2015-01-25, 03:50
Medlem
Grandiosos avatar
Samtidigt som politiker säger att hemvändande IS-terrorister måste straffas menar åklagare att dagens lagar gör det mycket svårt att få någon fälld.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/tvarsnytt/svart-att-fa-is-hemvandare-domda
Citera
2015-01-26, 23:49
Medlem
Anubis-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
En aspekt är att IS knappast släpper iväg någon med en klapp på axeln och ett tack för hjälpen. Troligast är att det finns en dold agenda att kunna agera inifrån personens hemland om det begärs. För inte går man från övertygad jihadist till en skötsam medborgare bara för att man återvänder "hem" igen. Desertörer avrättas men att dom frivilligt skickar hem folk som kanske begått ohyggliga brott är som en trojansk häst mitt i vårt sårbara samhälle.
Det förekommer just nu att de (svartsomalier) aggressivt vid tillfälle försöker övertala de Svenskar de stöter på ute i samhället till att konvertera och besöka deras moske, de är väldigt påstridiga och oftast ger de sig på ensamma Svenska unga killar. De jag vet om så pratar de dålig Engelska men vet ej om det är återvända jihader, bara en gissningar är att det är så.
Övrigt kan man spekulera i om orsaken och det är väl isåfall att de gillar vita konvertiter då de lättare kan ta sig fram i samhället utan att kontrolleras och då kan utföra ev terrordåd...
Citera
2015-01-27, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thebiggestcunt
Om man har vistas i nordstan så kan man se vem denne jihadisten Abraham är.
Ögonen avslöjar mycket.

Vem är denna man? Beskriv mer, namn efternamn etc?
Citera
2015-02-02, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Ok! Det finns åtminstone två uthmann på Twitter också. Den jag tänker på är @ummuthmann
Det finns en Lisa Umm Uthman som konverterat. Hon är från Göteborg och heter Lisa Treutiger.
Citera
2015-02-03, 13:01
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Hur tänkte du nu? Den ena hugger huvudet av folk och den andra gör det inte? Likadant som att jämföra Jehovas vittnen med IS. Så tröttsamt att läsa om okunskap i kombination med islamofobi - sann islam är inte våldsbejakande barbari.
Hizbut-Tahrir är islamister. Visserligen inte våldsbejakande utan de tror på revolution eller genom att utföra maktkupper i andra länder. De tror och stödjer att religion ska stå över samhället.. Skillnaden är som sagt bara våldet.. Annars tror dom på samma förtryck med halshuggningar och sharia..Och vem är du förresten som vet vad sann islam är? Är du gud? Trött på alla dessa som gormar om islamofobi men samtidigt berättar för andra hur muslimer fungerar(precis som dom är en homogen grupp och alla agerar likadant) eller vad som är sann islam..
Citera
2015-02-04, 17:58
Medlem
Grandiosos avatar
Jihadister i Sverige måste kartläggas

Sverige har nu så många jihadister och anhängare av IS att det krävs att vi kartlägger och granskar dessa personer, såsom vi gör med högerextremister. Det skriver bloggaren och socialdemokraten Torbjörn Jerlerup

Citat:
Och åsikterna de svenska IS-sympatisörerna lägger fram är skrämmande. Man förespråkar öppet massmord på judar, kurder och shiamuslimer. Det pratas öppet om terrordåd och om att IS i framtiden ska invadera Europa. Det pratas om att tvångskonvertera "kuffar" (otrogna) och döda de som inte accepterar det. Det talas om att förbjuda musik och att slaveri är bra. Man viftar med vapen på bilder framför IS-fanor och delar glatt bilder på halshuggna huvuden medan man hånar demokrati och väst.
Citat:
Jag föreslår att staten avsätter ett antal miljoner kronor för att bygga en organisation liknande Expo, som arbetar mot radikal jihadism.

Inte ens nazisterna pratar så öppet om sin rasism, sitt hat och sin vilja att begå folkmord, som de svenska radikala jihadisterna gör. Det är dags att vi tar det hotet på allvar!

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/jihadister-i-sverige-maste-kartlaggas_4308761.svd
Senast redigerad av Grandioso 2015-02-04 kl. 18:00.
Citera
2015-02-04, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jihadister i Sverige måste kartläggas

Sverige har nu så många jihadister och anhängare av IS att det krävs att vi kartlägger och granskar dessa personer, såsom vi gör med högerextremister. Det skriver bloggaren och socialdemokraten Torbjörn Jerlerup

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/jihadister-i-sverige-maste-kartlaggas_4308761.svd

Självklart ska dom granskas.. Och hängas ut precis som högerextrema..
Fram med namn på svinen
!!..
Citera
2015-02-07, 11:21
Avstängd
En äcklig slöja eller ett visst typ av skägg räcker för mig för att jag ska avlägsna mig.
Citera
2015-02-07, 15:39
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quegue
Det finns en Lisa Umm Uthman som konverterat. Hon är från Göteborg och heter Lisa Treutiger.
Kan hon tänkas vara släkt med välkände radio- och tv-profilen Harald Treutiger som också
kommer från den staden?

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article14665764.ab
Citera
2015-02-07, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Kan hon tänkas vara släkt med välkände radio- och tv-profilen Harald Treutiger som också
kommer från den staden?

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article14665764.ab

Um uthman (Lisa?) var aktiv på familjeliv åtminstone 2012. Vet inte om det är samma umm uthmann som verkar finnas i Syrien nu. Men familjelivs-uthman var strikt religiös. Det kan man utläsa av hennes inlägg om salafism.

Någon som vet om Lisa har åkt till Syrien eller om vi har två svenska umm uthman helt enkelt?
Citera
2015-02-07, 21:46
Bannlyst
Fy f-n efter att ha läst den här tråden - Sverige är kört! Säpo har f-n ingen koll och SOG/jägare kan inte skydda hela landet. Hur f-n kan politiker vara så totalt j-a blinda och döva?

Som någon annan skrev; stackars j-a Sverige. Jag spyr på skiten...
Senast redigerad av TokenOfTime 2015-02-07 kl. 22:07.
Citera
2015-02-07, 21:48
Medlem
@theresemanninen säger sig vara nånstans in the Swedish Woods... Någon som vet..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in