Citat:
Man litar inte på denna person, men man låter ändå denna vara med om att man lurar alla om att den är död, vilket såklart skulle vara lätt för honom att bevisa senare att han inte var. Det är nog enklare att senare avfärda hans konstiga teorier om olyckan snarare än det faktum att han uppenbarligen överlevde en olycka man påstod att han dog i. Det känns som ett väldigt onödigt risktagande.
Oavsett vad tycker jag att bilden påminner mycket mer om Leiger än om Piht. Det är något med ögonen.
Vad menar du är den naturliga förklaringen? Att ett fartyg som tappar sitt bogvisir och enbart tar in vatten på bildäck skulle sjunka så snabbt som Estonia gjorde? Är det naturligt? Eller är det naturliga att den internationella haverikommisionen bara utredde denna teori, och helt ignorerade alla andra typer av förklaringar?
Oavsett vad tycker jag att bilden påminner mycket mer om Leiger än om Piht. Det är något med ögonen.
Vad menar du är den naturliga förklaringen? Att ett fartyg som tappar sitt bogvisir och enbart tar in vatten på bildäck skulle sjunka så snabbt som Estonia gjorde? Är det naturligt? Eller är det naturliga att den internationella haverikommisionen bara utredde denna teori, och helt ignorerade alla andra typer av förklaringar?
Att fartyget sjönk så pass hastigt kan ha att göra med dess fart.
Hade skeppet stått stilla hade det gått långsammare. Teori och praktik är en avsevärd skillnad.
Man kan ha kört på vad som helst ute till havs villket är mycket möjligt då det var mitt i natten. Och det behöver inte vara just en amerikansk FBI ubåt på hemligt uppdrag som man körde på.
Haverikommissionen har säkerligen spekulerat på samma sätt som alla andra här inne men kommit fram till att det vore orimligt att säga något annat. Alla större olyckor ger möjlighet till spekulationer och man kan vända allt till precis vad som helst.
Jag säger absolut inte att jag vet bäst eller att det jag säger är hugget i sten. Men det känns väldigt svårt att undanhålla sanningen om skutan skulle sänkts medvetet. Det finns alltid någon som snackar,alltid någon som vill hämnas eller tjäna pengar på storyn. Jag tror mycket av konspirationsteorierna bygger på rykten/historier som sedan tjatats så mycket att det blivit någon slags sanning till slut
Ett riktigt fett rövhål är vad din teori är tycker jag.