2014-09-11, 20:30
Medlem
IIIDraculs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av La Belva
Går väldigt trögt för att vara en så viktig tråd.
Vilka "svenskar" är i iraq och syrien just nu?

Vad får dig att tro att du skulle få ett svar här? Det finns profiler på F.B och twitter från svenska IS-krigare, och SÄPO har väl några namn, men vad är du ute efter? Om du så fick en lista på namn, vad skulle det säga dig? Letar du, och kanske kan lite arabiska, är det lätt att finna en del killar på Facebook som krigar i Syrien.
Citera
2014-09-11, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IIIDracul
Vad får dig att tro att du skulle få ett svar här? Det finns profiler på F.B och twitter från svenska IS-krigare, och SÄPO har väl några namn, men vad är du ute efter? Om du så fick en lista på namn, vad skulle det säga dig? Letar du, och kanske kan lite arabiska, är det lätt att finna en del killar på Facebook som krigar i Syrien.

Det känns som rätt forum för att få svar på min fråga.
Namnen de använder på sociala medier är påhittade hokuspokus namn.
Citera
2014-09-11, 21:26
Medlem
IIIDraculs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av La Belva
Det känns som rätt forum för att få svar på min fråga.
Namnen de använder på sociala medier är påhittade hokuspokus namn.
Det vet jag väl, men likväl är det deras bilder och propaganda så det är fortfarande intressant.
Ingen kommer att ge en lista till dig med namn på massa IS-krigare här, och även om så skedde, skulle du känna igen en enda?
Citera
2014-09-11, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiwin
Kanske redan gift med en umm betyder typ "mamma till" Alltså mamma till uthumann

Ok, har just undrat varför alla kvinnor kallar sig för umm...

Ja, kanske det. Jag följer umm layths (aqsa Mahmoud) dagbok om att leva under isis och i hennes senaste inlägg skriver h on att de som är i Irak/Syrien inte känner sig som - och så räknat hon upp några nationaliteter. Svensk kommer trea... Det finns nog en del både kvinnor och män där som kommer från Sverige.

http://fa-tubalilghuraba.tumblr.com/
Citera
2014-09-11, 22:23
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirakelspektakel
Det har sista tiden framkommit att allt fler invandrade flyktingar boendes i Sverige åker till krigshärdar och krigar för Isis.
Behöver inte alls vara varken invandrade eller flyktingar. Kan lika gärna vara födda här i Sverige med föräldrar som har rötterna i Mellanöstern. Sedan tittar de för mycket på youtube-videos och blir hjärntvättad av någon här i Sverige. Rätt vad det är så står de nere i Syrien eller Irak och har en Ak47:a i näven.

Gick ju ett program på radio för några veckor sedan som handlade om en ung man från Sverige som åkte ner till nått land för att delta i "det heliga kriget" men nu sitter fängslad på Guantanamo(?). Var kanske just gruppen ISIS det gällde men något åt det hållet var det iaf. Nu kämpade mamman och hans bror med att försöka få till en rättegång åtminstone...
Citera
2014-09-12, 00:02
Medlem
BoyzNTheHoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Behöver inte alls vara varken invandrade eller flyktingar. Kan lika gärna vara födda här i Sverige med föräldrar som har rötterna i Mellanöstern. Sedan tittar de för mycket på youtube-videos och blir hjärntvättad av någon här i Sverige. Rätt vad det är så står de nere i Syrien eller Irak och har en Ak47:a i näven.

Gick ju ett program på radio för några veckor sedan som handlade om en ung man från Sverige som åkte ner till nått land för att delta i "det heliga kriget" men nu sitter fängslad på Guantanamo(?). Var kanske just gruppen ISIS det gällde men något åt det hållet var det iaf. Nu kämpade mamman och hans bror med att försöka få till en rättegång åtminstone...

Det första stycket är jävligt sant. Kollar man på många av de jihadisterna som kommer från Göteborgsområdet (många av terroristerna kommer därifrån) så är många av dem uppväxta i Svierge, har gått skola här och har haft ett ''normalt'' liv så att säga, innan de blev radikaliserade.

Så att de är invandrade flyktingar är inte alls speciellt vanligt, iallafall inte om man kollar på de som kommer från Göteborgsområdet.

Flera av de som åkt ner har dock ett kriminellt förflutet, och flera av de som dött i Syrien är tidigare dömda för brott. Jag har tagit fram några domar på personer som nu är döda, terrorister. Dessa personer är tidigare dömda för diverse brott så som olovlig körning, grov stöld och narkotikabrott bl.a.

Om någon är intresserad kan jag lägga upp ett par domar här, om det finns intresse som sagt Jag tycker iallafall det är intressant att se dessa personers kriminella förflutna så att säga.
Citera
2014-09-19, 13:03
Medlem
Hej.
Någon från Örebro som vet mer om vem/vilka som är med och värvar dessa ungdommar till IS?
Hur är läget i Vivalla under de omständigheter som råder ?? Hörde på nyheterna att det var många ungdommar från just det området som åkt ner o krigar...
Citera
2014-09-19, 13:34
Medlem
Kiwins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyzNTheHood

Flera av de som åkt ner har dock ett kriminellt förflutet, och flera av de som dött i Syrien är tidigare dömda för brott. Jag har tagit fram några domar på personer som nu är döda, terrorister. Dessa personer är tidigare dömda för diverse brott så som olovlig körning, grov stöld och narkotikabrott bl.a.

Om någon är intresserad kan jag lägga upp ett par domar här, om det finns intresse som sagt Jag tycker iallafall det är intressant att se dessa personers kriminella förflutna så att säga.

Lägg gärna upp domarna här, tycker också det är intressant.
Citera
2014-09-19, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slupen
Finansieringen är klarlagt.

I och med Syrienkonflikten så tränade USA i hemlighet rebeller som skulle avsätta Syriens president. Träningen var ytterst hemlig. De som är ansvariga sa nyligen följande:

http://www.reuters.com/article/2014/08/21/us-usa-islamicstate-idUSKBN0GL24V20140821

Så det stora dramat är västvärlden själva ansvariga för.

Termen som Noam Chomsky så känt kallade för blowback är precis vad som har hänt. Turkiet, USA och Jordaninen tränade rebellerna för Syrienkonfilkten.

http://www.wnd.com/2014/06/officials-u-s-trained-isis-at-secret-base-in-jordan/

För att göra det hela ännu intressantare så är det USA som förser ISIS med vapen.

https://www.youtube.com/watch?v=D8ghvkTFzqg

Kort sagt - det är västvärldens lust efter konflikt i mellanöstern som har skapat detta monster.
De förser dom med vapen samtidigt som de bombar dom???
Citera
2014-09-19, 14:11
Medlem
polagoms avatar
Västvärlden som har skapat detta monster hit, CIA är bakom ISIS dit, osv, osv. Gud, det är nästan så att personerna i den här 'gruppen' är helt oskyldiga när de plundrar, våldtar, mördar, halshugger folk.

Snart så stämmer väl folk McDonald's för att de har blivit överviktiga...
Citera
2014-09-19, 14:26
Medlem
Man önskar att någon kunna bilda ett medborgargarde som gör "besök" hos kända ISIS-sympatisörer i Sverige kanske. Eller kanske den demokratiska vägen är att föredra - en antiförening, som motverkar, punktmarkerar, stör o håller koll på dem, samt informerar allmänheten om dem. Skulle säkerligen skulle vara "farligt", för jag tror inte ISIS-sympatisörer håller god demokratisk sed direkt.
AFA och SMR kanske kan gå samman i gemensam icke-demokratisk kamp för en gångs skull .
Senast redigerad av MenVadSaDuNu 2014-09-19 kl. 14:34.
Citera
2014-09-19, 15:11
Medlem
Kiwins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MenVadSaDuNu
Man önskar att någon kunna bilda ett medborgargarde som gör "besök" hos kända ISIS-sympatisörer i Sverige kanske. Eller kanske den demokratiska vägen är att föredra - en antiförening, som motverkar, punktmarkerar, stör o håller koll på dem, samt informerar allmänheten om dem. Skulle säkerligen skulle vara "farligt", för jag tror inte ISIS-sympatisörer håller god demokratisk sed direkt.
AFA och SMR kanske kan gå samman i gemensam icke-demokratisk kamp för en gångs skull .

Kanske borde skapas en "Inte rasist men"- sida, fast som hänger ut is-personer på samma sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in