Citat:
Ursprungligen postat av
herrtanke
Otroligt spännande redogörelse & det känns absolut som ett tänkbart händelseförlopp. Dock är det ju fortfarande flera frågetecken.
Exempelvis:
1. Om nu 8-åringen är det tänkta offret, varför i herrans namn är man 2 personer? Är den enas uppgift att agera spejare?
2. Efter dådet ska man alltså lyckats få en snilleblixt för att komma undan med brottet. Låna ut jacka, bege sig åt olika håll etcetera... Känns det inte som man då även borde varit tillräckligt intelligenta när det kommer till val av mordvapen? Framförallt om de bägge gärningsmännen är vuxna.
3. Om nu medhjälparen sitter på en bänk så länge efter dådet som du påstår att det finns indikationer på. Då bör det innebära att någon av dem bor i området, alltså i Linköping? Varför skulle han annars sitta kvar?
4. Den 19 oktober begicks detta dåd, på morgonen dessutom. Hur kallt var det denna morgon egentligen, några uppgifter kring det? Eftersom du påstår att medhjälparen sitter länge på en bänk i Trädgårdsföreningen utan jacka, så är ju det ytterst relevant.
Ifall detta dåd faktiskt utförts till viss del av en duo då är det väl sannolikast av 2 personer i ungefär samma ålder? Eller har du/polisen någon annan teori kring just åldern?
Tack! Kul med allt gensvar och vill gärna att någon försöker sticka hål på teorin.
1. Kan tänka mig flera orsaker. Hålla i Mohammed så han inte flyr, om man nu skulle rispa honom eller nåt. GM är en riktig fegis. Mohammed kunde haft sällskap av en syster. Medhjälparen var stor och stark och kan ha haft till uppgift att se till att ingen kom för nära eller gav sig på GM.
2. Ingen snilleblixt utan panik och tur, egentligen gör dom inget annat än döljer blodfläckarna. Som sagt tror jag inte att det är ett planerat mord, då hade man varit mer noggranna. Nu blev det som det blev. Jo, dom är vuxna men dom är nog inte speciellt smarta.
3. Det jag skrev som en fånig men ändå inte helt omöjlig teori så gick ju kompisen iväg med hans nycklar, pengar, kort osv. Han vill ta bussen hem till sin stad men kan inte... Mördaren kanske letar upp honom igen efter att han varit hemma och bytt om och så. Man kan haft Trädgårdsföreningen som träffpunkt. Det fanns ju också ett möjligt vittne som sett en man med blod på händerna på en buss i Linköping.
Om man ser rörelserna före dådet så kommer den svarte från öst och den beige från väst och de kan mycket väl vara på väg tillbaka åt respektive håll igen. Min gissning är att svart kommer med buss från en annan ort, beige bor i utkanten av Linköping kanske på cykelavstånd. När den beige rekar dagarna före så ska det vara vid Karl Dahlgrensgatan 1 som också ligger väster om mordplatsen.
4. Det var inte speciellt kallt 7-8 grader men regnigt och bänkmannen såg också frusen ut. Han kan då ha varit ute utan jacka i ett par timmar, han ses en sista gång när han korsar Drottninggatan.
Vet inte åldern men i inledningsskedet sa man GM kunde vara mellan 20-40 år. Tror inte att dom är gamla klasskamrater utan mer två outsiders. Känslan är att mördaren är den som bestämmer och då kan jag se honom som lite äldre. En annan orsak till den känslan är att han inte åkt fast än, man har inte riktat in sig på någon 30+.
Förresten var det någon som skrev i tråden att en oidentifierad man hade irrat omkring lite på sjukhuset med en lindad hand. Blödde han väldigt kraftigt kanske han var tvungen att chansa, det är ungefär vid sjukhuset mördaren försvinner.