2014-04-01, 23:30
Medlem
Deviance88s avatar
Överskattad är nog De Gea, Uniteds målvakt.
Tycker inte att han lever upp till det löftet som alla tror / trodde han skulle bli.
Citera
2014-04-01, 23:32
Medlem
MUFCFelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deviance88
Tycker inte att han lever upp till det löftet som alla tror / trodde han skulle bli.

Baserat på vad? Tittade du ens på matchen idag?
Citera
2014-04-01, 23:36
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Motivering? En av ljuspunkterna i årets United och en riktigt bra linjemålvakt. Dessutom bara 23 år gammal - han har verkligen framtiden framför sig.
Citera
2014-04-02, 02:00
Medlem
Deviance88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MUFCFelix
Baserat på vad? Tittade du ens på matchen idag?

Vadå så en match är bedömande av hela hans karriär?

Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Motivering? En av ljuspunkterna i årets United och en riktigt bra linjemålvakt. Dessutom bara 23 år gammal - han har verkligen framtiden framför sig.

Jag tycker inte han håller måtte finns bättre löften och bättre målvakter tex Thibaut Courtois mycket stabilare målvakt, tycker De Gea är ute å flänger för mycket på hörnor och liknande.
Citera
2014-04-02, 03:36
Medlem
MUFCFelixs avatar
Citat:

Jag tycker inte han håller måtte finns bättre löften och bättre målvakter tex Thibaut Courtois mycket stabilare målvakt, tycker De Gea är ute å flänger för mycket på hörnor och liknande.

Nä, men matchen idag var väl rätt symbolisk för hur han har spelat under hela säsongen. Blir säkrare och säkrare i luftrummet och är mästarklass på linjen. Thibault Courtois har inte gjort någonting som DDG redan har gjort än.
Citera
2014-04-02, 10:10
Medlem
nitinitis avatar
C.R är överskattad på ett sätt och det är för att han jämförs med Messi. Han är enligt mig inte ens i närheten av Messi.

Han vann ballon d or för att Messi var skadad.
Citera
2014-04-09, 13:58
Bannlyst
Underskattad: Tony Flygare, bättre än Zlatan men får aldrig den credd han förtjänar.
Citera
2014-09-19, 00:06
Medlem
BarryHeros avatar
Gary Sundgren kommer jag att tänka på direkt. Sundgren gjorde över 200 matcher för AIK under sin karriär, och hade fem frangångsrika år hos Real Zaragoza i La Liga där han var med och vann spanska cupen samt spelade 31 ligamatcher när Zaragoza tog en otippad fjardeplats 1999-2000. Utöver detta gjorde han även många stabila landskamper för Sverige och var med i truppen till EM 2000 (vilket i och för sig är en av de svagaste trupperna vi haft i modern tid).

Trots detta är han nästan enbart ihågkommen för sina tre felpass mot Luxemburg. Gary Sundgren var en bättre spelare än att han ska behöva förknippas i första hand med det.

Vad kan ni komma på för svenska underskattade spelare? Vilka svenska, nuvarande och före detta, spelare hyllar vi inte tillräckligt ordentligt?

Edit:

Citat:
Real Zaragoza-veteranen var också lite nöjd med att Daniel Larssons Valladolid åkte ur spanska ligan den här säsongen, så att ett rekord är intakt.
- Jag är den svensk som spelat flest matcher i La Liga. En jättemerit, tycker jag. Klart jag vill ha det rekordet.
- Jag menar, kolla vilka som spelat där. Henrik Larsson, Patrik Andersson och Olof Mellberg. Ta alla de namnen och mitt namn är överst. Det är jag otroligt stolt över. 134 ligamatcher i Spanien. Det gör man inte hursomhelst. Då måste man vara hyfsat bra, va?

http://www.expressen.se/sport/fotbol...iminalvardare/

134 matcher enligt Gary, 111 enligt Wiki.
Citera
2014-09-19, 00:17
Medlem
ZlatanManias avatar
Isaksson tycker jag får för mycket skit av diverse skribenter, jag har säkert lagt mitt strå i stacken men aldrig riktigt vart så hårt å krävt hans avgång. Visst blev han aldrig den där stormålvakten man hoppades på efter EM 2004 men i landslagssammanhang kan jag aldrig komma på vad det är för usla tabbar han lyckats med, eller förvisso släppte han in ett billigt mål mot Kroatien i den där vänskapsmatchen inför EM 2012 när Seb Larsson (?) nickar mot eget mål där Isak springer för att greppa men inte bör de va så farligt?

I landslaget minns jag Rosenberg mest som medioker, hans insats mot Spanien var katastrofal och de bästa han gjort är väl att få ett slag i magen av Poulsen men nu i MFF är han dominant så innan hans comeback var han såhär med facit i hand underskattad.
Citera
2014-09-19, 09:29
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Överskattade : Pogba, Rooney

Underskattade : Diego Lopez,
Diego Godin
Citera
2014-09-19, 10:37
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Gary Sundgren kommer jag att tänka på direkt. Sundgren gjorde över 200 matcher för AIK under sin karriär, och hade fem frangångsrika år hos Real Zaragoza i La Liga där han var med och vann spanska cupen samt spelade 31 ligamatcher när Zaragoza tog en otippad fjardeplats 1999-2000. Utöver detta gjorde han även många stabila landskamper för Sverige och var med i truppen till EM 2000 (vilket i och för sig är en av de svagaste trupperna vi haft i modern tid).

Trots detta är han nästan enbart ihågkommen för sina tre felpass mot Luxemburg. Gary Sundgren var en bättre spelare än att han ska behöva förknippas i första hand med det.
Garys problem var att han eg var en offensiv spelartyp, inte minst i hans egna huvud. Så han hade ibland lite Limpar/Micke Nylander syndrom med små marginaler o risktagande...men till 99,9% så var han ansvarsfull i sitt spel.

Är Djurgårdare men såg mycket på AIK på Råsunda under 90-talet o en bit in i 2000 eftersom kompisar håller på AIK och vi har haft flera vänner/bekanta som spelat i svartgult.

Gary fick alldeles för mycket skit, även från norra stå o östra, och var i perioder klart underskattad. En väldigt bra spelare under många år som utvecklades med åren i takt med position o begränsningar (blev långsammare) som tyvärr hade den stil som kan få folk att fokusera på hans misstag istället för alla bra prestationer.
Citera
2014-09-19, 13:53
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:

Att jämföra honom med en av världens två bästa målvakter är väl lite skevt. Neuer är väl också bättre. Sen finns det väl inga som är så jäkla mycket bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in