2014-09-18, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Berg
Precis.. EdP INTE EdT Har bara funnit EdT på nätet, inte EdP.
Säker på att du vill ha EDP? Inte mycket skillnad, kan jag säga dig. Dessutom, enligt mig, är EDP-versionen mycket mera nedtonad. Själv friskheten som är ett kännetecken för BdC är bortblåst. Dessutom skulle jag säga att EDT-versionen har bättre projektion.
Senast redigerad av Ritinkin 2014-09-18 kl. 21:42.
Citera
2014-09-19, 19:47
Medlem
irrblosss avatar
Fick gratissample från Serge Lutens idag, en ny parfym som heter L'orpheline. Öppnar med ganska mycket patchouli tycker jag. Ganska trevlig, det som händer i drydownen är däremot riktigt bra. Det blir en ren musk med lite rökelse och någon slags rökighet. Doftar gott utan att direkt dofta parfym. Ingen typisk sötsliskig Serge Lutens alltså. Blir nästan sugen på en full flaska av den. Någon annan som testat?
Citera
2014-09-20, 00:39
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Fick gratissample från Serge Lutens idag, en ny parfym som heter L'orpheline. Öppnar med ganska mycket patchouli tycker jag. Ganska trevlig, det som händer i drydownen är däremot riktigt bra. Det blir en ren musk med lite rökelse och någon slags rökighet. Doftar gott utan att direkt dofta parfym. Ingen typisk sötsliskig Serge Lutens alltså. Blir nästan sugen på en full flaska av den. Någon annan som testat?

Fick samma gratisprov idag jag med. Testade bara en liten spray på handen och första intrycket var att den doftade som en nedtonad (och tråkigare?) variant av M/Mink (som jag gillar och äger flaska av). Fick en not som påminde mig lite om anis eller lakrits i drydown som jag tyckte var rätt trevlig. Inget jättetydligt men den fanns där i bakgrunden bakom mysken. Vi får se vad jag tycker när jag hunnit testa den fullt ut men blev inte direkt imponerad av den personligen.
Citera
2014-09-20, 10:13
Medlem
J.Bergs avatar
Om man inte har möjligheten att dofta på Byredo's parfymer. Kan man klicka hem sig en parfym ändå, är dom så pass bra?
Samt, vilken är deras bästa?
Citera
2014-09-20, 10:48
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Om man inte har möjligheten att dofta på Byredo's parfymer. Kan man klicka hem sig en parfym ändå, är dom så pass bra?
Av de jag testat så tycker jag inte de är något speciellt. Har ägt Chembur som jag bytt bort och äger fortfarande Bal d'Afrique som är ok, men använder den extremt sällan då det finns så mycket bättre dofter.
Citera
2014-09-20, 11:25
Medlem
J.Bergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Av de jag testat så tycker jag inte de är något speciellt. Har ägt Chembur som jag bytt bort och äger fortfarande Bal d'Afrique som är ok, men använder den extremt sällan då det finns så mycket bättre dofter.

Ah, det är så? Bor på en ö så utbudet är otroligt begränsat här. Tycker att flaskorna är så fina så därav mitt intresse för dom.
Om man gillar Dior Homme, Armani De Nuit & HeWood. Vilka/vilken parfym rekommenderar du?
Hört så gott om Bleu De Chanel..
Citera
2014-09-20, 11:43
Medlem
Nic78s avatar
Citat:

Jag brukar inte propagera för blindköp, allra helst eftersom vad man tycker är bra är så personligt, så jag tycker du ska beställa hem lite prover istället. Jag äger flaskor av Accord Oud, Bal d'Afrique, M/Mink och Pulp och utav dem tycker jag nog den sistnämnda är bäst och mest unik. 1996 Inez & Vinoodh och Bullion är två andra dofter från Byredo som tillhör deras bästa. Black Saffron är populär hos många med, doftar lite som en sötare och fruktigare variant av Tuscan Leather. Personligen kör jag dock hellre på Tuscan Leather.
Citera
2014-09-20, 13:01
Medlem
Citat:
Gypsy Water. Jag skulle råda dig till att maila deras kundtjänst och fråga om de skulle vara snälla och skicka hem några prover på dofterna som intresserar dig.
Citera
2014-09-20, 14:18
Medlem
J.Bergs avatar
Efter en viss sökning så hittar jag att Tabac Rouge Phaedon är otroligt lik Tom Ford Tobacco Vanille. Någon som har någon erfarenhet av det?
Samt, går det av köpa någon av ovanstående på nätet? Har sökt runt men verkar inte hitta något.
Citera
2014-09-20, 14:39
Medlem
3rds avatar
Citat:
Efter en viss sökning så hittar jag att Tabac Rouge Phaedon är otroligt lik Tom Ford Tobacco Vanille. Någon som har någon erfarenhet av det?
Samt, går det av köpa någon av ovanstående på nätet? Har sökt runt men verkar inte hitta något.
Kan inte uttala mig om likheten med TV då jag faktiskt inte testat den, men jag har lite länkar istället

http://www.phaedonparis.com/high-concentration-parfum-turkish-blend.html

http://www.parfuma.com/en/tom-ford-tobacco-vanille-eau-de-parfum-spray.html
Citera
2014-09-20, 14:44
Medlem
J.Bergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Kan inte uttala mig om likheten med TV då jag faktiskt inte testat den, men jag har lite länkar istället

http://www.phaedonparis.com/high-concentration-parfum-turkish-blend.html

http://www.parfuma.com/en/tom-ford-tobacco-vanille-eau-de-parfum-spray.html

Någon som har erfarenhet från Parfuma.com?
Citera
2014-09-20, 14:46
Medlem
3rds avatar
Citat:
Någon som har erfarenhet från Parfuma.com?
Ja, dom är bra. Snabba leveranser också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in