2014-10-05, 17:49
Medlem
disk00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ultimatkontakt
Du vet väll att de allra flesta av ISIS offer är muslimer?

Det är endast ett fåtal muslimer som sympatiserar med de...och tyvär så har en del av dessa lyckats nå viktiga poster bland vissa muslimska föreningar.

T.ex. så är självklart alla shiamuslimer i Sverige emot ISIS, då ISIS inte ens ser shiamuslimer som muslimer.

ISIS ser inte ens en sunnimuslim som muslim om inte han/hon ser ISIS ledaren al-Baghdadi som sin kalif...de strider förfan mot andra al Qaida-grupperingar som vägrar ansluta sig till ISIS.

Du säger att de tar avstånd från dem, men kan du bidra med någon länk där detta sker öppet?
Citera
2014-10-05, 17:57
Medlem
freeriderXIIs avatar
https://www.youtube.com/watch?v=Ry3NzkAOo3s

Här ett bra kort tal om moderata och extrema muslimer:
Citera
2014-10-05, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av disk00
Du säger att de tar avstånd från dem, men kan du bidra med någon länk där detta sker öppet?
Varför skulle han det? shiamuslimer är ISIS största fiender, det är fakta. Sedan finns det en hel del muslimer som kallar sig för anti-ISIS medan de är helt med ISIS agerande där nere, det är även Fakta.
Citera
2014-10-05, 18:09
Medlem
kaosblattens avatar
Kurder (sunni) och shiamuslimer hatar ISIS.
Citera
2014-10-05, 18:11
Medlem
disk00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR10
Varför skulle han det? shiamuslimer är ISIS största fiender, det är fakta. Sedan finns det en hel del muslimer som kallar sig för anti-ISIS medan de är helt med ISIS agerande där nere, det är även Fakta.

Vad står det på din avatar? Är du pro-isis?
Citera
2014-10-05, 18:17
Medlem
disk00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
https://www.youtube.com/watch?v=Ry3NzkAOo3s

Här ett bra kort tal om moderata och extrema muslimer:

Jag har sett detta innan och detta är en viktig video som föder hopp inom mig.
Citera
2014-10-05, 18:25
Bannlyst
Citat:
Vad står det på din avatar? Är du pro-isis?
Nej, jag är ren Anti-ISIS, jag är shiamuslim och borde vara ISIS största fiende.
Citera
2014-10-05, 18:36
Medlem
disk00s avatar
Citat:
Nej, jag är ren Anti-ISIS, jag är shiamuslim och borde vara ISIS största fiende.

Ursäkta för privata frågor men har du muslimska vänner som instämmer med ISIS?
Du behöver självklart inte svara om du inte vill.

Vad får du för tankar när du ser på youtubefilmen ovan?
Citera
2014-10-05, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursäkta för privata frågor men har du muslimska vänner som instämmer med ISIS?
Du behöver självklart inte svara om du inte vill.

Vad får du för tankar när du ser på youtubefilmen ovan?
Jag har muslimska vänner som tyvärr följer ISIS, det roliga är att Saudiarabiens högsta "sheikh" som den religiösa befolkningen följer talar öppet om hur muslimer bör förakta sig ISIS och fördöma det, medan sanningen är rena motsatsen, då han nämner i sina böcker att shiamuslimer bör "slaktas" och alla former av religion bör föraktas och motstås samt bekämpas aktivt, medan ingen talar om det, alla muslimer (sunnimuslimer) är inte med ISIS, men 75% av deras lärdas böcker stämmer med ISIS.
Media talar inget om det, men för 3 dagar sedan misshandlades min vän för att han är just shiamuslim, av wahhabister (dvs. extremister), just på grund av hans religiösa uppfattning. Sunni Vs Shia kriget börjar sprida sig till Sverige och resten av EU helt enkelt.
Citera
2014-10-05, 19:26
Medlem
disk00s avatar
Citat:
Jag har muslimska vänner som tyvärr följer ISIS, det roliga är att Saudiarabiens högsta "sheikh" som den religiösa befolkningen följer talar öppet om hur muslimer bör förakta sig ISIS och fördöma det, medan sanningen är rena motsatsen, då han nämner i sina böcker att shiamuslimer bör "slaktas" och alla former av religion bör föraktas och motstås samt bekämpas aktivt, medan ingen talar om det, alla muslimer (sunnimuslimer) är inte med ISIS, men 75% av deras lärdas böcker stämmer med ISIS.
Media talar inget om det, men för 3 dagar sedan misshandlades min vän för att han är just shiamuslim, av wahhabister (dvs. extremister), just på grund av hans religiösa uppfattning. Sunni Vs Shia kriget börjar sprida sig till Sverige och resten av EU helt enkelt.

Detta mörkas självklart som du säger av den svenska kommunistmedian, hur får det dig och dina vänner att känna sig? Ni förväntar väl er , såsom jag och andra boendes i sverige att få tro på vad ni vill i det "öppet" demokratiska sverige (som nu, enligt mig inte längre kan betraktas så).
Citera
2014-10-05, 19:39
Medlem
flygandemalvakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaosblatten
Kurder (sunni) och shiamuslimer hatar ISIS.

Nåja, nu finns det ju faktiskt kurdiska sunni-grupperingar som kämpar under IS-flaggan emot YPG etc...
Citera
2014-10-05, 20:33
Bannlyst
Citat:
Detta mörkas självklart som du säger av den svenska kommunistmedian, hur får det dig och dina vänner att känna sig? Ni förväntar väl er , såsom jag och andra boendes i sverige att få tro på vad ni vill i det "öppet" demokratiska sverige (som nu, enligt mig inte längre kan betraktas så).
Ja, sant. Tyvärr är religionfrihet inte på mer än papper i Sverige, för mig i alla fall. Sedan har det sina rötter i dessa stora muftin och "sheikh" som sitter i Saudiarabien och ger order till oskyldiga sunnimuslimerna som lyder utan att diskutera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in