2014-09-22, 20:26
Medlem
namos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris1991
Hizbollah valt att leverera, att utveckla sin militära kapacitet, att genom beslutsamhet till sist driva ut Israel ur Libanon. Att genom beslutsamhet vända kriget i Syrien och att genom beslutsamhet till sist bli en utav världens bästa militärer.
Vilka fantasier du har! Kriget i Syrien har inte vänts din jävla dumskalle! Israel drog sig bort för att FN la sig in! Hizbollah är inte världens bästa militär, det är ingen militär: det är världens största terrorist organisation i konkurrens med ISIS.
Citat:
Vad kacklar du om? Alla vet att Iran stödjer Hizbollah vad är grejen? Avis?
Erkänn det för fan! Kom inte med korkade påhittade fakta om att de skulle ha klarat allt på egen hand. Hisbollah = blir rövknullad av persiska bögar - får vapen och pengar Varför ska man bli avundsjuk på det? Låt Kurdistan gå under om det ska vara på det viset.

Citat:
Du är så fruktansvärt okunnig, jag råder dig att sluta tala för du skämmer ut dig.

Hizbollah har haft uniform sen 1989 och de slogs på öppna fält. Här är en video med sammansatta Hizbollah operationer mot Israel 1990-2000: https://www.youtube.com/watch?v=DVFsf2Tnrss
Blev du lite små ägd nu?
Vi pratar om tiden innan de fick sina uniformer d v s konflikten med Israel som du tog upp. Hizbollah innan de fick sina uniformer brukade gömma sig bland kvinnor och barn. Det kan de göra än idag för deras taktiker är fortfarande terrorist taktiker.

Kom inte hit med jävla propaganda videon för fan!

I Libanon var det armén som slogs och besegrade de obetydliga grupperna av ISIS, men jag är säker på att idioter som du påstår att det var hisbollah.
Senast redigerad av namo 2014-09-22 kl. 20:28.
Citera
2014-09-22, 21:27
Medlem
bernad_laws avatar
Trams raderat, varningar utdelade. /Mod
Citera
2014-09-22, 21:57
Medlem
Hittills har minst 3000 personer återvänt från turkiska gränsen efter lämnat, äldre och barn. För att delta i striderna i Kobane. Turkiet fortsätter att bekämpa kurderna på båda sidorna av gränsen, dock har en del öppnats fullkomligt, överkörd av folkmassor.
Citera
2014-09-22, 22:00
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namo
Vilka fantasier du har! Kriget i Syrien har inte vänts din jävla dumskalle! Israel drog sig bort för att FN la sig in! Hizbollah är inte världens bästa militär, det är ingen militär: det är världens största terrorist organisation i konkurrens med ISIS.
Hade det inte varit för Hizbollah hade inte Assad suttit kvar idag.
Du är så arg, du är så arg att du vet inte vad du ska säga för du vet att jag har rätt. När jag läser ditt inlägg i sin helhet tror jag på allvar att du är runt 12-15 år.
Citat:
Erkänn det för fan! Kom inte med korkade påhittade fakta om att de skulle ha klarat allt på egen hand. Hisbollah = blir rövknullad av persiska bögar - får vapen och pengar Varför ska man bli avundsjuk på det? Låt Kurdistan gå under om det ska vara på det viset.
Kurdistan finns inte, och det lilla ni hade som KRG/Rojava håller IS på att ta ifrån er.

Citat:
Vi pratar om tiden innan de fick sina uniformer d v s konflikten med Israel som du tog upp. Hizbollah innan de fick sina uniformer brukade gömma sig bland kvinnor och barn. Det kan de göra än idag för deras taktiker är fortfarande terrorist taktiker.
När skulle det vara isåfall om Hizbollah grundades som ett indirekt svar på Israels ockupation. Du säger emot dig själv vilket åter stryker min tes om att du inte har någon aning om vad du pratar om.
Hizbollah har mer eller mindre hela tiden haft militära uniformer, de är proffs, proffs springer inte omkring civilklädda.

Citat:
Kom inte hit med jävla propaganda videon för fan!
Det är alltså en video med en samling riktigt footage. Råmaterial från slagfältet. Du vet inte vad propaganda är eller hur?

Citat:
I Libanon var det armén som slogs och besegrade de obetydliga grupperna av ISIS, men jag är säker på att idioter som du påstår att det var hisbollah.
Va?
Senast redigerad av Chris1991 2014-09-22 kl. 22:02.
Citera
2014-09-22, 22:04
Medlem
Verkar inte sannolikt att daesh/is lidit mycket större förluster än ypg. Visst är det lättare att försvara än att anfalla och YPG sitter väll och krypskyttar men ändå...
Citera
2014-09-22, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Momento
Verkar inte sannolikt att daesh/is lidit mycket större förluster än ypg. Visst är det lättare att försvara än att anfalla och YPG sitter väll och krypskyttar men ändå...

YPG har otroligt många krypskyttar, visst alla dessa vapen är använda sen tidigare och av äldre modell. Men det hindrar inte de från att skjuta hål genom isis. förutom de, har de enstaka tanker, artilleri, Antiflyg. Mesta av de militära fordonen är snodda av isis.

Isis krigar utan hjärna, utan det är allahu akbar sen rakt fram. Man ska även inte underskatta 30 års erfarenhet från PKK som nu givits till YPG.

Dock är striderna i Kobane lite annorlunda, finns obekräftade uppgifter som säger att turkiska generaler är på plats och mobiliserar attackerna. Sedan har tåg, lastade med pansar skickats till isis från Turkiet.
Citera
2014-09-22, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olle01
YPG har otroligt många krypskyttar, visst alla dessa vapen är använda sen tidigare och av äldre modell. Men det hindrar inte de från att skjuta hål genom isis. förutom de, har de enstaka tanker, artilleri, Antiflyg. Mesta av de militära fordonen är snodda av isis.

Isis krigar utan hjärna, utan det är allahu akbar sen rakt fram. Man ska även inte underskatta 30 års erfarenhet från PKK som nu givits till YPG.

Dock är striderna i Kobane lite annorlunda, finns obekräftade uppgifter som säger att turkiska generaler är på plats och mobiliserar attackerna. Sedan har tåg, lastade med pansar skickats till isis från Turkiet.
Ok. Har civila dödats?
Citera
2014-09-22, 22:19
Medlem
Chris1991s avatar
Till mina kurdiska vänner i tråden och även alla andra

Hizbollah använder drönare igen bombar IS/Nusra mål i Qualamon området:
https://www.youtube.com/watch?v=y_hMu0UG_3I

Israel skiter nog på sig nu när de ser vad Hizbollah har kommit över.
Senast redigerad av Chris1991 2014-09-22 kl. 22:21.
Citera
2014-09-22, 22:20
Medlem
Citat:
Jag är rätt så säker på att IS lidit större förluster än YPG runt Kobane, eftersom YPG lyckades tömma byar på dess befolkning innan man lämnade byarna.

Citat:

PKK är väl rätt så erfarna av SIB (Strid i bebyggelse/Urban warfare) från kriget mot Turkiet i slutet av 80-talet till slutet av 90-talet. Då höll sig inte PKK endast i bergen utan höll sig i byar och mindre städer, också. Därför YPG kan försvara sig såpass bra runt Kobane.

Det många glömmer är och tror är att kriget om Kobane pågått i 1-2 veckor, fel! De har pågått i över ett år och, YPG har varit isolerad av IS och Turkiet, ändå har man klarat sig såpass bra.

Ett taktik YPG använder är att många av dess krypskyttar är kvinnor, eftersom kvinnor har mer tålamod än män.
Citera
2014-09-22, 22:22
Medlem
Citat:
Ok. Har civila dödats?
Ca 800 civilister är försvunna, man vet inte om dessa gömmer sig, dött, blivit tillfångatagna, mördade, ingen vet.

Citat:
Till mina kurdiska vänner i tråden och även alla andra

Hizbollah använder drönare igen bombar IS/Nusra mål i Qualamon området:
https://www.youtube.com/watch?v=y_hMu0UG_3I

Bomben är i slutet, i början är det bara spaning.

Israel skiter nog på sig nu när de ser vad Hizbollah har kommit över.
Varför skulle kurderna bry sig om vad Hizbullah har? Bra för de att de har kommit över drönare, tror kurderna är bara glad över att Hizbullah dödar råttor med sina drönare.
Senast redigerad av Qandil 2014-09-22 kl. 22:25.
Citera
2014-09-22, 22:24
Medlem
En fråga, hur har kriget påverkat befolkningen vid sydkusten.

Jag kan tänka mig att mat och bensinpriset stigit, och att många flytt dit, men bortsett från detta hur har livet ändrats där för befolkningen?
Citera
2014-09-22, 22:27
Medlem
Citat:

snälla sluta knarka och vakna upp ur din bubbla för fan. IS pissar på kommunist kurderna just nu i Syrien, det är bara en tidsfråga innan Kobane faller, IS är redan framme vid själva stadens portar. Saken är den att kommunist nationalist packet i Kobane inte har någon som kan komma till deras räddningn nu. Så ifall IS vill ta staden kommer de ta den. Och jag hoppas på ren slakt av kommunist skräpet samt en massa HD videos från IS som dokumenterar det hela.

Kurderna i denna tråd är så jävla uppblåste att det inte är sant. Men jag pissar på er alla. Stick ner o hjälp era landsmän då ifall ni har balls istället för att leka här som att kurdmilisen är rena rama Rambo armén.

De höll på att bli överkörda i Irak med tills omvärlden reagerade.

ISIS krigar utan hjärna? Om nått så har de hjärna. Överlevt 10 år i Irak där USA och shiaregimen gjort allt för att utrota de. Samt expanderat till Syrien och fortsätter att växa...
Slåss mot kommunist nationalist kurdiskt skräp, slåss mot moderata rebeller, slåss mot Assads skräp och slåss mot Shiaskräpet i Irak.
Och de krigar utan hjärna? Gå o sov.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in