2014-03-30, 18:43
Medlem
Niteclubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ingen fan av Tabarome du heller?

jag ogillar den inte, men den små irriterar näsan så den blir jobbig att bära efter ett tag. Sen kommer jag inte att använda den på sommaren. Funderar på ett köp SMW som jag dock inte har provat men suktar efter, och VIW som jag har hade 5ml test av i somras.

Är det förresten någon som har ett prov av SMW som man kan få köpa?
Senast redigerad av Niteclub 2014-03-30 kl. 18:45.
Citera
2014-03-30, 19:20
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niteclub
jag ogillar den inte, men den små irriterar näsan så den blir jobbig att bära efter ett tag. Sen kommer jag inte att använda den på sommaren. Funderar på ett köp SMW som jag dock inte har provat men suktar efter, och VIW som jag har hade 5ml test av i somras.

Har du testat den i liten dos? Typ ett halvt spray på bröstet och så väntar man en timme, sedan doftar man riktigt gott och diskret.
Citera
2014-03-30, 19:24
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niteclub

SMW är trevlig och lättburen och den är jag själv lite sugen på nu till sommaren när den finns till så bra pris 1200kr 120ml
Citera
2014-03-30, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Allure är väldigt speciell tycker jag! Inte heller en sommardoft fick ja reda på (Känner man väl att det inte egentligen är men skulle nog funka på sommaren)

Egoiste är nog en svår doft och i min krets så finns det väldigt blandade åsikter så älskar man den inte själv så är det ingen ide att köpa

Lycka till med testandet

Jag tror nog att Allure fungerar bra i svenskt sommarklimat!

Något säger mig att jag inte bara bör slänga slantarna på parfym. Men nu är jag ju sugen på AdP Colonia efter att ha läst massor om den, haha. Jag vill ha något vårigt eller somrigt, det enda jag har som är åt det hållet är Paul Smith Optimistic - och den är jag inte vidare förtjust i.

Hur länge "håller" parfymer förresten? Sist nämnda har jag haft i ett år.
Citera
2014-03-30, 23:25
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Jag tror nog att Allure fungerar bra i svenskt sommarklimat!

Något säger mig att jag inte bara bör slänga slantarna på parfym. Men nu är jag ju sugen på AdP Colonia efter att ha läst massor om den, haha. Jag vill ha något vårigt eller somrigt, det enda jag har som är åt det hållet är Paul Smith Optimistic - och den är jag inte vidare förtjust i.

Hur länge "håller" parfymer förresten? Sist nämnda har jag haft i ett år.

Ahh hoppas det då lär köpa den

Hört mycket om colonia! Ska försöka fixa ett sample på den.

Hört allt möjligt om hur länge en parfym håller sig men kan säga så här. Min giorgio armani parfym stog i badrummet i över ett år och drogs med utomlands i fuktiga tält i 30 grader.

Den luktar inte som den gjorde från början, så helt klart förstörd haha

Men förvarar du den i svalt rum bort från solen så håller de nog rätt många år har jag hört.
Citera
2014-03-30, 23:53
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Någon som testat någon av Hermes "Un Jardin"-dofter?

Bara testat Un Jardin sur le Nil som jag själv har en flaska av. En fin och för mig ganska unik sommardoft. Ovanliga toppnoter som morot och tomat men de som är tydligast enligt mig är ändå grapefrukt och mango. Ganska floral i mitten och något mer rökig, fast på en rent sätt, i basen av rökelse och labdanum. Bra blandad grön och fräsch doft skulle jag sammanfatta den som. Är intresserad av att testa de andra i serien med men det har aldrig blivit av.
Citera
2014-03-31, 21:45
Medlem
Niteclubs avatar
Citat:
Har du testat den i liten dos? Typ ett halvt spray på bröstet och så väntar man en timme, sedan doftar man riktigt gott och diskret.

Jag har kört ett spray på ryggen men ändå är det nått som stör mig.
Citera
2014-03-31, 21:46
Medlem
Niteclubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
SMW är trevlig och lättburen och den är jag själv lite sugen på nu till sommaren när den finns till så bra pris 1200kr 120ml

Drog iväg en beställning på 5ml smw och aventus, hoppas på att dom dyker upp nästa vecka.
1200kr var bra pris!
Citera
2014-03-31, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HataFeminister
Ni som har/har haft Armani - Acqua di Gio, hur många gånger sprutade ni?

Någon som känner till skillnaden, om det är en stor, på EdT och EdP på lukten?

Jag kör med två sprut på halsen som jag sen gnider ut med handlederna.
Citera
2014-03-31, 22:23
Medlem
irrblosss avatar
Blindköpte precis Hermes Un Jardin Sur Le Toit, bara hoppas att det blir ett lyckat köp. Verkar iaf perfekt till våren.
Citera
2014-03-31, 23:15
Medlem
Niteclubs avatar
Citat:
Blindköpte precis Hermes Un Jardin Sur Le Toit, bara hoppas att det blir ett lyckat köp. Verkar iaf perfekt till våren.

Den såg onekligen god ut, jag blev sugen direkt på ett sprut! Det är därför jag inte kan hänga här pga alla bra tips.
Citera
2014-03-31, 23:42
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:

Verkar riktigt sommrig! Jag tar och lägger en sample på den!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in