Citat:
Ursprungligen postat av
Running_man
Behöver inte alls vara varken invandrade eller flyktingar. Kan lika gärna vara födda här i Sverige med föräldrar som har rötterna i Mellanöstern. Sedan tittar de för mycket på youtube-videos och blir hjärntvättad av någon här i Sverige. Rätt vad det är så står de nere i Syrien eller Irak och har en Ak47:a i näven.
Gick ju ett program på radio för några veckor sedan som handlade om en ung man från Sverige som åkte ner till nått land för att delta i "det heliga kriget" men nu sitter fängslad på Guantanamo(?). Var kanske just gruppen ISIS det gällde men något åt det hållet var det iaf. Nu kämpade mamman och hans bror med att försöka få till en rättegång åtminstone...

Det första stycket är jävligt sant. Kollar man på många av de jihadisterna som kommer från Göteborgsområdet (många av terroristerna kommer därifrån) så är många av dem uppväxta i Svierge, har gått skola här och har haft ett ''normalt'' liv så att säga, innan de blev radikaliserade.
Så att de är invandrade flyktingar är inte alls speciellt vanligt, iallafall inte om man kollar på de som kommer från Göteborgsområdet.
Flera av de som åkt ner har dock ett kriminellt förflutet, och flera av de som dött i Syrien är tidigare dömda för brott. Jag har tagit fram några domar på personer som nu är döda, terrorister. Dessa personer är tidigare dömda för diverse brott så som olovlig körning, grov stöld och narkotikabrott bl.a.
Om någon är intresserad kan jag lägga upp ett par domar här, om det finns intresse som sagt

Jag tycker iallafall det är intressant att se dessa personers kriminella förflutna så att säga.