Citera
2014-09-05, 22:12
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Glöm inte bort att svara på detta när ni får tid
Om du bemödar dig att läsa första inlägget i den här tråden står det att den rekommenderade dosen för monohydrat är 5g. Det har inte ändrats.
Citera
2014-09-06, 00:32
Medlem
sweden_lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Om du bemödar dig att läsa första inlägget i den här tråden står det att den rekommenderade dosen för monohydrat är 5g. Det har inte ändrats.
Okej så jag ska alltså ignorera Gymgrossistens på rekommendation på 3g och maxim.se's rekommendation om att hälla i sig 20g. Du får ursäkta min dumhet men jag är väldigt osäker på att hälla i mig en massa pulver.

Efter att ha läst lite mer så kommer jag höja dosen till 5g och nästa gång ska jag köra en sådan uppladdningsfas.
Senast redigerad av sweden_land 2014-09-06 kl. 00:39.
Citera
2014-09-06, 00:43
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Okej så jag ska alltså ignorera Gymgrossistens på rekommendation på 3g och maxim.se's rekommendation om att hälla i sig 20g. Du får ursäkta min dumhet men jag är väldigt osäker på att hälla i mig en massa pulver.

Efter att ha läst lite mer så kommer jag höja dosen till 5g och nästa gång ska jag köra en sådan uppladdningsfas.
Uppladdningsfasen är överskattad, du kan lika gärna köra 5g från början till slut.
Citera
2014-09-06, 00:50
Medlem
HomoNovuss avatar
20g om dagen blir iallafall jag dålig i magen av. Det är alltså 4 gånger om dagen 5g dos dom rekommenderar, inte 20g direkt. 5g räcker gott och det tar inte så mycket längre att ladda upp än om man klämmer i sig. Jag kör en halv dos två tillfällen jag tycker det är lite snällare speciellt om jag redan äter stora portioner under dagen.
Citera
2014-09-07, 21:54
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Hur blir det när man slutar ta kreatinet? Att den där lilla extra explosiviteten försvinner borde ju vara självklart, då den tillkommer med kreatinet men riskerar man att förlora de muskler man lagt på sig om man tränar på i samma takt som när man tog kreatinet?
Citera
2014-09-07, 22:36
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Hur blir det när man slutar ta kreatinet? Att den där lilla extra explosiviteten försvinner borde ju vara självklart, då den tillkommer med kreatinet men riskerar man att förlora de muskler man lagt på sig om man tränar på i samma takt som när man tog kreatinet?
Nej, kreatin är ingen mirakelkur som testosteronkurer där den naturliga tillverkningen sjunker över tiden. Dina muskler förtvinar inte och du behöver ingen PCT eller liknande när du slutar med kreatin. Du kommer förmodligen inte märka så mycket mer än att du kanske klarar en rep mindre i bänken, eller att du går ner ett kilo eller två i ren vätskevikt.
Citera
2014-09-11, 00:34
Medlem
Är det farligt att ta kreatin som har gått ut?
Försökte göra en tråd om detta, men den blev borttagen, antar att jag är för lat som inte orkar rota egenom över 1000 inlägg..
Men svara gärna på frågan
Citera
2014-09-11, 08:56
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xaluh
Är det farligt att ta kreatin som har gått ut?
Försökte göra en tråd om detta, men den blev borttagen, antar att jag är för lat som inte orkar rota egenom över 1000 inlägg..
Men svara gärna på frågan

I regel brukar kosttillskott hålla 5 år längre än vad som står på burken. Konsistensen/smaken kan bli kass men funktionen är bra.
Citera
2014-09-12, 16:44
Medlem
Snaejks avatar
Får man mer kroppsbehåring av kreatin med tanke på dom ökade DHT-nivåerna?
Citera
2014-09-17, 16:00
Medlem
Fallmans avatar
Hej!

Tog förut http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/creatine-monohydrate-500-g
Märkte inga större resultat då träningen inte var helt hundra just den perioden.

Har tränat nu ett bra tag utan kosttillskott, och tänker prova lite.. Tänkte börja med Enbart kreatin, och sedan vanlig mat... är det dumt eller ska man stoppa i sig något annat konstigt också?

Har använt aminosyror under träning ibland, men tänker strunta i det och bara köra kreatin.. (Eller båda??)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in