2014-09-22, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Pengafråga tror jag, för 10 år sen så fanns det mer konkurrens i svensk tennis på singelsidan.
Åter till DC, Sverige spelar emot Lettland i Jönköping, samma vecka som Basel 500, där Gulbis spelar. Frågan är om Johan Brunström kommer till start? Jag tvivlar, så det blir nog ett ungdomslag
ifrån Sverige sida.

Ja ,det lär väl bli Lindell och Ymer igen ,beroende på hur dom spelar kommande veckor.
Citera
2014-09-23, 20:32
Medlem
E.Ymer vidare i USA 7-5 6-3 mot James Mcgee.
Citera
2014-09-23, 21:36
Medlem
Och Lindell stod för en riktig skräll när han slog Zeballos , 7-6 (10-8) 4-6 6-3 ,i sista set verkade dock ZZeballos lida av någon skada(såg sista).Men kul med evancemang.
Citera
2014-09-24, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ja ,det lär väl bli Lindell och Ymer igen ,beroende på hur dom spelar kommande veckor.

Ymer är nog glasklar på en av singlarna trots att grus är hans främsta underlag. Lindell däremot på snabb hardcourt. Nej nej nej. NEJ! Lindell är topp 150 just nu på grus men jäkligt osäkert kort på hardcourt. Han har inte spelat hardcourt-tävlingsmatch på 13 månader (Brazil F6 19/8 2013) . Finns bättre alternativ på hardcourt.

Jag hade tagit ut truppen enligt följande

S1: Elias Ymer
S2: Patrik Rosenholm
Dubbel: Brunström/Arvidsson

Lindstedt lär inte missa en ATP500 för denna DC-matchen, särskilt nu när han gått tungt på slutet med egen skada samt olika partners varje vecka pga skada på Kubot.
Sedan vore det verkligen på tiden att kämpen Patrik Rosenholm äntligen får chansen i DC efter att blivit tveksamt bortplockad i sista stund många gånger
Senast redigerad av Grustennis 2014-09-24 kl. 15:42.
Citera
2014-09-24, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grustennis
Ymer är nog glasklar på en av singlarna trots att grus är hans främsta underlag. Lindell däremot på snabb hardcourt. Nej nej nej. NEJ! Lindell är topp 150 just nu på grus men jäkligt osäkert kort på hardcourt. Han har inte spelat hardcourt-tävlingsmatch på 13 månader (Brazil F6 19/8 2013) . Finns bättre alternativ på hardcourt.

Jag hade tagit ut truppen enligt följande

S1: Elias Ymer
S2: Patrik Rosenholm
Dubbel: Brunström/Arvidsson

Lindstedt lär inte missa en ATP500 för denna DC-matchen, särskilt nu när han gått tungt på slutet med egen skada samt olika partners varje vecka pga skada på Kubot.
Sedan vore det verkligen på tiden att kämpen Patrik Rosenholm äntligen får chansen i DC efter att blivit tveksamt bortplockad i sista stund många gånger
Tvivlar på att Johan.B ställer upp i en DC samma vecka som 500, så kanske lägga in Lindell där?
Citera
2014-09-24, 22:25
Medlem
Citat:
Tvivlar på att Johan.B ställer upp i en DC samma vecka som 500, så kanske lägga in Lindell där?

Lindstedt då? var inte han tillbaks i spel nu , nog tror jag han ställer upp?

edit: annars är väl Ymer ett möjligt allternativ i dubbel med, han spelar en del ändå.
Senast redigerad av pederN 2014-09-24 kl. 22:42.
Citera
2014-09-24, 23:04
Medlem
Lindell klar för kvart, slog Geovanni Lapentti med 7-5 7-5 möter Velotti i kvarten.
Citera
2014-09-24, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Lindstedt då? var inte han tillbaks i spel nu , nog tror jag han ställer upp?

edit: annars är väl Ymer ett möjligt allternativ i dubbel med, han spelar en del ändå.
RL spelar nog inte heller, han spelade denna vecka med en ny partner och förlorade direkt!
Citera
2014-09-25, 09:15
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Innebär detta måhända att Lindell är ny Sverigeetta efter denna vecka om ingen av dem tar någon mer poäng? Han ligger 12 poäng bakom Ymer just nu så det bör bli jämnt i alla fall.

Gällande DC-laget så tycker jag absolut att Johan Brunström ska starta om han är tillgänglig och vad gäller dubbeln så undrar jag vad som hände med Andreas Siljeström. Han var väl åtminstone ganska hyfsad för något år sedan.

Värt att notera är att vår "gamle" vän Goffin fortsätter klättra som en galning. Ser nu att han har plockat nio placeringar senaste veckan och är uppe på plats 26. Ymer ska nog inte skämmas för mycket för den där förlusten i alla fall. Har tyvärr inte hunnit följa tennisen så mycket senaste veckorna så jag vet inte vilket resultat belgaren har gjort för att åstadkomma det hoppet.
Citera
2014-09-25, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Innebär detta måhända att Lindell är ny Sverigeetta efter denna vecka om ingen av dem tar någon mer poäng? Han ligger 12 poäng bakom Ymer just nu så det bör bli jämnt i alla fall.

Gällande DC-laget så tycker jag absolut att Johan Brunström ska starta om han är tillgänglig och vad gäller dubbeln så undrar jag vad som hände med Andreas Siljeström. Han var väl åtminstone ganska hyfsad för något år sedan.

Värt att notera är att vår "gamle" vän Goffin fortsätter klättra som en galning. Ser nu att han har plockat nio placeringar senaste veckan och är uppe på plats 26. Ymer ska nog inte skämmas för mycket för den där förlusten i alla fall. Har tyvärr inte hunnit följa tennisen så mycket senaste veckorna så jag vet inte vilket resultat belgaren har gjort för att åstadkomma det hoppet.

Nej Ymer kommer va före om Lindell förlorar kvarten ,han har 15 poäng denna vecka just nu och Ymer har 7 för segern i första rundan.

Goffin vann förra veckan i Frankrike , slog bla Tzonga i kvarten.
Citera
2014-09-25, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos

Siljeström kanske vore ett alternativ, han spelar ju en del futures fortfarande.
Citera
2014-09-25, 13:02
Medlem
Citat:
Siljeström kanske vore ett alternativ, han spelar ju en del futures fortfarande.

Om inte Gulbis spelar vad ställer Lettland upp med för lag då egentligen? Känns som vi har bra chans än vilka som spelar dubbeln
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in