Citat:
Ursprungligen postat av
Chris1991
Hade det inte varit för Hizbollah hade inte Assad suttit kvar idag.
Du är så arg, du är så arg att du vet inte vad du ska säga för du vet att jag har rätt. När jag läser ditt inlägg i sin helhet tror jag på allvar att du är runt 12-15 år.
Märklig jag tycker samma sak om dig! Var bred på att dra mig tillbaks för det är en snorunge här som jag håller på debattera med. Men märkte du hur illa det låter när jag säger hizbollah blir rövknullade? För det var du som kom med nedsättande uttryck om kurder, hur du påstådd att de blev våldtagna och är som boskap o s v... När du smakade på din egen medicin... kvar blev projicering från din sida.
Citat:
Ursprungligen postat av
Chris1991
Kurdistan finns inte, och det lilla ni hade som KRG/Rojava håller IS på att ta ifrån er.
Ska det vara en förolämpning?
Citat:
Ursprungligen postat av
Chris1991
När skulle det vara isåfall om Hizbollah grundades som ett indirekt svar på Israels ockupation. Du säger emot dig själv vilket åter stryker min tes om att du inte har någon aning om vad du pratar om.
Hur dum är du för fan? Hur i helvete säger jag emot mig själv? Det var ett gäng simpla terrorister som använde sig av självmordsbombningar och blandade sig in i civilbefolkningen för att komma undan. År 1982! Iran finns också på libanesisk mark och förvandlar hisbollah gradvis till den organisation de är nu. Sen har jag aldrig sagt att Israel inte ockuperade Libanon.
Citat:
Ursprungligen postat av
Chris1991
Det är alltså en video med en samling riktigt footage. Råmaterial från slagfältet. Du vet inte vad propaganda är eller hur?
Videon säger mig ingenting för fan! Jag vet inte ens vad som pågår i den, de skjuter på något men vad, soldater, stridsvagnar, misstänkta mål? ISIS gör också såna propaganda videos. Vinner de, förlorar de? Videon är gjord i syfte att vissa "vinande" hisbollah: att allting går väl. Men verkligheten är det motsatta, det kallas för propaganda.
Men håller du med mig om att det är finansiering och vapen som gör en militär eller organisation framgångsrik. Om vi lägger hisbollah åt sidan så är det precis det som gör ISIS framgångsrik, givetvis träning och erfarenhet krävs också. Var hade hisbollah varit om inte för den enorma finansiering som Iran står för? För hisbollah är varken bättre krigare eller är mer bestämda än någon annan organisation.
Citat:
Ursprungligen postat av
vivjsh
Har inte kurderna fått vapen och hjälp av Iran och resten av omvärlden menar du? Ingen hjälp av det internationella samfundet genom no flight zones m.m.?

Inte så som hizbollah fick. Dessutom är hizbollah en organisation men kurder är en folkgrupp.