2014-09-19, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiwin
Kanske borde skapas en "Inte rasist men"- sida, fast som hänger ut is-personer på samma sätt.

Ja, varför inte. Kunde heta:
"Inte jihadist men..."
Citera
2014-09-19, 20:21
Medlem
TripleXLs avatar
De röstar på MP och bor innanför tullarna
Citera
2014-09-21, 07:01
Medlem
BoyzNTheHoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiwin
Lägg gärna upp domarna här, tycker också det är intressant.

Jag har tagit fram några domar på fem olika personer från Sverige som rest ner till Syrien/Irak i syfte att se ifall några av dessa hade någon kriminell bakgrund. Fyra av dessa personer jag kommer lägga ut är döda idag, en lever vad jag vet.

Muhamed Kopriva (bild), f. 1991 från Göteborg. Dog våren 2013 i strid. Dömd 2010 för grov stöld och narkotikabrott samt 2011 för narkotikabrott. Dömdes även 2008 för rån och misshandel.

El Moatassem El Hassan (bild) från Borås, f. 1994. Dog hösten 2013 i en självmordsbombning i Syrien, Sveriges förste självmordsbombare utomlands. Dömd 2012 för stöld.

El Mounzer El Hassan (bild) f. 1990, är även han från Borås, men bodde den senaste tiden i Malmö. Är halvbror till Moatassem som nämndes tidigare. Blev dödad i Libanon där han var efterlyst för att ha hjälpt självmordsbombare med bombbälten. I detta fall har jag inga domar utan bara två FUP:ar, varav en har lett till dom och den senaste ej har lett till någon dom än. Och kommer ju aldrig göra heller eftersom Mounzer El Hassan dog i somras. Dessa två FUP:ar rör narkotikabrott från 2012, samt ytterligare ett narkotikabrott från 2013.

Bilal Sellman (bild) f. 1994, som blev känd i.o.m Uppdrag gransknings program ''Bilals Jihad'' som sändes i våras. Bilal kom från en förort till Stockholm och reste till Syrien under 2013. Han dog under hösten samma år. Bilal dömdes 2012 för att ha misshandlat sin pappa.

Dessa ovan är som sagt döda, nu tar vi en som fortfarande lever (vad jag vet iallafall )

Nu kommer vi till den omtalade Mirsad Bektasevic (med passande bild) som är den i detta gäng som är dömd flest gånger - bl.a 2012 för olovlig körning, 2013 för bl.a grovt vapenbrott och narkotikabrott, samt 2014 för grov olovlig körning och brott mot knivlagen. Även innan 2012 har Bektasevic dömts för en rad brott både i Sveirge och utomlands, han dömdes ju bl.a i Bosnien för terroristbrott. Och han varvar detta med att åka ner till Syrien och slåss lite för att sedan komma hem igen. Verkar tycka om att röka weed rätt ofta enligt personutredningarna, där han uppges ha ett cannabis-missbruk.

OBS kan även tillägga att flera av dessa INTE stred för IS utan för andra terrorgrupper i samma länder.
Citera
2014-09-24, 18:53
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MenVadSaDuNu
Man önskar att någon kunna bilda ett medborgargarde som gör "besök" hos kända ISIS-sympatisörer i Sverige kanske. Eller kanske den demokratiska vägen är att föredra - en antiförening, som motverkar, punktmarkerar, stör o håller koll på dem, samt informerar allmänheten om dem. Skulle säkerligen skulle vara "farligt", för jag tror inte ISIS-sympatisörer håller god demokratisk sed direkt.
AFA och SMR kanske kan gå samman i gemensam icke-demokratisk kamp för en gångs skull .

Som vad då, gör exakt likadant som de kidnappning och förnedrar dem mot deras tro & religion och sen skär halsen av de och sen lägger upp det på någon videosajt?
Citera
2014-09-29, 19:35
Medlem
Grandiosos avatar
De har lämnat Sverige för att kriga för IS

Citat:
De har lämnat tryggheten i Sverige för att strida för IS - världens mest fruktade terrornätverk.
Lönen är krigsbytet, och där ingår bland annat tillfångatagna kvinnor som utnyttjas som sexslavar.

– Man kan inte bli muslim och samtidigt kämpa för att få ett demokratiskt land, säger jihadisten "Muhajir".

I dag publicerar Expressen namn och bild på 21 svenskar som strider eller har dött för IS.

http://www.expressen.se/nyheter/de-har-lamnat-sverige-for-att-kriga-for-is/
Citera
2014-10-02, 12:24
Medlem
Kiwins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyzNTheHood

OBS kan även tillägga att flera av dessa INTE stred för IS utan för andra terrorgrupper i samma länder.

Tack! Det var välskrivet inlägg och väldigt intressant. Känns som att dessa killar inte hade speciellt mycket hopp om livet, vilket man (jag) hade anat.
Bra grävt där
Citera
2014-10-04, 04:47
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Kommer dessa Jihadister permanentutvisas nån gång för hot mot rikets säkerhet?
Citera
2014-10-04, 16:58
Medlem
Admiral Krags avatar
Jag är lite förvånad faktiskt
http://www.expressen.se/nyheter/har-ar-svenskarna-som-krigar-for-is/
är araber kända för att ha lika goda avgångsbetyg i Sverige som svenskarna? och möjligen skulle vara intelligenta också.

...eller Sverige Sverige...jag menar Angered, jag lider med dom som bor i det rövhålet.
Citera
2014-10-05, 17:11
Medlem
disk00s avatar
ISIS och de muslimska föreningarna i Sverige

Det är väl ingen hemlighet att ISIS har mycket följare i Sverige när halva mena numera bor i Sverige(Flyktingcamp sweden).

*https://www.youtube.com/watch?v=wXTd5NTRrMI&feature=player_embedded

Men min fråga är om det är NÅGON muslimsk förening i sverige som tagit avstånd från ISIS och förkastat deras handlingar?
Inte sett något uttalande alls, varför pressas dem inte att ta avstånd? (Självklart för att svensk media och svenskarna är ett ytterst fegt och demokratilöst samhälle men kanske finns andra förklaringar).

Var ett debatt förra veckan där en person ur en muslimsk förening inte ville säga de orden för att han såg rädd ut? Och att de tar in terrorister i Debatt istället för att sätta dem i ett svensk Guantanamo.

Debatt: http://www.svt.se/debatt/se-program/debatt-36?autostart=true

Länka gärna en muslimsk förening i sverige som tagit avstånd. (De får ju så mycket mediatid annars...?)
Senast redigerad av disk00 2014-10-05 kl. 17:21.
Citera
2014-10-05, 17:36
Medlem
Islam är en terrorist religion De kan inte kritisera IS Läs Koranen,våld förtryck utrota alla icke muslimer t.ex
Citera
2014-10-05, 17:45
Medlem
disk00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spunkkuk
Islam är en terrorist religion De kan inte kritisera IS Läs Koranen,våld förtryck utrota alla icke muslimer t.ex

Men de andra muslimerna måste ju ändå ta avstånd från de extrema islamisterna?
Känns ju helt absurt.
Citera
2014-10-05, 17:45
Medlem
Du vet väll att de allra flesta av ISIS offer är muslimer?

Det är endast ett fåtal muslimer som sympatiserar med de...och tyvär så har en del av dessa lyckats nå viktiga poster bland vissa muslimska föreningar.

T.ex. så är självklart alla shiamuslimer i Sverige emot ISIS, då ISIS inte ens ser shiamuslimer som muslimer.

ISIS ser inte ens en sunnimuslim som muslim om inte han/hon ser ISIS ledaren al-Baghdadi som sin kalif...de strider förfan mot andra al Qaida-grupperingar som vägrar ansluta sig till ISIS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in