2014-08-25, 20:58
Medlem
elgecys avatar
Digitala medier? SU? Någon?
Citera
2014-09-19, 15:29
Medlem
Om jag tänkt läsa fristående kurser en termin, bör jag söka på mer än 30hp för att ha kurser i reserv, eller blir det konsekvenser om jag tackar nej till för många kurser? Brukar man ha någon chans att komma in på medicinska kurser eller är dem oftast tagna av läkarstudenter s.a.s?
Citera
2014-09-19, 19:49
Medlem
RomanesEuntDomuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alpidos
Om jag tänkt läsa fristående kurser en termin, bör jag söka på mer än 30hp för att ha kurser i reserv, eller blir det konsekvenser om jag tackar nej till för många kurser?

1. Du kan tacka nej hur mycket du vill. 2. Det som kommer att hända är att om du blir antagen till kurserma du prioriterat högre så blir du struken från kurserna som du prioriterat lägre.

Citat:
Brukar man ha någon chans att komma in på medicinska kurser eller är dem oftast tagna av läkarstudenter s.a.s?
http://statistik.uhr.se/
Citera
2014-09-20, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bkzz
Någon som har erfarenhet av att ringa och tjata sig in på ett program?

Råkade såklart klicka i att vara reserv på ett alternativ i hopp om att jag kunde tacka ja/nej till vilket program jag ville under urval 2. Förstod inte, dumt nog, att valet under skulle strykas.
Såklart kommer jag in på reservalternativet och det andra stryks. Något jag nu i efterhand ångrar. Någon optimist som kan intyga att det går att ringa in och tjata om att det var ett misstag?

Antagning.se lär ju inte ändra sig nånstans, men fråga kan du alltid göra.

Sen så skulle du kunna fråga skolan direkt om dom kan ge dig en plats trots att du inte blivit antagen; det är långsökt men inte omöjligt.
Skolan har rätt att ta in vem dom vill i princip även om han är "okvalificerad"; vilket dom doc ej lära göra, men fråga.

Har du någon erfarenhet utav något intressant så ökar ju det givetvis chanserna från en på miljonen till kanske en på tusen så att säga.
Citera
2014-09-21, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RomanesEuntDomus
1. Du kan tacka nej hur mycket du vill. 2. Det som kommer att hända är att om du blir antagen till kurserma du prioriterat högre så blir du struken från kurserna som du prioriterat lägre.

http://statistik.uhr.se/

Tackar. Hur funkar det sedan om jag börjar ett program där en kurs jag redan läst ingår? Kan jag välja en ny istället?
Citera
2014-09-21, 21:57
Medlem
CheddarOsts avatar
Kan man endast söka in till Linköping på hösten?

Edit: Det är civilekonom jag är ute efter
Senast redigerad av CheddarOst 2014-09-21 kl. 22:00.
Citera
2014-09-22, 07:25
Medlem
RomanesEuntDomuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CheddarOst
Kan man endast söka in till Linköping på hösten?

Edit: Det är civilekonom jag är ute efter
Svår fråga, det är synd att det inte finns några hemsidor där man kan läsa vilka terminer som ekonomprogrammet på LiU antar folk.
Citera
2014-10-11, 20:19
Medlem
Undrar över ordningen på den skickade anmälan.

Såhär ordnar jag mina ansökningar:

kurs 1 - 30 hp
kurs 2 - 30 hp
kurs 3 - 15 hp

Om jag bli godkänd till kurs 1, vad händer då med de andra ansökningarna? Man kan ju inte bli antagen till mer än 45 poäng totalt...
Citera
2014-10-11, 21:55
Medlem
Om jag läser en A-kurs nu under höstterminen och söker en B-kurs till vårterminen, kommer jag ändå anses som behörig till B-kursen? A-kursen blir ju inte klar eller betygsatt förrän precis innan B-kursen startar... men antar att det måste fungera så?
Citera
2014-10-11, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borstbindare
Om jag läser en A-kurs nu under höstterminen och söker en B-kurs till vårterminen, kommer jag ändå anses som behörig till B-kursen? A-kursen blir ju inte klar eller betygsatt förrän precis innan B-kursen startar... men antar att det måste fungera så?

Det brukar inte vara ett problem. Ibland är det till och så att det räcker med att ha gått A-kursen, man behöver inte ha slutfört den.
Citera
2014-10-14, 07:32
Medlem
Varför har man inte obegränsat med ansökningsalternativ, blir så förbannat dumt då man inte vet vad man skall söka eftersom att man vet inte om man kommer in eller ej.
Sen när man letar efteranmälningskurser så måste man kontakta skolan man sökt till och be dom ta sin ansökan för att få plats till -mer än 5- nya, varför kan man inte få behörighet att göra det själv?
Citera
2014-10-14, 10:23
Medlem
Är det någon som lyckats skicka in sin anmälan på antagning.se idag eller igår? Jag får diverse kryptiska felmeddelanden när jag ska skicka in. "Tekniskt fel" eller "Kan inte spara" eller "ny.23847298".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in